Στην εκπαιδευτική αυτή ενότητα στοχεύουμε στην ανάπτυξη εφαρμογών οι οποίες μπορούν να εκτελεστούν από σύγχρονα κινητά τηλέφωνα (smartphones) τα οποία διαθέτουν το λειτουργικό σύστημα «Android». Ωστόσο, οι εφαρμογές αυτές δύναται να λειτουργήσουν και σε άλλες υπολογιστικές συσκευές, οι οποίες έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια και χρησιμοποιούν το «Android» ως λειτουργικό σύστημα (π.χ. Tablet PC’s, Android Netbooks).
Ως γλώσσα προγραμματισμού χρησιμοποιείται η αντικειμενοστρεφής γλώσσα Java και το εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη των εφαρμογών είναι το Eclipse SDK (Software Development Kit), το οποίο αποτελεί λογισμικό ανοιχτού κώδικα (open source). Στο εργαλείο αυτό ενσωματώνουμε το Android SDK, ώστε να μας δοθεί η δυνατότητα να αναπτύξουμε εφαρμογές για κινητές συσκευές της εν λόγω πλατφόρμας.
Μετά από μια σύντομη εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού JAVA, οι διδασκόμενοι θα γνωρίσουν το περιβάλλον ανάπτυξης λογισμικού που αφορά το εργαλείο Eclipse και θα συνεχίσουν με την ανάπτυξη των πρώτων τους εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα. Θα μάθουν να δημιουργούν και να χειρίζονται το περιβάλλον διεπαφής (user interface) που αφορά στα κινητά τηλέφωνα. Θα γνωρίσουν πώς να χρησιμοποιούν τους αισθητήρες (sensors) των κινητών τηλεφώνων καθώς και συστατικά (components) που συνδέονται με την εκάστοτε κινητή εφαρμογή. Επιπλέον, θα διδαχθούν το πώς γίνεται η αποθήκευση δεδομένων των κινητών εφαρμογών καθώς και η χρήση πολυμεσικών δεδομένων.
Βασικές ενότητες του επιπέδου 1
1. Εισαγωγή στο Android (Smartphones, το λειτουργικό «Android», εργαλεία ανάπτυξης)
2. Βασικές γνώσεις της γλώσσας Java (Μια περίληψη των βασικών γνώσεων και αρχών της γλώσσας προγραμματισμού JAVA)
3. Γνωριμία και εξοικείωση με το περιβάλλον του εργαλείου Eclipse (Διαμόρφωση του περιβάλλοντος ανάπτυξης, προαπαιτούμενα, εγκαταστάσεις Java SDK, Eclipse IDE, Android SDK, ADT for Eclipse, emulators )
4. Δόμηση μιας τυπικής εφαρμογής Android (Υλοποίηση βασικής οθόνης, κύριο μενού, διάταξη οθόνης, XML files)
5. Σχεδιασμός φορμών-Mηχανισμοί ελέγχου ()
6. Παράθυρα διαλόγων-Eίσοδος από τον χρήστη
7. Δημιουργία εφαρμογής sms
8. Χρήση sensors-Yπηρεσίες γεωγραφικής θέσης
9. Γνωριμία με την SQL-βασικές γνώσεις και βασική διασύνδεση
10. Ολοκλήρωση της εφαρμογής ανέβασμα στο Android Market και διάθεση στο κοινό
Προαπαιτούμενη γνώση
Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη κάποια προηγούμενη εμπειρία σε προγραμματισμό, αφού στο μάθημα αυτό θα γίνει χρήση μιας γλώσσας προγραμματισμού (JAVA), καθώς και άλλων εννοιών που σχετίζονται με το προγραμματισμό (π.χ. χρήση βάσεων δεδομένων). Τα παραπάνω θα αναφερθούν εντός της ύλης περιληπτικά και όχι σε βάθος, αφού έμφαση στο συγκεκριμένο μάθημα δίδεται στην ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα και όχι στις εκμάθηση αρχών και άλλων ενοτήτων προγραμματισμού.
Εάν κάποιος δεν διαθέτει καθόλου γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, θα είναι χρήσιμο να πάρει πρώτα μαθήματα από την πρώτη και από την τρίτη διδακτική ενότητα, που αφορούν βασικές γνώσεις πληροφορικής. Επιπλέον ιδιαίτερα χρήσιμα είναι και τα μαθήματα:
4.8 Διαδικτυακός Προγραμματιαμός με Java
3.3 Γλώσσες Προγραμματισμού, Μεταγλωττιστές και ψευδοκώδικας
3.4 Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή