Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Εκπαίδευση Ενηλίκων - Σχεδιασμός, Υλοποίηση & Αξιολόγηση Προγραμμάτων

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ. Θεόδωρος A. Κουτρούκης
Ο Δρ. Θεόδωρος A. Κουτρούκης είναι οικονομολόγος της εργασίας και Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης (B.Sc., M.Sc.), Πάντειο (Ph.D., PostDoc), Οικονομικό Αθηνών (PostDoc) και ΕΑΠ (M.A.). Δίδαξε στα Πανεπιστήμια Αιγαίου, Ιωαννίνων, Θράκης, Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και Καβάλας, την ΑΣΠΑΙΤΕ και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Είναι, ακόμη, επαγγελματίας εκπαιδευτής ενηλίκων και αξιολογητής προγραμμάτων ΕΚΤ. Συμμετείχε σε ευρωπαϊκά δίκτυα ερευνητών, εθνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα και σε πολλά συνέδρια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εντοπίζονται σε θέματα αγοράς εργασίας, επαγγελματικής κατάρτισης, εργασιακών σχέσεων, εκπαίδευσης ενηλίκων, οικονομικής των ανθρώπινων πόρων, διαπραγματεύσεων και επιχειρηματικότητας. Στο έργο του περιλαμβάνονται δέκα βιβλία και πολλά άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά. Είναι μέλος επιστημονικών ενώσεων όπως η Διεθνής Εταιρία Εργασιακών Σχέσεων, η Ευρωπαϊκή Εταιρία Οικονομολόγων της Εργασίας, η Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων, κ.α. Το βιογραφικό του σημείωμα έχει συμπεριληφθεί στην έκδοση “Who’s who στην Ελλάδα» του 2007, 2008 και 2009. Είναι μάχιμος «εκπαιδευτής της αγοράς» σε πολλά σεμινάρια και προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, αποφοίτους παιδαγωγικών σχολών, κοινωνικούς επιστήμονες και γενικότερα σε όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν άμεσα εφαρμόσιμες γνώσεις και δεξιότητες σε οργανισμούς σχεδιασμού και υλοποίησης εκπαίδευσης ενηλίκων. Επίσης, απευθύνεται σε στελέχη φορέων εκπαίδευσης ενηλίκων που ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις ικανότητες τους στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση προγραμμάτων. Η προστιθέμενη αξία του σεμιναρίου θα αντανακλάται στη αναβάθμιση των προσόντων και την διεύρυνση των επαγγελματικών οριζόντων των συμμετεχόντων. Επίσης, οι συμμετέχοντες θα βρεθούν σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική θέση στο νέο τοπίο της δια βίου εκπαίδευσης στην Ελλάδα που προβλέπει την αποκέντρωση των προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων σε περιφερειακό και δημοτικό επίπεδο.

Σκοπός

Το πρόγραμμα αυτό διάρκειας δέκα (10) ωρών σκοπεύει να αναπτύξει την ικανότητα των συμμετεχόντων να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να αξιολογούν προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, ώστε οι τελευταίοι καταστούν έτοιμοι να αντιμετωπίσουν αντίστοιχες επαγγελματικές προκλήσεις σε οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα κληθούν να αντιμετωπίσουν πραγματικά προβλήματα σε όλα τα στάδια της διοργάνωσης προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων και θα μάθουν να σχεδιάζουν, υλοποιούν και αξιολογούν ένα ανάλογο πρόγραμμα από την αρχή μέχρι το τέλος.

Στόχοι του σεμιναρίου είναι: α) να γνωρίζουν τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και τις ιδιαιτερότητες των αντίστοιχων εκπαιδευτικών προγραμμάτων β) να μπορούν να σχεδιάζουν, οργανώνουν, υλοποιούν και παρακολουθούν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενήλικων και γ) να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν τη διαδικασία της αξιολόγησης προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων.

