Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Εξωτερικευμένα και εσωτερικευμένα προβλήματα συμπεριφοράς σε παιδιά και εφήβους: ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διάγνωση και την αντιμετώπιση

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Η Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συνέχισε τις σπουδές της στη Μεγάλη Βρετανία και απέκτησε μεταπτυχιακά επιπέδου master στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (MEd Psychology of Education), στη Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση (MEd Counselling in Education) από το πανεπιστήμιο του Bristol και στην Εκπαιδευτική Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter (MSc in Educational Research). Στο Πανεπιστήμιο του Exeter ακολούθησε διδακτορικές σπουδές που οδήγησαν στην απόκτηση διδακτορικού στην Εκπαίδευση (PhD in Education), με θέμα τη χαρισματικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Παράλληλα εργαζόταν ως βοηθός έρευνας σε διάφορα προγράμματα του Πανεπιστημίου και ως βοηθός διδασκαλίας σε μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας και εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών. Κατά τη διάρκεια της διαμονής της στην Αγγλία, παρακολούθησε πολλά σεμινάρια συμβουλευτικής και ψυχολογίας (συμβουλευτική παιδιών, εξαρτήσεις, θεραπεία μέσω τέχνης, διαχείριση άγχους, ομαδική θεραπεία, κτλ.) και απέκτησε δύο Certificates Συμβουλευτικής, και Συμβουλευτικής για διαταραχές πρόσληψης τροφής από το Iron Mill Institute. Στην Ελλάδα έχει εργαστεί ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (πρόγραμμα Διαχείρισης Σχολικής Τάξης), ως καθηγήτρια κοινωνικής εκπαίδευσης σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως καθηγήτρια ψυχολογίας στα ΚΕΜΕ New York College και City College, ως διδάσκουσα στην ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης (προγράμματα ΕΠΠΑΙΚ και ΠΕΣΥΠ) και ως ειδική επιστήμων - διδάσκουσα (Π.Δ.407/80) στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, ειδικούς ψυχικής υγείας, επαγγελματίες υγείας, φοιτητές και σπουδαστές των ανωτέρω ειδικοτήτων, καθώς και σε οποιονδήποτε χρειάζεται να αναπτύξει περαιτέρω τις συμβουλευτικές και επικοινωνιακές του δεξιότητες.

Περιγραφή σεμιναρίου

Η συμπεριφορά του ανθρώπου είναι αντικείμενο μελέτης από τα αρχαία χρόνια. Μόνο όμως τις τελευταίες δεκαετίες οι ειδικοί μπόρεσαν να εξετάσουν με πιο συστηματικό τρόπο τον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνεται η ανθρώπινη συμπεριφορά και πώς μπορούν να ερμηνευτούν τα προβλήματα που προκύπτουν σε αυτήν.
Η συμπεριφορά που αποκλίνει από τη συνηθισμένη νόρμα είναι το αντικείμενο της παρούσας επιμόρφωσης. Πότε μπορούμε να πούμε ότι μια συμπεριφορά είναι αποκλίνουσα; Τι είναι τελικά το φυσιολογικό; Ακόμα και αν – με τη βοήθεια χρήσιμων μέσων και ειδικών επιστημόνων – διαπιστώσουμε μια προβληματική κατάσταση, ποιοι είναι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν πίσω από μια διάγνωση ή συμπέρασμα;
Αφού απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά, διατυπώνονται τα κύρια σημεία στη συμπτωματολογία μερικών από τα σημαντικότερα και από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα στη συμπεριφορά των παιδιών και των εφήβων, όπως αυτά εκδηλώνονται στο σχολικό περιβάλλον αλλά και στην οικογένεια. Γίνονται ενδελεχείς περιγραφές, παρουσιάζονται επιδημιολογικά στοιχεία και γίνεται αναφορά στα αίτια των προβλημάτων αυτών, ώστε να μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τα κριτήρια αυτά ως ενδείξεις, ώστε να κάνει μια παραπομπή σε ειδικό ή να διαβεβαιωθεί ότι η αντιμετώπιση μπορεί να γίνει σε πλαίσιο τάξης.
Τέλος εξετάζονται οι στρατηγικές τις οποίες μπορεί κανείς να ακολουθήσει, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα συμπεριφοράς που έχουν περιγραφεί. Απαντώνται κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν το πώς ο εκπαιδευτικός χειρίζεται ένα τέτοιο πρόβλημα σε επίπεδο τάξης και πότε χρειάζεται η παρέμβαση από ειδικούς επιστήμονες της ψυχικής υγείας.

Αναλυτικό Πρόγραμμα
10.00 – 10.30: Προσέλευση
10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
- Ορισμός της συμπεριφοράς
- Η αποκλίνουσα συμπεριφορά- ορισμοί
- «Φυσιολογική» vs. αποκλίνουσα συμπεριφορά: προβληματισμοί
- Η ετικετοποίηση και ο στιγματισμός
- Το φαινόμενο της αυτοεκπληρούμενης προφητείας
- Επιπολασμός και συννοσηρότητα
- Τα διαγνωστικά εγχειρίδια
- Η «διαταραχοποίηση» της συμπεριφοράς
- Διάκριση σε εσωτερικευμένα και εξωτερικευμένα προβλήματα
- Δυσθυμία και κατάθλιψη σε παιδιά και εφήβους
- Θυματοποίηση, απόσυρση, δειλία
12.30 – 13.00: Διάλειμμα
13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
- Χαμηλή αυτοεκτίμηση
- Φοβίες, άγχος- το σχολικό άγχος
- Προβλήματα εξαρτήσεων (ουσίες, διαδίκτυο, αλκοόλ)
- Χρήση βίας και επιθετική συμπεριφορά
- Η σεξουαλική συμπεριφορά σε παιδιά και εφήβους
- Διαταραχές πρόσληψης τροφής
- Βανδαλισμός
- Παραβατικότητα
- Στρατηγικές πρόληψης και έγκαιρου εντοπισμού προβλημάτων συμπεριφοράς
- Συνεργασία σχολείου και οικογένειας
- Ο ρόλος του ειδικού
- Αντιμετώπιση προβλημάτων μέσα στην τάξη και σε επίπεδο σχολείου
- Ο ρόλος του συμπεριφορισμού στην αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς
15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.
15.30 Λήξη - Παραλαβή βεβαιώσεων

Πληροφορίες συμμετοχής

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
• Φάκελος συνέδρου
• Μπλοκ σημειώσεων
• Στυλό

Ειδικές τιμές για φοιτητές και ανέργους

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.