Η ενσυναίσθηση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του σχετίζεσθαι, είτε αυτό αφορά στις προσωπικές και φιλικές σχέσεις, είτε αφορά στον τρόπο που σχετιζόμαστε κατά την άσκηση του εκάστοτε επαγγέλματος.
Η διαδικασία της μάθησης είναι μια πολυπαραγοντική διαδικασία η οποία πολλές φορές εξουθενώνει τους εκπαιδευτικούς, καθιστώντας τους επιρρεπείς σε επαγγελματική εξουθένωση. Η δυσκολία της πειθαρχίας, των ορίων, της ολοκλήρωσης του εκπαιδευτικού υλικού και πολλά ακόμα, λειτουργούν ως τροχοπέδη για το ουσιαστικό σχετίζεσθαι του εκπαιδευτικού με το μαθητή.
Ο σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος «Η ενσυναίσθηση στην εκπαιδευτική διαδικασία» είναι να δημιουργήσει νέα ερεθίσματα γύρω από τις αξίες και τις βασικές αρχές της μάθησης, η οποία μπορεί να διευκολύνει τόσο τον παιδαγωγό όσο και το μαθητή. Στόχος είναι η δημιουργία μιας συνθήκης η οποία θα θέτει ως προτεραιότητα τον τρόπο με τον οποίο χτίζουμε σχέσεις με τους μαθητές και αυτό γιατί ουσιαστικά το βασικό εργαλείο που διαθέτει ένας παιδαγωγός όταν μπαίνει μέσα στην τάξη, είναι ο ίδιος του ο εαυτός.
Για το λόγο αυτό, μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η ενσυναίσθηση στην εκπαιδευτική διαδικασία» και μέσα από σύντομες βιωματικές ασκήσεις θα δώσουμε έμφαση στο τι ακριβώς είναι η ενσυναίσθηση, για ποιο λόγο κουβεντιάζουμε γι ‘ αυτή, τι επίδραση έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία, και το πώς ο εκπαιδευτικός μπορεί να υιοθετήσει μια ενσυναισθητική στάση.