Περιγραφή σεμιναρίου

Πρόγραμμα σεμιναρίου

Σάββατο 25 Μαΐου

10-00 -15.00 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

1η ενότητα Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Το πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων - Αρχές Μάθησης των Ενηλίκων
Η Διά Βίου Εκπαίδευση στην Ελλάδα
Ρυθμίσεις του νέου νομοθετικού πλαισίου της Δια Βίου Εκπαίδευσης στην Ελλάδα

ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευόμενοι τις βασικές έννοιες της εκπαίδευσης ενηλίκων, τις βασικές της αρχές και να γνωρίσουν τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πλαισιώνουν το πεδίο

ΣΤΟΧΟΙ
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:
• Να προσδιορίζουν το πεδίο της δια βίου εκπαίδευσης.
• Να συγκρίνουν τις διαφορετικές δράσεις δια βίου εκπαίδευσης.
• Να επαληθεύουν την εφαρμογή των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων σε προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης.
• Να σκιαγραφούν βασικά χαρακτηριστικά του νέου νομοθετικού πλαισίου
• Να αναγνωρίζουν τους βασικούς φορείς δια βίου εκπαίδευσης – διοικητικούς φορείς και παρόχους

2η ενότητα Σχεδιασμός και Οργάνωση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Η σημασία του σχεδιασμού και της αξιολόγησης στα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων
Η έννοια της εκπαιδευτικής ανάγκης
Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών
Διατύπωση σκοπού και στόχων | Διαμόρφωση αναλυτικού περιεχομένου
Εκπαιδευτικές τεχνικές | Χώρος εκπαίδευσης και εποπτικά μέσα
Δημοσιοποίηση του προγράμματος
Αρμοδιότητες προσωπικού
Επιλογή εκπαιδευομένων | Επιλογή εκπαιδευτών
Χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμός
Προσαρμογή του περιεχομένου και διαμόρφωση μαθησιακού συμβολαίου
Παρακολούθηση του προγράμματος

ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός αυτής της ενότητας είναι η ανάλυση των επιμέρους διαδικασιών σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων.

ΣΤΟΧΟΙ
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:
• Να προσδιορίζουν τη σημασία του σχεδιασμού για τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Να αναλύουν τα στάδια της διερεύνησης εκπαιδευτικών αναγκών.
• Να διαμορφώνουν τη στοχοθεσία και τα αναλυτικό περιεχόμενο ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Να αναλύουν και εφαρμόζουν τα βήματα για την οργάνωση και υλοποίηση ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων.

Κυριακή 26 Μαΐου

10-00 -15.00 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

3η ενότητα Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Ορίζοντας την αξιολόγηση
Τύποι αξιολόγησης
Σχεδιάζοντας την αξιολόγηση
Αντικείμενα, άξονες και δείκτες
Μέθοδοι και τεχνικές αξιολόγησης
Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης
Μοντέλα αξιολόγησης
Εφαρμογή:
Το μοντέλο αξιολόγησης των 4 Επιπέδων

ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός αυτής της ενότητας είναι η ανάλυση των επιμέρους διαδικασιών της αξιολόγησης σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων.

ΣΤΟΧΟΙ
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:
• Να προσδιορίζουν τη σημασία της αξιολόγησης για τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Να σχεδιάζουν τη διαδικασία αξιολόγησης.
• Να διαμορφώνουν τους τα αντικείμενα, τους άξονες και τους δείκτες ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Να αναλύουν τα βήματα εφαρμογής ενός μοντέλου αξιολόγησης για ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων.

Σημείωση: Το πρόγραμμα είναι αρθρωτό και αποτελείται από 2 μέρη: Η 1η ημέρα ασχολείται με το Σχεδιασμό και την Υλοποίηση των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων και η 2η ημέρα μόνο με την Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων . Το πρόγραμμα θα είναι κατά 20% θεωρητική εκπαίδευση και κατά 80% πρακτική και με την ολοκλήρωση του ο εκπαιδευόμενος θα είναι έτοιμος να διαχειριστεί αντίστοιχα προγράμματα σε πραγματικές συνθήκες

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό

Πληροφορίες συμμετοχής

Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 25 & Κυριακή 26 Μαΐου 2013
Ώρα προσέλευσης: 09.30 π.μ. - 10.00 π.μ.
Ώρες διεξαγωγής: 10.00 π.μ. - 15.00 μ.μ.
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στις Grand Hotel Palace | Μοναστηρίου 305

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.