Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Νοητική Καθυστέρηση: Χαρακτηριστικά γνωρίσματα και εκπαιδευτικές ανάγκες παιδιών με Νοητική Καθυστέρηση

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

ΓΚΟΝΕΛΑ ΕΛΕΝΗ

Σε ποιους απευθύνεται

Σε ειδικούς παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς προσχολικής Αγωγής, Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό (Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Κοινωνιολόγοι), Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (επαγγελματίες βοήθειας), φοιτητές, σπουδαστές, γονείς, ενήλικες με Νοητική Καθυστέρηση και όσους ενδιαφέρονται για τη Νοητική Καθυστέρηση.

Σκοπός

Γνωριμία με τη Νοητική Καθυστέρηση, δηλαδή την ανεπάρκεια που χαρακτηρίζεται από σημαντικούς περιορισμούς, τόσο στη νοητική λειτουργία, όσο και στην προσαρμοστική συμπεριφορά των παιδιών/ατόμων και η οποία έχει έναρξη πριν από τα 18 χρόνια τους. Λεπτομερής ενημέρωση για το πρόβλημα της Νοητικής Καθυστέρησης, με το οποίο ζουν πολλά παιδιά/άτομα, ώστε να μπορέσουμε να διεισδύσουμε στον κόσμο τους, να μάθουμε τι μπορούμε να τους προσφέρουμε, για να τους βοηθήσουμε και να τους ικανοποιήσουμε στα θέματα διαχείρισης των καθημερινών τους προβλημάτων.

Περιγραφή σεμιναρίου

Περιεχόμενα του σεμιναρίου
• Νοητική Καθυστέρηση: Ιστορική διαδρομή, ορισμός, αιτιολογία, ταξινόμηση-επιδημιολογία, χαρακτηριστικά γνωρίσματα παιδιών με Νοητική Καθυστέρηση, βασικές αρχές αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών με Νοητική Υστέρηση και στα τέσσερα επίπεδα της Νοητικής Καθυστέρησης (ήπια, μέτρια, βαριά, βαθιά).
• Παιδαγωγική παρέμβαση για παιδιά με ήπια Νοητική Καθυστέρηση. Γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη, συμπεριφορά, σχεδιασμός προγράμματος ΕΕΠ, portfolio, παιδαγωγικές μέθοδοι (project, ομαδοσυνεργατική) με σχετικά παραδείγματα.
• Σχεδιάζοντας ένα παιδαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά με ήπια Νοητική Καθυστέρηση

Μεθοδολογία
Η περιγραφή της κατηγορίας των παιδιών με Νοητική Καθυστέρηση αναλύεται μέσω της εννοιολογικής διασαφήνισης του ορισμού της Νοητικής Καθυστέρησης, καθώς και των χαρακτηριστικών της γνωρισμάτων και στα τέσσερα επίπεδα (ήπια, μέτρια, βαριά, βαθιά).
Παρουσιάζονται εκτενώς: Ο σχεδιασμός παιδαγωγικού προγράμματος ΕΕΠ, οι παιδαγωγικές μέθοδοι που προτείνονται για την παιδαγωγική παρέμβαση σε μαθητές με Νοητική Καθυστέρηση στο πλαίσιο της σχολικής τάξης, με σχετικό παράδειγμα:
Εργασία σε ομάδες για:
- ΕΕΠ για παιδί με Νοητική Καθυστέρηση
- Σχέδιο μαθήματος
- Σχέδιο εργασίας (project)
- Διαθεματική Προσέγγιση θέματος
Εξαγωγή συμπερασμάτων.

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια: 4 Διδακτικές Ώρες

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.