Αναλυτικά στο σεμινάριο αυτό που απευθύνεται σε φιλολόγους διερευνάται σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο πώς η φιλοσοφία και η διδακτική μεθοδολογία της θεατρικής αγωγής μπορούν να αποβούν γόνιμες στη δημιουργική διδασκαλία των κειμένων της αρχαίας και της νέας ελληνικής λογοτεχνίας, φέρνοντας σε ουσιαστικό διάλογο και επικοινωνία τους διδάσκοντες με τους διδασκόμενους και τα κείμενα. Βασικός σκοπός του σεμιναρίου είναι η εξοικείωση των φιλολόγων με τις βασικές αρχές του θεάτρου και του δράματος στην εκπαίδευση ως δημιουργικού τρόπου διδασκαλίας και μάθησης, που δεν αντικαθιστά την παραδοσιακή διδασκαλία, αλλά φωτίζει διαθεματικά βασικές διδακτικές αρχές και μορφές διδασκαλίας που ενίοτε λησμονούνται στη σχολική τάξη.
Παράλληλα, οι έννοιες της νοητικής απεικόνισης από την ανάγνωση στη δραματοποίηση, της ενσυναίσθησης και της βιωματικής μάθησης κατά την εφηβική ηλικία θα μελετηθούν με στόχο την ανάδειξη της δύναμης του μαθητή και του κειμένου.
Στόχος του σεμιναρίου είναι ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου του φιλολόγου στη σύγχρονη σχολική τάξη από τον ίδιο τον φιλόλογο, με αφορμή ασκήσεις, τεχνικές και στιγμές όπου το θέατρο και η λογοτεχνία δημιουργούν γέφυρες για να ενώσουν τη γεωγραφία και τα στερεότυπα της τάξης: ο «καλός» συνεργάζεται με τον «αδύναμο» μαθητή, ο «υποψήφιος για την Πληροφορική» ενδιαφέρεται για την Αντιγόνη, τον Ελύτη και τον Παπαδιαμάντη, το «υπερκινητικό αγόρι» γράφει υπέροχους στίχους, ο Μάριος κατανόησε ή συγκεντρώθηκε στα «Κερκυραϊκά», η «βουβή» μαθήτρια δεν σταματά να μιλά, «η κυρία ή ο κύριος είναι πιο κοντά μας», ο Γιάννης θέλει να διαβάσει τη συνέχεια του αποσπάσματος από την Eroica του Κοσμά Πολίτη, η Βερόνικα θέλει να δει ολόκληρη την Ιλιάδα στο θέατρο... και η Μαρία ψάχνει να βρει Τα δελφινάκια του Αμβρακικού του Ντίνου Δημόπουλου στο youtube.
Οι συμμετέχοντες καλούνται να ταξιδέψουν στα αγαπημένα εφηβικά τους διαβάσματα και ακούσματα, στις αισθήσεις από τα πρώτα στιχάκια και το ημερολόγιο, στις ροκ και στις κλασικές μελωδίες της Διδακτικής τους και να τα μεταστοιχειώσουν μεθοδικά σε Ποίηση, Θέατρο, Μουσική και Tέχνη: του Λόγου των Ματιών και της Καρδιάς. Ο πρώτος κύκλος του σεμιναρίου ολοκληρώνεται με τις δοκιμές των φιλολόγων να εφαρμόσουν έστω και κάτι από αυτή μας τη συνάντηση στην τάξη τους. Με άξονα την προσωπική Ιθάκη... «Όσο Μπορείς».
Η επιλογή των κειμένων και των αποσπασμάτων θα γίνει, σε συνεργασία με τη συντονίστρια, με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες της ομάδας (εάν κριθεί αναγκαίο, θα ακολουθήσει πρακτική άσκηση εντός της σχολικής τάξης).