Σεμινάριο σε αίθουσα:
Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή

Μοντέλα Διδασκαλίας & Μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Μοιράσου το
Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στις κατηγορίες Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

Δρ Παμουκτσόγλου Αναστασία
H Παμουκτσόγλου Αναστασία είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2000 ως το 2009 υπηρέτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως Πάρεδρος με δυο πενταετείς θητείες, με ειδικότητα την «Σχολική Αποτελεσματικότητα» και την «Αξιολόγηση και Επιμόρφωση» Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από το 1978 μέχρι το 2000 στη περιοχή του Πειραιά, το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, την Νίκαια και τις Αχαρνές. Δίδαξε σε προπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ΠΤΔΕ), στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας (Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής), στο «Πρόγραμμα Επαγγελματικής και Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», που διοργάνωσε το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στα Π.Ε.Κ., σε Σεμινάρια Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων και σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Π.Δ.Μ. του Π.Τ.Δ.Ε. του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Ήταν κριτής σε επιτροπές επιλογής στελεχών του ΥΠΕΠΘ και βαθμολογήτρια στον ΑΣΕΠ. Επίσης, έχει δημοσιεύσεις πλήθος άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά, διεθνή και ελληνικά, τον ημερήσιο τύπο και έχει ανακοινώσει εργασίες της σε ημερίδες καθώς και σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Υπήρξε μέλος της Επιστημονικής Ομάδας σχεδιασμού και υλοποίησης του «Ολοήμερου Σχολείου» και της «Ευέλικτης Ζώνης». Είναι μέλος επιστημονικών – παιδαγωγικών ενώσεων ή ερευνητικών φορέων. Τα ενδιαφέροντα της αφορούν κυρίως την έρευνα της αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το συγγραφικό έργο και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα που αφορούν, την Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, την Κοινωνιολογία του Εθνικισμού, την Κοινωνιολογία του Φεμινισμού, την Σχολική Αποτελεσματικότητα, την Εκπαιδευτική Πολιτική καθώς και την Ιστορία της Εκπαίδευσης.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων από τις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, σε στελέχη της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης αλλά και σε φοιτητές καθώς και σε επαγγελματίες και επιστήμονες με ενεργό ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο θεματικό πεδίο.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Η εκπαίδευση των ατόμων με ειδικά μαθησιακά προβλήματα (σχολικής αποτυχίας, συμπεριφοράς, νοητικής ή μη υστέρησης, ταλαντούχα, διαπολιτισμικά κλ.π.) αποτελεί μία πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς της ειδικής και γενικής αγωγής και η εκπαιδευτική τους ένταξη είναι ένα ζήτημα έντονου προβληματισμού και διαλόγου ανάμεσα σε γονείς, εκπαιδευτικούς και ερευνητές.
Στην ελληνική πραγματικότητα, η ένταξη αυτών των ατόμων και ιδιαίτερα η συνεκπαίδευση αυτού του «ποικιλόμορφου» μαθητικού δυναμικού, που στη τάξη του γενικού σχολείου είναι μία ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία που συχνά αναστέλλεται και περιορίζεται σε μεμονωμένες περιπτώσεις μαθητών που έχουν φοιτήσει σε δομές ένταξης σε όλη την σχολική τους πορεία.
Η συγκεκριμένη επιμορφωτική ημερίδα έχει ως στόχο να επιμορφώσει τους συμμετέχοντες στις κυριότερες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που θεωρούνται κατάλληλες για την εφαρμογή της ένταξης αυτού του μαθητικού δυναμικού στο σχολείο και τη βελτίωση της διδακτικής προσέγγισης του διδάσκοντος.

Πρόγραμμα

10.00 - 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Σύγχρονες τάσεις στην γενική - ειδική εκπαίδευση
• Η κοινωνική, εθνολογική και ιστορική διάσταση της λειτουργίας της εκπαίδευσης.
• Σταθμοί στην εξέλιξη του πεδίου της «ειδικής εκπαίδευσης» – δομές, στόχοι, περιεχόμενο
• Σχολική ένταξη και συνεργατικές πρακτικές των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής
• Οριοθέτηση του πεδίου των μαθησιακών δυσκολιών – σχέση μαθησιακών δυσκολιών με διαταραχές νοημοσύνης / συμπεριφοράς και δυσκολίες σχολικής επίδοσης
• Περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών (Ταλαντούχα, δυσλεξία, «ειδική» διαταραχή του λόγου, δυσαριθμησία)
• Διαχείριση Πολυπολιτισμικότητας

12.30 - 13.00: διάλειμμα

13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Μοντέλα διδασκαλίας & εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την ένταξη των ατόμων στο σχολείο.
• Δομημένη Διδασκαλία
• Διδασκαλία μεταξύ Συνομηλίκων
• Μοντέλα-Δομές Συνεργατικής Διδασκαλίας
• Κοινωνικές Ιστορίες
• Άμεση Διδασκαλία
• Φυσική Καθοδήγηση
• Ανάλυση Έργου
• Σχέδια διδασκαλίας (project)
• Χρήση της Τεχνολογίας

15.00 - 15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.

15.30 Λήξη ημερίδας - Παραλαβή βεβαιώσεων

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Όλα τα νέα και οι ενημερώσεις απευθείας στο email σας