Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Διαχείριση Κρίσεων & Συγκρούσεων στο Σχολείο & την Οικογένεια

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου
Η Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συνέχισε τις σπουδές της στη Μεγάλη Βρετανία και απέκτησε μεταπτυχιακά επιπέδου master στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (MEd Psychology of Education), στη Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση (MEd Counselling in Education) από το πανεπιστήμιο του Bristol και στην Εκπαιδευτική Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter (MSc in Educational Research). Στο Πανεπιστήμιο του Exeter ακολούθησε διδακτορικές σπουδές που οδήγησαν στην απόκτηση διδακτορικού στην Εκπαίδευση (PhD in Education), με θέμα τη χαρισματικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Παράλληλα εργαζόταν ως ερευνήτρια σε διάφορα προγράμματα του Πανεπιστημίου και ως διδάσκουσα σε μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας και εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών. Στη Μ.Βρετανία παρακολούθησε πολλά σεμινάρια συμβουλευτικής και ψυχολογίας (συμβουλευτική παιδιών, εξαρτήσεις, θεραπεία μέσω τέχνης, διαχείριση άγχους, ομαδική θεραπεία κτλ.) και απέκτησε δύο Certificates: Συμβουλευτικής και Συμβουλευτικής για διαταραχές πρόσληψης τροφής από το Iron Mill Institute. Στην Ελλάδα έχει εργαστεί ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (πρόγραμμα Διαχείρισης Σχολικής Τάξης), ως καθηγήτρια κοινωνικής εκπαίδευσης σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως διδάσκουσα στην ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης (προγράμματα ΕΠΠΑΙΚ και ΠΕΣΥΠ), ως ειδική επιστήμων - διδάσκουσα (Π.Δ.407/80) στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ως καθηγήτρια ψυχολογίας στα ΚΕΜΕ New York College, Akmi Metropolitan College και City College.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, σε φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων και σε γονείς.

Σκοπός

Η λέξη «κρίση» χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα λόγω της οικονομικής δυσχέρειας που έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Ως κρίση γενικότερα περιγράφεται η απότομη εμφάνιση συμπτωμάτων και επιπτώσεων που προέρχονται από μια μεταβολή στις συνθήκες μιας κατάστασης. Οι κρίσεις αφορούν δύσκολες στιγμές που έχουν ως θύμα την ευημερία σε διάφορα επίπεδα: ψυχικό, οικογενειακό, εκπαιδευτικό, αξιακό, οικονομικό, κοινωνικό. Μια κρίση έρχεται για να δοκιμάσει αντοχές, να προκαλέσει δυσχέρεια, να φέρει τον άνθρωπο σε απόγνωση αλλά και σε μια διαδικασία στην οποία προσπαθεί να βρει λύσεις στα προβλήματα που συνεπάγονται της κρίσης αυτής. Επίσης, οι ανθρώπινες σχέσεις επίσης εμφανίζουν υπό τέτοιες συνθήκες τριβές, ακόμα και συγκρούσεις, μη αντέχοντας το βάρος των δύσκολων συνθηκών.
Το επιμορφωτικό αυτό σεμινάριο πραγματεύεται το ρόλο τον οποίο διαδραματίζει η οικογένεια αλλά και το σχολείο ως «χώροι» στους οποίους διαδραματίζονται πολλές φορές διάφορες μορφές κρίσης. Επείγουσες καταστάσεις εμφανίζονται και καθιστούν αναγκαία την άμεση αντιμετώπιση, ώστε να μην αυξηθούν οι επιπτώσεις. Έτσι, γονείς και εκπαιδευτικοί καλούνται να έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις που χρειάζονται τη συμμετοχή τους. Σε αυτό το σεμινάριο εξερευνώνται ορισμένα κυρίαρχα θέματα που απασχολούν το σύγχρονο άνθρωπο και προτείνονται τρόποι διαχείρισης με σκοπό τη διαφύλαξη των ανθρωπίνων σχέσεων και την ομαλή λειτουργία της ζωής μετά από μια κρίση.

Περιγραφή σεμιναρίου

Πρόγραμμα Σεμιναρίου

10.00 – 10.30 Προσέλευση

10.30 – 12.30 Α’ Ενότητα
- Τι ορίζουμε ως κρίση; Τι είναι φυσιολογικό και τι παθολογικό στην ανθρώπινη ζωή;
- Παραδείγματα κρίσιμων καταστάσεων
- Χαρακτηριστικά ελληνικής οικογένειας και ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος αναφορικά με τη διαχείριση κρίσεων
- Η δομή και η πορεία ζωής της οικογένειας
- Η οικονομική κρίση και ο αντίκτυπος σε οικογένεια και σχολείο
- Ψυχολογικές διεργασίες που ακολουθούν μια κρίση- ψυχολογικές ανάγκες

12.30 – 13.00 Διάλλειμα

13.00 – 15.00 Β’ Ενότητα
- Τρόποι επικοινωνίας με τα παιδιά
- Τρόποι συμβουλευτικής προσέγγισης σε θύματα κρίσεων
- Παράδειγμα α’: διαχείριση φυσικών καταστροφών
- Παράδειγμα β’: διαζύγιο γονέων και επιπτώσεις στα παιδιά
- Παράδειγμα γ’: διαχείριση απώλειας και πένθος
- Γενικές συστάσεις για οικογενειακή ισορροπία. Ο ρόλος των φίλων.
- Σχολεία σε ετοιμότητα: πλάνο δράσης και πολιτική σχολείου για διαχείριση κρίσεων διαφόρων μορφών

15.00 – 15.30 Ερωτήσεις - Συζήτηση

15.30 Λήξη Σεμιναρίου – Παραλαβή βεβαιώσεων

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό

Πληροφορίες συμμετοχής

Σάββατο 18 Μαΐου 2013 | 10.00 – 15.30
Αμφιθέατρο City College | Λέοντος Σοφού 3 (5ος όροφος) | Θεσσαλονίκη

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.