Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΑΞΗΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου
Η Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συνέχισε τις σπουδές της στη Μεγάλη Βρετανία και απέκτησε μεταπτυχιακά επιπέδου master στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (MEd Psychology of Education), στη Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση (MEd Counselling in Education) από το πανεπιστήμιο του Bristol και στην Εκπαιδευτική Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter (MSc in Educational Research). Στο Πανεπιστήμιο του Exeter ακολούθησε διδακτορικές σπουδές που οδήγησαν στην απόκτηση διδακτορικού στην Εκπαίδευση (PhD in Education), με θέμα τη χαρισματικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Παράλληλα εργαζόταν ως βοηθός έρευνας σε διάφορα προγράμματα του Πανεπιστημίου και ως βοηθός διδασκαλίας σε μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας και εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών.

Περιγραφή σεμιναρίου

Ακόμα και με τη θεωρητική κατάρτιση που λαμβάνει ο εκπαιδευτικός, σύντομα αντιλαμβάνεται στην πράξη ότι υπάρχει αρκετή απόσταση ανάμεσα στις παιδαγωγικές θεωρίες που διδάχτηκε, και στην εκπαιδευτική πράξη.
Πολλές έρευνες μας πληροφορούν για το αυξημένο άγχος που βιώνουν οι εργαζόμενοι στο χώρο της εκπαίδευσης. Μία από τις βασικές αιτίες του άγχους αυτού είναι η αίσθηση της ανεπάρκειάς τους όχι τόσο στο γνωστικό αντικείμενό τους, αλλά στον παιδαγωγικό τους ρόλο. Άλλες αιτίες είναι η έλλειψη κινήτρων των μαθητών, η έλλειψη χρόνου, θέματα πειθαρχίας, έλλειψη συνεννόησης και επικοινωνίας με τους συναδέλφους, ασάφεια του εκπαιδευτικού ρόλου, κτλ.
Εντοπίζεται λοιπόν η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (νέων αλλά και έμπειρων) σε πιο πρακτικά ζητήματα της εκπαιδευτικής τους πράξης, ως προς τα προβλήματα και τις δυσκολίες που προκύπτουν σε μια σχολική αίθουσα:
• Ποιες είναι οι προσωπικές δυνατότητες που μπορεί να καλλιεργήσει κάποιος, για να ‘κερδίσει’ περισσότερο τους μαθητές του;
• Πώς μπορεί κάποιος να διδάξει χρησιμοποιώντας τεχνικές εναλλακτικής διδακτικής (βιωματικότητα, ομαδοκεντρική διδασκαλία, δημιουργικότητα);
• Πώς αντιμετωπίζουμε τους μαθητές με χαμηλά κίνητρα;
• Πώς μπορεί να χειριστεί ο εκπαιδευτικός προβλήματα συμπεριφοράς (επιθετικότητα, συστολή, κτλ);
• Τα όρια και η πειθαρχία.
• Τί θέλουν οι μαθητές από τον εκπαιδευτικό τους;
• Ποιες είναι οι κοινωνικές δεξιότητες που μπορεί να καλλιεργήσει ο εκπαιδευτικός, για να επικοινωνεί καλύτερα με τους μαθητές του;
• Ποια είναι η σημασία της συνεργασίας με τους γονείς;
• Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του χαρισματικού δασκάλου;

Το σεμινάριο αυτό ακολουθεί συνδυασμό πρακτικών συμβουλών και παρουσίασης ενημερωτικού υλικού σχετικά με τις πρακτικές πτυχές του παιδαγωγικού επαγγέλματος, με ομαδικές δραστηριότητες και συζητήσεις που επικεντρώνουν σε πραγματικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό τους έργο. Το σεμινάριο αποτελείται από δύο αυτοτελείς και ανεξάρτητες ενότητες που αλληλοσυμπληρώνονται, για να καλύψουν ολοκληρωμένα τον τρόπο αντιμετώπισης μιας σειράς πρακτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νέοι αλλά και περισσότερο έμπειροι εκπαιδευτικοί. Ο αριθμός των συμμετεχόντων λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του σεμιναρίου είναι περιορισμένος.

Πρόγραμμα ημερίδας

10.00 - 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η συμπεριφορά του εκπαιδευτικού, η επικοινωνία με τους μαθητές και οι προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες του καλού παιδαγωγού
• Η σημασία της αυτοπεποίθησης και της δια βίου αυτοανάπτυξης στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού - πρακτικές δραστηριότητες αξιολόγησης της αυτοπεποίθησης
• Τα εξωγλωσσικά στοιχεία της επικοινωνίας και ο ρόλος τους στη διαχείριση της τάξης
• Πέρα από την ύλη: κοινωνικές, ηγετικές, ενδοπροσωπικές δεξιότητες του εκπαιδευτικού - ασκήσεις εσωτερικής καλλιέργειας αυτών
• Η δυναμική της τάξης και οι ρόλοι: η ετικετοποίηση και οι κίνδυνοί της
• Η διατήρηση της προσοχής κατά τη διδασκαλία
• Η αποτελεσματική χρήση επαίνου και ορίων για τη συμπεριφορά: προτεινόμενες δραστηριότητες και πρακτικοί τρόποι διαχείρισης
• Πώς συντηρείται και πώς διακόπτεται η προβληματική συμπεριφορά
• Θέσπιση κανόνων της τάξης και γενικότερη πρόληψη

12.30 – 13.00: coffee break

13.50 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Συγκεκριμένα προβλήματα συμπεριφοράς και η αντιμετώπισή τους
• Προβλήματα παρακολούθησης και συμμετοχής στο μάθημα: αντιμετώπιση προβλημάτων υπερκινητικότητας, πλήξης, μειωμένης προσοχής.
• Προβλήματα εξωτερικευμένης συμπεριφοράς: αντιμετώπιση μαθητών με επιθετικότητα και εκφοβιστικές συμπεριφορές- πρακτικές δραστηριότητες εντός τάξης
• Προβλήματα εσωτερικευμένης συμπεριφοράς: ενίσχυση αυτοεκτίμησης για μαθητές με χαμηλή αυτοπεποίθηση και κοινωνική απόσυρση
• Πώς ο εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει σε θέματα άγχους
• Κοινωνικές δεξιότητες σε κάθε ηλικία
• Όρια στη συμπεριφορά: ψυχοπαιδαγωγικές τεχνικές για μαθητές με καλύτερη συμπεριφορά.
• Πρόγραμμα εφαρμοσμένης ανάλυσης της συμπεριφοράς

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.

15.30 Παραλαβή βεβαιώσεων

Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.