Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης /ανάπτυξης των εκπαιδευτικών το Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό ΄Ιδρυμα, (Κολλέγιο Αθηνών –Κολλέγιο Ψυχικού) προσφέρει το πρόγραμμα “Teachers Training Teachers”, σειρά μαθημάτων, διάρκειας δύο ή τριών διδακτικών περιόδων, με πρακτικό χαρακτήρα και άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η εισαγωγή πολυτροπικών-περιγραφικών-αυθεντικών κειμένων αποδίδει έμφαση στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην ερευνητική συμμετοχή των διδασκομένων. Στη διάρκεια του σεμιναρίου αρχικά θα επαναπροσδιορίσουμε την αντίληψη του αυθεντικού λόγου στο σύγχρονο μάθημα ξένων γλωσσών αναδεικνύοντας την αμφισημία και τον λειτουργικό διαχωρισμό του από τον λογοτεχνικό. Ταυτόχρονα θα θίξουμε την προκύπτουσα δειγματική ανάλυση ενός πολυτροπικού περιβάλλοντος αλληλεπίδρασης μεταξύ αναγνώστη-μαθητή και αναγνώσματος-αυθεντικού κειμένου. Συνεργατικά με τους συμμετέχοντες θα διασαφηνιστεί πώς ο αναγνώστης-μαθητής ενός αυθεντικού πολυτροπικού κειμένου μπορεί να επεξεργάζεται δημιουργικά τη νέα γνώση με τρόπο συνδυαστικό, διαδραστικό, μεταξύ εικόνας, λόγου και μεμονωμένων γλωσσικών στοιχείων υπερτονίζοντας την ανάγκη διατήρησης της αρχικής λειτουργικής αξίας των αυθεντικών κειμένων. Το αρμονικό συνταίριασμα, ο επιτυχής δηλαδή συνδυασμός της γλώσσας με τα εξωγλωσσικά στοιχεία μέσα σε ένα αυθύπαρκτο κείμενο, αποτελούν το οικοδόμημα της εισήγησής μας. Θέτοντας επιπρόσθετα ως προϋπόθεση, ότι το πολυτροπικό κείμενο δεν είναι μόνο γραπτό, αλλά και εικονιστικό, εισάγουμε στο μοντέλο διδασκαλίας μας τον λόγο της γραπτής διαφήμισης στο μάθημα ξένων γλωσσών.
Ο σύγχρονος διαφημιστικός λόγος προκαλεί δημιουργικά στην τάξη με την αμφισημία του και ωθεί σε μία αμφίδρομη-επικοινωνιακή σχέση με τον (από)δέκτη του αντανακλώντας την ανάπτυξη επικοινωνίας μέσα από τον περιγραφικό και αφηγηματικό λόγο. Ολοκληρώνοντας την εισήγηση θα προταθούν δειγματικές διδασκαλίες, με βάση τις οποίες ο εκπαιδευτικός-ερευνητής μπορεί να αναπτύξει μέσα από το διαφημιστικό λόγο διαμεσολαβητικές δεξιότητες στους μαθητές του, όπως αυτές ορίζονται από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Το σεμινάριο απευθύνεται γενικότερα σε φιλολόγους-εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών, όχι μόνο Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας.
Χορηγείται Βεβαίωση Παρακολούθησης.