
Το σεμινάριο "Εισαγωγή στη Γλώσσα Προγραμματισμού Java - SCJP" συνδιοργανώνεται από την ειδικευμένη εταιρεία υψηλής τεχνολογίας Digital Academy που δημιουργήθηκε από την Ομάδα Εισηγητών του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Πολυμέσων του ΕΜΠ.
Είναι ένα εντατικό σεμινάριο που πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη μέθοδο της Τηλεκπαίδευσης (e-learning), επιτρέποντας στον εκπαιδευόμενο να παρακολουθήσει ένα υψηλού επιπέδου επιστημονικό πρόγραμμα κατάρτισης από το σπίτι του, το γραφείο του, ή από τον χώρο επιλογής του και στον χρόνο επιλογής του, μέσω Internet.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να συνδυάζει υψηλού επιπέδου θεωρητική γνώση αλλά και τρόπους σχεδιασμού και υλοποίησης αντικειμενοστρεφών εφαρμογών χρησιμοποιώντας τη δημοφιλή γλώσσα προγραμματισμού Java, η οποία, με την ανεξαρτησία από το σύστημα υλικού που την χαρακτηρίζει έχει φέρει πραγματική επανάσταση στη δημιουργία εφαρμογών τόσο για το διαδίκτυο (internet) όσο και για τα ενδοδίκτυα (intranets).
Μετά το σεμινάριο o εκπαιδευόμενος θα έχει αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε:
• Να γνωρίζει τη γλώσσα προγραμματισμού Java και τις αρχές του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού.
• Να μπορεί να επιλύει προβλήματα και να σχεδιάζει απλές εφαρμογές έχοντας αναπτύξει την κριτική του σκέψη και έχοντας μάθει να εφαρμόζει τους κανόνες σωστής πρακτικής κατά τη σύνταξη κώδικα.
• Να υλοποιεί απλές Java εφαρμογές τύπου γραμμής εντολών και παραθυρικές.
• Να λάβει μέρος και να περάσει επιτυχώς το διαγώνισμα πιστοποίησης της Sun Microsystems.
Η κριτική σκέψη, η σχεδιαστική πρωτοβουλία και η ικανότητα υλοποίησης προγραμμάτων σε Java θα αναπτυχθούν χάρις στα έτοιμα προγράμματα που παρέχονται από τους εκπαιδευτές αλλά και τις εβδομαδιαίες εργασίες.
Θεματικές Ενότητες:
Το σεμινάριο περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
• Εισαγωγή, χρήση IDEs, πρώτη απλή Java εφαρμογή.
• Τύποι δεδομένων, πίνακες, κυριολεκτικές τιμές, τελεστές.
• Έλεγχος ροής, τελεστές -Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός (α’ μέρος). Κλάσεις, μέθοδοι, απαριθμητοί τύποι.
• Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός (β’ μέρος). Κληρονομικότητα, πολυμορφισμός, interfaces, inner classes.
• Χειρισμός εξαιρέσεων, assertions.
• Χρήση βασικών κλάσεων. Χειρισμός αλφαριθμητικών, StringBuffer, StringBuilder, χειρισμός ημερομηνιών, εισαγωγή δεδομένων από την κονσόλα, αρχεία, φορμαρισμένη έξοδος, μαθηματικά.
• Συλλογές, objects, wrapper classes.
• Πολυνηματική επεξεργασία.
• Swing. Δημιουργία απλών παραθυρικών εφαρμογών.