Πρόγραμμα σεμιναρίου
Σάββατο 25 Μαΐου
10-00 -15.00 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1η ενότητα Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Το πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων - Αρχές Μάθησης των Ενηλίκων
Η Διά Βίου Εκπαίδευση στην Ελλάδα
Ρυθμίσεις του νέου νομοθετικού πλαισίου της Δια Βίου Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευόμενοι τις βασικές έννοιες της εκπαίδευσης ενηλίκων, τις βασικές της αρχές και να γνωρίσουν τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πλαισιώνουν το πεδίο
ΣΤΟΧΟΙ
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:
• Να προσδιορίζουν το πεδίο της δια βίου εκπαίδευσης.
• Να συγκρίνουν τις διαφορετικές δράσεις δια βίου εκπαίδευσης.
• Να επαληθεύουν την εφαρμογή των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων σε προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης.
• Να σκιαγραφούν βασικά χαρακτηριστικά του νέου νομοθετικού πλαισίου
• Να αναγνωρίζουν τους βασικούς φορείς δια βίου εκπαίδευσης – διοικητικούς φορείς και παρόχους
2η ενότητα Σχεδιασμός και Οργάνωση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Η σημασία του σχεδιασμού και της αξιολόγησης στα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων
Η έννοια της εκπαιδευτικής ανάγκης
Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών
Διατύπωση σκοπού και στόχων | Διαμόρφωση αναλυτικού περιεχομένου
Εκπαιδευτικές τεχνικές | Χώρος εκπαίδευσης και εποπτικά μέσα
Δημοσιοποίηση του προγράμματος
Αρμοδιότητες προσωπικού
Επιλογή εκπαιδευομένων | Επιλογή εκπαιδευτών
Χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμός
Προσαρμογή του περιεχομένου και διαμόρφωση μαθησιακού συμβολαίου
Παρακολούθηση του προγράμματος
ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός αυτής της ενότητας είναι η ανάλυση των επιμέρους διαδικασιών σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων.
ΣΤΟΧΟΙ
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:
• Να προσδιορίζουν τη σημασία του σχεδιασμού για τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Να αναλύουν τα στάδια της διερεύνησης εκπαιδευτικών αναγκών.
• Να διαμορφώνουν τη στοχοθεσία και τα αναλυτικό περιεχόμενο ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Να αναλύουν και εφαρμόζουν τα βήματα για την οργάνωση και υλοποίηση ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων.
Κυριακή 26 Μαΐου
10-00 -15.00 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
3η ενότητα Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Ορίζοντας την αξιολόγηση
Τύποι αξιολόγησης
Σχεδιάζοντας την αξιολόγηση
Αντικείμενα, άξονες και δείκτες
Μέθοδοι και τεχνικές αξιολόγησης
Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης
Μοντέλα αξιολόγησης
Εφαρμογή:
Το μοντέλο αξιολόγησης των 4 Επιπέδων
ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός αυτής της ενότητας είναι η ανάλυση των επιμέρους διαδικασιών της αξιολόγησης σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων.
ΣΤΟΧΟΙ
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:
• Να προσδιορίζουν τη σημασία της αξιολόγησης για τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Να σχεδιάζουν τη διαδικασία αξιολόγησης.
• Να διαμορφώνουν τους τα αντικείμενα, τους άξονες και τους δείκτες ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Να αναλύουν τα βήματα εφαρμογής ενός μοντέλου αξιολόγησης για ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων.
Σημείωση: Το πρόγραμμα είναι αρθρωτό και αποτελείται από 2 μέρη: Η 1η ημέρα ασχολείται με το Σχεδιασμό και την Υλοποίηση των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων και η 2η ημέρα μόνο με την Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων . Το πρόγραμμα θα είναι κατά 20% θεωρητική εκπαίδευση και κατά 80% πρακτική και με την ολοκλήρωση του ο εκπαιδευόμενος θα είναι έτοιμος να διαχειριστεί αντίστοιχα προγράμματα σε πραγματικές συνθήκες
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό