Κατηγορία:
Εκπαίδευση, Παιδαγωγικά

Μουσεία και εκπαίδευση

Μοιράσου το

Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στις κατηγορίες Εκπαίδευση, Παιδαγωγικά

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

Νίκος Βογιατζής: Σχεδιάζει εκπαιδευτικά προγράμματα και ειδικεύεται σε θέματα ψηφιακής κουλτούρας ενώ διαθέτει επαγγελματική εμπειρία στην πολιτιστική εκπαίδευση αλλά και στην εκπαίδευση που αφορά τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η εξειδίκευσή του είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εργαστηρίων Διαδικτυακής Τέχνης. Ασχολείται ακόμη με βάσεις δεδομένων, διεπαφές ηλεκτρονικής πληροφορίας, ενώ διαθέτει εμπειρία σε συνεργατική αρχειοθέτηση στην τέχνη. Έχει ακόμη σχεδιάσει πολυάριθμα μαθήματα και εκπαιδευτικά προγράμματα για φοιτητές και εκπαιδευτικούς και έχει αναπτύξει εκπαιδευτικό υλικό και μαθήματα σε συνεργασία με άλλους επαγγελματίες. Τέλος, συνεργάζεται με ιδρύματα που σχετίζονται με τις τέχνες και τα μέσα ενημέρωσης, αρχεία, βιβλιοθήκες και σχολεία.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Καθηγήτριες/ες πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας, τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εικαστικοί, εμψυχωτές σεμιναρίων , αρχειονόμοι/βιβλιοθηκονόμοι, μουσειολόγοι και μουσειοπαιδαγωγοί.

ΣΚΟΠΟΣ

Το σεμινάριο αυτό κινείται γύρω από τη μεταβαλλόμενη έννοια του μουσείου και το πώς μπορούν να ανταποκριθούν σ’ αυτήν αλλά και επωφεληθούν από αυτήν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους.
Από τα cabinets of curiosities στα ψηφιακά μουσεία, στα μουσεία χωρίς τοίχους και στα συμμετοχικά μουσεία, η ιστορία του μουσείου είναι μια ιστορία αλλαγών. Πώς όμως ανταποκρίνεται ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός στις αλλαγές αυτές και πώς επικαιροποιείται με βάση τις τρέχουσες μουσειακές εξελίξεις;

Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
● αναγνωρίζουν τις πολλαπλές ταυτότητες του μουσείου και αναπτύσσουν μια κριτική στάση απέναντι στην ιστορία του
● αναγνωρίζουν τις δυναμικές μουσειακής/τυπικής εκπαίδευσης
● γνωρίζουν σημαντικές ψηφιακές / διαδικτυακές συλλογές
● ανταποκρίνονται δημιουργικά σε ψηφιακές συλλογές και τεκμήρια
● υπολογίζουν την εύθραυστη και εφήμερη σύγχρονη ψηφιακή πολιτιστική κληρονομιά στο εκπαιδευτικό έργο

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Περιγραφή σεμιναρίου
Θεματολογία:
μουσείο, συλλογή, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, πολιτιστική κληρονομιά

Μεθοδολογία:
Παρουσιάσεις, ομαδικές και ατομικές εργασίες, ομαδοσυνεργατική μάθηση, έρευνα. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν το δικό τους portfolio με δραστηριότητες και ασκήσεις, καθώς και πλάνο εφαρμογής των αποτελεσμάτων της κατάρτισης.

Πρόγραμμα
Εισαγωγή. 45’
Σύντομη ιστορία (των μεταμορφώσεων) του μουσείου. 90’

15’ διάλειμμα
Από το μουσείο ως χώρο συλλογής στο μουσείο ως χώρο ενεργοποίησης της μάθησης. 45’
Μουσείο και παιδαγωγικές πρακτικές. 45’

15’ διάλειμμα
Ψηφιακές συλλογές στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό. 90’

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Όλα τα νέα και οι ενημερώσεις απευθείας στο email σας