α) Μanagement ανθρώπινου δυναμικού
Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ (προγραμματισμός, οργάνωση, στελέχωση, διεύθυνση-διοίκηση, έλεγχος)
β) Ηγεσία
Βασικά καθήκοντα προϊσταμένων. Σε τι διαφέρουν οι προϊστάμενοι μεταξύ τους;
Οι έννοιες Προϊστάμενος – Μάνατζερ – Ηγέτης συμπίπτουν απαραίτητα; Ποιες οι διαφορές μεταξύ τους;
Tο ηγετικό στοιχείο στην λειτουργία του management . Παράγοντες επηρεασμού αποτελεσματικότητας της ηγεσίας
Γιατί οι προϊστάμενοι πρέπει να μετέρχονται διαφορετικές ηγετικές ικανότητες στο εργασιακό τους περιβάλλον;
O ηγέτης γεννιέται ή γίνεται;
γ) Συναισθηματική Νοημοσύνη
Τι είναι η Συναισθηματική Νοημοσύνη; Ποια η διαφορά μεταξύ I.Q. και E.Q.;
Με τι ασχολείται και που χρησιμοποιείται καθημερινά η Συναισθηματική Νοημοσύνη;
δ) Παρακίνηση - Καθοδήγηση
Πως επιδρά θετικά ο ηγέτης στη συμπεριφορά των υφισταμένων;
Τεχνικές βελτίωσης συμπεριφοράς και επίδοσης του προσωπικού
Πώς ένας προϊστάμενος αναπτύσσει το προσωπικό του;
Διάγνωση εργασιακών αξιών. Ποιας μορφής κίνητρα μπορεί να χρησιμοποιεί ένας προϊστάμενος;
Παρακίνηση ή Αυτοπαρακίνηση; Καθοδήγηση: πως επηρεάζω θετικά τους άλλους
ε) Δημιουργία και διατήρηση αποτελεσματικής ομάδος
Βασικά πλεονεκτήματα ομαδικής εργασίας. Χαρακτηριστικά και προϋποθέσεις λειτουργίας μίας αποτελεσματικής ομάδας. Γιατί ικανά άτομα μπορεί να αποτύχουν ως μέλη μίας ομάδας;
Προβλήματα και αίτια αποτυχίας μίας ομάδας. Τυπικές και άτυπες ομάδες. Τι περιλαμβάνεται στην έννοια Διοίκηση ομάδας;
Γιατί οφείλει να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά και ανεπιθύμητες καταστάσεις, όπως παράπονα, επιπλήξεις και συγκρούσεις;
Ποια προσέγγιση υιοθετεί ένας προϊστάμενος σε αρνητικές συμπεριφορές υφισταμένων; Πιο συγκεκριμένα: Ποιους κανόνες και στρατηγικές εφαρμόζει για την Αντιμετώπιση παραπόνων υφισταμένων, Άσκηση κριτικής – Επιπλήξεων, Απονομή επαίνου, Χειρισμός συγκρούσεων;
Υπάρχουν πειθαρχικοί κανόνες και τεχνικές και ποιοι(ές) θεωρούνται πιο κατάλληλοι;
Πότε και για ποιους λόγους πρέπει να απονέμει αναγνώριση και έπαινο;
Τι σημαίνει ευελιξία στην διοικητική συμπεριφορά ενός προϊσταμένου;
Ποια η διάκριση μεταξύ συμπεριφοράς και προσωπικότητας; Με τι από τα δύο οφείλει να ασχολείται ένας προϊστάμενος;
Γιατί στις δύσκολες καταστάσεις ο προϊστάμενος οφείλει να είναι πολύ προσεκτικός και στην επικοινωνία του;
Πώς αντιμετωπίζονται εποικοδομητικά οι συγκρούσεις
Εκπαιδευτική μεθοδολογία:
Χρησιμοποιούνται όλες οι σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες, με παρουσιάσεις των επιμέρους θεμάτων, ανάλυση πρακτικών περιστατικών και case – studies, ατομικές & ομαδικές ασκήσεις, εκπαιδευτικά παιχνίδια, role playing, προβολές video και ομαδικές συνεργασίες κ.λπ., αλλά και διεξαγωγή ελεύθερης συζήτησης.
Παρέχονται επίσης χρηστικές σημειώσεις για την ύλη του σεμιναρίου στους συμμετέχοντες.