Σεμινάριο σε αίθουσα:
Ψυχολογία, Παιδική & Εφηβική Ψυχολογία / Σχολή Γονέων

Γνωρίστε τον εαυτό σας μέσα από τα παιδιά σας

Μοιράσου το
Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Κέντρο Πρόληψης & Συμβουλευτικής

Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στις κατηγορίες Ψυχολογία, Παιδική & Εφηβική Ψυχολογία / Σχολή Γονέων

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

ΝΙΚΗ ΛΙΩΤΗ, Ψυχολόγος, Εκπαιδευόμενη Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια, Σχολές γονέων

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς και μελλοντικούς γονείς, παιδαγωγούς, ειδικούς ψυχικής υγείας αλλά και σε οποιονδήποτε ασχολείται με παιδιά.

ΣΚΟΠΟΣ

Στόχος του σεμιναρίου είναι να μάθουμε πώς μέσα από τα παιδιά μας θα μπορέσουμε να έρθουμε σε επαφή με τον αληθινό μας εαυτό. Θα διερευνήσουμε τρόπους επικοινωνίας που μας φέρνουν κοντά στα παιδιά μας. Θα δούμε πώς τα παιδιά συνεργάζονται αντανακλώντας τις συμπεριφορές των γονιών τους. Θα εξετάσουμε ποιες βασικές ανάγκες των παιδιών κρύβονται πίσω από τις συμπεριφορές τους και τι μαθήματα μπορούμε να διδαχτούμε από αυτές. Η συνειδητοποίηση ότι το παιδί μας προσπαθεί να εκφράσει κάποια ανάγκη του, θα μας βοηθήσει να μεταβάλουμε την πρόθεσή μας και, αντί να επιδιώξουμε να εξαλείψουμε την όποια «κακή» συμπεριφορά του, να αναζητήσουμε και να κατανοήσουμε την ανάγκη που την προκαλεί.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Η θεώρηση ότι τα παιδιά δεν είναι ολοκληρωμένοι άνθρωποι, άρα δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως τέτοιοι είναι πλέον αμφιλεγόμενη και σε μεγάλο βαθμό «καταδικάζει» τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών. Τείνουμε να τα βλέπουμε και να τα αντιμετωπίζουμε σαν εν δυνάμει και όχι πραγματικά όντα. Στην πραγματικότητα, τα παιδιά είναι πλήρεις άνθρωποι από τη γέννησή τους, πράγμα που σημαίνει ότι είναι κοινωνικά, ανταποκρίνονται, έχουν ενσυναίσθηση και είναι σε θέση να μας διδάξουν αυτά που χρειάζεται να μάθουμε. Παρατηρώντας και γνωρίζοντας τα παιδιά μας, γνωρίζουμε καλύτερα τον πραγματικό μας εαυτό και ανακαλύπτουμε νέες πτυχές του.

Θεματικές ενότητες:
• Τα παιδιά είναι ικανά
• Επικοινωνία που ενώνει γονείς και παιδιά
• Η μέθοδος της εσωτερικής επικοινωνίας
• Παιδιά και ενσυναισθητική επικοινωνία
o Μικρά παιδιά και συναισθηματικά λόγια
o Πώς θα ανταποκριθούμε στα θυμωμένα συναισθήματα των παιδιών
o Πώς θα «ακούσουμε» ένα σιωπηλό παιδί
o Πώς επικοινωνούμε για το θάνατο και τις απώλειες
o Πώς θα ζητήσουμε κάτι από το παιδί
o Όταν η επικοινωνία δεν αποδίδει
• Τα παιδιά συνεργάζονται
o Η παραβίαση της ακεραιότητας των παιδιών
o Ψυχοσωματικά συμπτώματα
o Καταστροφική και αυτοκαταστροφική συμπεριφορά
o Η προσωπική ευθύνη των παιδιών
o Η προσωπική γλώσσα των γονέων και τα οφέλη της
o Προσωπικά και κοινωνικά όρια παιδιών και γονέων
o Οι φιλίες των παιδιών
• Η ανάγκη του παιδιού για αγάπη
o Η αγάπη δεν προσφέρεται ως ανταμοιβή
o Πώς «αισθάνονται» τα παιδιά την αγάπη
o Πώς θα εκφράζουμε στα παιδιά τη στοργή μας
o Πότε γινόμαστε «παιδο-κεντρικοί»
o Διαχωρίζοντας τις ανάγκες των παιδιών από τις δικές μας
o Πώς θα απαλλαγούμε από το φόβο να χάσουμε τον έλεγχο και να καθοδηγούμε τα παιδιά
o Καλλιεργώντας την αγάπη προς τον εαυτό μας
o Η υποσυνείδητη ανάγκη για ικανοποίηση των γονιών μας
• Η ανάγκη του παιδιού για ελευθερία έκφρασης
o Κλάμα
o Άγχος αποχωρισμού
o Οργισμένα ξεσπάσματα
o Η σημασία της γονικής καθοδήγησης
o Προλαμβάνοντας τη «θυματοποίηση» των παιδιών
o «Ακούγοντας» το θυμό των παιδιών
o Η διαχείρηση παλαιών τραυματικών βιωμάτων
o Η εξωτερίκευση των συναισθημάτων του γονιού
• Η ανάγκη του παιδιού για συναισθηματική ασφάλεια
o Τα αισθήματα των γονιών και το αίσθημα ασφάλειας του παιδιού
o Πώς θα αναγνωρίσουμε και θα προλάβουμε συμπεριφορές εδραιωμένες στο φόβο
o Η εξωτερίκευση και καταπολέμηση των αναπόφευκτων φόβων
o Απελευθερώνοντας το μίσος
o Αισθήματα μίσους κατά των γονέων
• Η ανάγκη του παιδιού για αυτονομία και κύρος
o Η εκδήλωση επιθετικότητας
o Η αποτροπή επιπλοκών σε περιβάλλοντα εκτός σπιτιού
o Δυναμικό παιχνίδι
o Το παιχνίδι πάλης
o Το συγκαταβατικό παιδί
o Η προαγωγή της αυτονομίας
• Η ανάγκη του παιδιού για αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση
o Διαχωρίζοντας τις έννοιες «αυτοεκτίμηση» και «αυτοπεποίθηση»
o Η αυτοεκτίμηση στα παιδιά με ειδικές ικανότητες
o Τα «αόρατα» παιδιά
o Όταν τα αδέρφια «μειώνουν» το ένα το άλλο
• Βιωματικές ασκήσεις
• Αληθινά παραδείγματα και περιστατικά
• Συμπεράσματα – Συζήτηση

Ολιγομελή τμήματα. Παρέχονται: βεβαίωση παρακολούθησης και υλικό σημειώσεων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Ημέρες και ώρες παρακολούθησης :

  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16/01/2015 ΩΡΕΣ :18:30-22:00
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 17/01/2015 ΩΡΕΣ 12:00-16:00
  • ΚΥΡΙΑΚΗ 18/01/2015 ΩΡΕΣ 12:00-16:00

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 120 ΕΥΡΩ (100 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΟΥΣ)

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Όλα τα νέα και οι ενημερώσεις απευθείας στο email σας