Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 3ήμερη υποχρεωτική συμμετοχή με θεωρία & πρακτική εξάσκηση στη Διάγνωση & Θεραπεία Μαθησιακών Δυσκολιών.
Αναλυτικό Πρόγραμμα:
1η συνάντηση: Παρασκευή 18.00-21.30
- Εισαγωγή στη Θεωρία Piaget
- Ορισμός και ιστορία των Μαθησιακών Δυσκολιών, διαχωρισμός από Δυσλεξία
- Ορισμός Συναισθηματικής Νοημοσύνης και συνδυασμός με τις γνωσιακές δομές της μάθησης
2η συνάντηση: Σάββατο 12.00-18.30
- Συστημική ανάλυση και προσέγγιση στο πρώτο οικογενειακό ραντεβού
- Παρουσίαση και Ανάλυση του διαγνωστικού τεστ κατά Piaget- Role Playing & πρακτική
- Παρουσίαση βίντεο του τεστ σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες
- Συνδυασμός και διαχωρισμός από το παραδοσιακό τεστ Ευφυΐας
3η συνάντηση: Κυριακή 12.00-18.00
- Διάγνωση και θεραπευτικά εργαλεία κατά την προτεινόμενη θεραπεία
- Τρόποι επέκτασης της θεραπείας σε ενήλικες που είχαν μαθησιακές δυσκολίες και έρχονται σε θεραπεία αργότερα για άλλους λόγους
- Ειδικές εφαρμογές σε ενήλικες με διάσπαση προσοχής ή ελλειματική προσοχή ή ατόμων υψηλής ευφυΐας ή ατόμων με γενετικά σύνδρομα ή επίκτητες εγκεφαλικές βλάβες.
- Συμπεράσματα και συζήτηση.
* Δίνονται Πιστοποιητικά Έκπαίδευσης & Ολοκληρωμένο Υλικό για τη Διάγνωση & Θεραπεία που μπορείτε να εφαρμόζετε σε άτομα από 6 έως 18 ετών. Συμπεριλαμβάνονται περιστατικά (case studies) ανά ηλικία και ανάλυση της θεραπείας τους.
Θεραπευτικά αποτελέσματα (ψυχολογικά ρεκόρ θα τα ονόμαζα) της μεθόδου:
1. Άτομα με σύνδρομο Down, εντάχθηκαν σε τάξη της ηλικίας τους & όχι ειδικού σχολείου
2. Άτομα με υπερκινητικότητα που ξεκίνησαν θεραπεία από 5 ετών, πρόλαβαν την οργάνωση της νοητικής τους εξέλιξης πριν η υπερκινητικότητα προβεί καταστροφική για τη μαθησιακή διαδικασία (χωρίς κανένα φάρμακο)
3. Άτομα με διάσπαση προσοχής από 6 έως 18 ετών, έχουν πλήρη αποκατάσταση μέσα σε μήνες (όχι χρόνια) εφόσον ενδογενείς παράγοντες συναισθηματικής φύσης δεν εμποδίσουν το χρόνο της αποκατάστασης των νοητικών τους δομών.
4. Άτομα με υψηλό δείκτη εφυϊας, κατάφεραν νικήσουν τη δύναμη της πολυσύνθετης σκέψης τους υπέρ της αναγνώρισης μιας νέας νοημοσύνης, της συναισθηματικής. Έτσι, μπόρεσαν να βάλουν στόχους, να μην αποκλειστούν κοινωνικά κι συναισθηματικά με συμπτώματα κατάθλιψης... και να πετύχουν! Για όσους δεν γνωρίζουν, ο υψηλός δείκτης ευφύίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με μαθησιακές δυσκολίες ή συναισθηματικές εμπλοκές που ρισκάρουν ένα μεγάλο φάσμα ένταξης στη ζωή γενικότερα.
5. Σε όλα τα παραπάνω, τονίζεται ο χρόνος αποκατάστασης! Ίσως το πιο συμαντικό στοίχημα που μπορεί ένας ειδικός να βάλει σε μία θεραπεία παιδιών ή εφήβων, όπου ο χρόνος εξέλιξης του ατόμου είναι πραγματικά δεκαπλάσια στρεσογόνος μέσα σε ένα σχολείο που απαιτεί και στιγματίζει κάθε δευτερόλεπτο!
Παρατηρήσεις από τις διαλέξεις της Εύης Σύρου για τη μέθοδο (ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ)
1. Η πλειοψηφία γονέων και ειδικών μπερδεύουν ακόμα τη δυσλεξία με τις μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολεύονται να "μιλήσουν" άνετα για το τι συμβαίνει σε ένα παιδί.
2. Οι ειδικοί παιδαγωγοί και οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν απογοητευμένοι από την έλλειψη κατάρτισής τους για το συγκεκριμένο θέμα, χωρίς να μπορούν τελικά να μάθουν τι να κάνουν μέσα στις τάξεις τους ή τι να προτείνουν όταν παρατηρούν κάτι σε ένα μαθητή/τριά τους.
3. Οι φοιτητές ψυχολόγοι δεν έχουν εκτεθεί σε μαθήματα διάγνωσης & θεραπείας πέρα από εισαγωγικές θεωρίες για την εξελικτική ψυχολογία & τη μέθοδο του Piaget
4. Κανένας από τους ειδικούς δεν γνωρίζει ότι έχει διαμορφωθεί διαγνωστικό και θεραπευτικό σχήμα βασισμένο στον Piaget