Ενότητες σεμιναρίου
• Παιδική επιθετικότητα:
Ορισμός, αναπτυξιακά στάδια και μορφές της, αίτια και πως εκδηλώνονται.
Παράγοντες που συντελούν στην ανάπτυξή της (οικογένεια, σχολείο, κοινωνικές ομάδες, ΜΜΕ).
Πρόληψη και αντιμετώπιση (σχολείο, οικογένεια)
Τι πρέπει να γνωρίζουν, τι να κάνουν και τι να μην κάνουν οι εκπαιδευτικοί.
Παρεμβάσεις- δραστηριότητες για τροποποίηση της επιθετικής συμπεριφοράς σε επίπεδο σχολείου και κοινότητας.
• Βία στο σχολείο…Βία του σχολείου:
Ορισμός, θεωρίες, όψεις, πηγές για τη βία
Σχολείο και βία. Πρόληψη και αντιμετώπιση σε επίπεδο τάξης και σχολείου.
Βία και εκφοβισμός. Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση (bullying). Θύτης – θύμα.
Βία – σύγκρουση – επιθετικότητα : Διαχωρισμός των εννοιών.
Αντιμετώπιση της σύγκρουσης με τη διαδικασία επίλυσης προβλήματος.Πρόγραμμα πρόληψης συγκρούσεων και βίας (προσχολική ηλικία, Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο, Λύκειο).
• Παιδική επιθετικότητα-Πρόληψη και αντιμετώπισή της
Αναπτυξιακά στάδια και μορφές της.
Πώς εκδηλώνονται;
Ποια παιδιά χαρακτηρίζονται επιθετικά;
Πρόληψη και αντιμετώπιση στα : (σχολείο, οικογένεια)
Παρεμβάσεις και ενέργειες εκπαιδευτικού
• Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση (bullying):
Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός;
Εκφοβισμός στη Ελλάδα.
Στρατηγικές για να σταματήσει.
• Bullying – Αντιμετώπιση :
Η έρευνα και η πείρα δείχνουν ότι οι πολυδιάστατες προσπάθειες στις οποίες συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, τοπική κοινωνία, έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι αποτελεσματικές απ’ ότι μόνο οι παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολείου.
Εκπαιδευτική μεθοδολογία Λεπτομερής περιγραφή των όρων : επιθετικότητα, παιδική επιθετικότητα, βία σχολική βία, σχολικός εκφοβισμός (school bullying), θυματοποίηση, με επεξηγηματικούς ορισμούς, καθώς και των παραγόντων που συντελούν στη ανάπτυξη τους. Διαχωρισμός των εννοιών - όρων και η χρήση τους.
Εκτενής παρουσίαση της πρόληψης και αντιμετώπισής τους σε επίπεδο: τάξης, σχολείου, εκπαιδευτικών, γονέων. Προτείνονται παρεμβάσεις με προγράμματα πρόληψης, δραστηριότητες τροποποίησης συμπεριφορών και στρατηγικές για δράση σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
Σχετικές ερωτήσεις για συζήτηση και ανάπτυξη προγραμμάτων αντιμετώπισης συγκρούσεων.