Κατηγορία:
Πωλήσεις & Marketing, Δημοσιογραφία

E-learning: ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Μοιράσου το
Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στις κατηγορίες Πωλήσεις & Marketing, Δημοσιογραφία

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

Οι εισηγητές του προγράμματος είναι μέλη του Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας καθώς και εξωτερικοί συνεργάτες και στελέχη με πολύχρονη εμπειρία, αλλά και εξειδικευμένη θεωρητική γνώση. Ακολουθεί λίστα με τους εισηγητές.
• Γεώργιος Βοσκόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
• Λίνα Κανάκη, Δημοσιογράφος
• Κωνσταντίνος Πορτοκάλης, Αναλυτής, Δημοσιογράφος
• Σπύρος Στάλιας, Οικονομολόγος, Δημοσιογράφος

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε διαμορφωτές της κοινής γνώμης, διεθνολόγους, πολιτικούς επιστήμονες, δημοσιογράφους, διπλωμάτες, υπεύθυνους δημοσίων σχέσεων, στελέχη του ευρύτερου δημόσιου, της περιφέρειας και τοπικής αυτοδιοίκησης, φοιτητές και επαγγελματίες των διεθνών σχέσεων και των ΜΜΕ. Ως βασικό στόχο έχει να αναδείξει τη δυναμική σχέση που αναπτύσσεται σήμερα, στον 21ο αιώνα, μεταξύ ΜΜΕ και πολιτικής διεργασίας αλλά και τον τρόπο που διαμορφώνονται ή / και αξιολογούνται επιλογές στο πεδίο της διεθνούς πολιτικής και των διακρατικών σχέσεων.

ΣΚΟΠΟΣ

Το πρόγραμμα θα αναλύσει τις πολύ επίπεδες σχέσεις μεταξύ Διεθνούς Πολιτικής - Διακρατικών Σχέσεων και του ρόλου των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ). Αυτές εξελίσσονται μέσα από ένα πλαίσιο στενής αλληλεξάρτησης σε θεσμικό και πολιτικο-εφαρμοστικό επίπεδο. Τα παραδείγματα του Γιουγκοσλαβικού Εμφυλίου, της Ουκρανικής κρίσης, της αστάθειας στο χώρο της Ευρασίας, της Αραβικής Άνοιξης και του Ισλαμικού φονταμενταλισμού καταδεικνύουν ότι τα ΜΜΕ δεν περιορίζονται απλά στο ρόλο της ενημέρωσης των επί μέρους κοινωνικών μικρόκοσμων αλλά επηρεάζουν τις βασικές πολιτικές αποφάσεις των ηγεσιών του δυτικού κόσμου καθώς και τις κοινωνικές τάσεις που διαμορφώνονται στον πυρήνα της δυτικής συλλογικότητας.
Τα ΜΜΕ αποτελούν σημαντικό συντελεστή επηρεασμού της παγκόσμιας κοινής γνώμης, διαμόρφωσης αντιλήψεων αλλά και φορέα πολιτικής κοινωνικοποίησης. Η εικόνα που δημιουργείται από την κάλυψη των γεγονότων λειτουργεί ουσιαστικά ως ένας μοχλός πίεσης των ηγετικών ομάδων αλλά και ως ένας συνδιαμορφωτής πολιτικο-στρατηγικών επιλογών.
Υπό αυτό το πρίσμα το πρόγραμμα εστιάζει στο τρίπτυχο ενημέρωση – αποκωδικοποίηση – διαμόρφωση κοινής γνώμης το οποίο αντιμετωπίζει ως μέσο επίτευξης πολιτικών στόχων.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Το πρόγραμμα διάρκειας 40 ωρών καλύπτει το φάσμα των κάτωθι θεματικών ενοτήτων:
1. Ανατολική Μεσόγειος, Αραβική Άνοιξη και ριζοσπαστικός φονταμενταλισμός
• Η εικόνα της Μέσης Ανατολής μέσα από τα διεθνή ΜΜΕ
• Δια-πολιτισμικές προσεγγίσεις και ΜΜΕ
• Δια-θρησκευτικός διάλογος και ΜΜΕ
• Κοινή γνώμη και διαμόρφωση πολιτικών επιλογών από πλευράς ηγεσιών.
• Γεω-οικονομία και Ανατολική Μεσόγειος
• Η Κυπριακή κρίση και τα διεθνή ΜΜΕ, πολιτικο-οικονομικές προεκτάσεις
2. Η εικόνα της ΕΕ στα διεθνή ΜΜΕ
• Η εικόνα της ΕΕ ως μία ήπια δύναμη
• Ευρωπαϊκές αξίες και διεθνές περιβάλλον: εξισορρόπηση μεταξύ ιδεαλισμού και ρεαλισμού των διακρατικών σχέσεων
• Η εικόνα της ΕΕ στον Μουσουλμανικό κόσμο
• ΜΜΕ, ενοποιητική διαδικασία και ευρωπαϊκή κοινή γνώμη
• ΕΕ και αμερικανικά ΜΜΕ: ένας sui generis εταίρος;
3. ΗΠΑ, ΜΜΕ και δημόσια διπλωματία
• Δημόσια διπλωματία των ΗΠΑ και διεθνή ΜΜΕ
• Ήπια ισχύς των ΗΠΑ και παγκόσμια κοινή γνώμη
• Τα δυτικά πρότυπα μοναδικά αλλά όχι παγκόσμια
• Αμερικανικά ΜΜΕ και εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ
• Η εικόνα των Βαλκανίων και οι δια-βαλκανικές σχέσεις στις ΗΠΑ
4. BRICKS
• Περιφερειακές δυνάμεις και διεθνή ΜΜΕ
• Η εικόνα του διεθνούς συστήματος στα διεθνή ΜΜΕ (πολικότητα, ισχύς, γεω-οικονομία)
• Κέντρο vs περιφέρεια; Τα ΜΜΕ και το νέο μετα-διπολικό σύστημα
5. Ρωσία - Κεντρική Ασία
• Η εικόνα της Ρωσίας στα διεθνή ΜΜΕ
• Δυτικά πρότυπα και ρωσικά ΜΜΕ
• ΜΜΕ στη Ρωσία και ρωσική κοινή γνώμη
• Η εικόνα της Ρωσίας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ
• Πλουραλισμός, ΜΜΕ και άσκηση ρωσικής εξωτερικής πολιτικής
6. Ελλάδα και διεθνή ΜΜΕ
• Η Ελλάδα και το ελληνικό branding υπό το βάρος της δημοσιονομικής κρίσης
• ΜΜΕ στην Ευρώπη και ελληνική δημοσιονομική κρίση
• Πολιτισμικές προσεγγίσεις των ΜΜΕ έναντι της ελληνικής δημοσιονομικής κρίσης
• Δημόσια διπλωματία της Ελλάδας, δημοσιονομική κρίση και διεθνή ΜΜΕ
• Ελληνική εξωτερική πολιτική και ήπια ισχύς

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Όλα τα νέα και οι ενημερώσεις απευθείας στο email σας