MONTΕΛΑ CREDIT SCORING- ΤΜΗΜΑ ΠΙΣΤΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
• Γιατί είναι απαραίτητα τα μοντέλα
• Τρία εναλλακτικά συστήματα(scorecards) διαβάθμισης πελατών με βάση ποσοτικά, ποιοτικά και εμπορικά κριτήρια
• Αριθμοδείκτες ανάλυσης ισολογισμών που περιλαμβάνονται στα μοντέλα -υπολογισμός και ερμηνεία
• Κλίμακα βαθμολόγησης αριθμοδεικτών
• Μεθοδολογία για τη σύνδεση της διαβάθμισης των πελατών με πιστοληπτικά όρια.
• Σύστημα έγκαιρης διάγνωσης
• Πηγές πληροφοριών
• Check list για την αξιολόγηση του τμήματος πιστοληπτικού ελέγχου
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
• Πλαίσιο στρατηγικής για τις επί πιστώσει πωλήσεις.
• Στόχοι και κανόνες πιστωτικής πολιτικής.
• Αξιολόγηση σεναρίων πιστωτικής πολιτικής με χρήση του κατάλληλου λογισμικού(πότε συμφέρει η παροχή έκπτωσης, με ποιες προϋποθέσεις ενδείκνυται η επιθετική η περιοριστική πιστωτική πολιτική κλπ)
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ: ΤΑΜΙΑΚΕΣ ΡΟΕΣ
• Αναμενόμενη κατάσταση ταμιακών ροών
• Ανάλυση ευαισθησίας λειτουργικής ταμιακής ροής με βάση τις ημέρες είσπραξης
• Ειδικό ταμειακό πρόγραμμα με εναλλασσόμενη χρονική βάση(ημέρα, 10ήμερο, μήνα κλπ) με εμφάνιση των αναμενόμενων εισπράξεων και πληρωμών ανά τραπεζικό λογαριασμό, πελάτες, χρονικά διαστήματα κλπ
• Σενάρια εκτάκτων συνθηκών(μεγάλη μείωση εισπράξεων) και τρόποι αντιμετώπισης τους
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ
• Πλαίσιο είσπραξης απαιτήσεων
• Φάσεις εισπρακτικής διαδικασίας-χρονοπρόγραμμα ενεργειών
• Follow up
• Κανόνες σύνταξης επιστολών(οχλήσεων)
• Χειρισμός τηλεφωνικών επαφών
• 10 Δείκτες μέτρησης αποτελεσματικότητας εισπρακτικών διαδικασιών και πιστοληπτικού ελέγχου
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: παρέχονται Σημειώσεις και cd με λογισμικό (σε EXCEL)