Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ: Αξιολόγηση – Επικοινωνία - Παρέμβαση

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ. Χατζοπούλου Μαριάννα Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Στοκχόλμης, τ. Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Αθηνών
Η κα Χατζοπούλου είναι διδάκτωρ στον τομέα γλωσσολογίας Νοηματικών Γλωσσών (Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης, τομέας Γλωσσολογίας Νοηματικών Γλωσσών). Ξεκίνησε τις σπουδές της στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία το 1985, εξειδικεύτηκε στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού και το 1996 πήρε το δεύτερο πτυχίο της από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης στην Προσχολική Αγωγή (ΤΕΑΠΗ). Το 1989-1990 ειδικεύτηκε στη διερμηνεία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Από το 1986 έχει υπηρετήσει ως ειδική παιδαγωγός σε Ειδικά Σχολεία Κωφών και άλλες δομές του Υπουργείου Παιδείας (ΚΕΔΔΥ). Από το 2011 είναι διευθύντρια στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών & Βαρηκόων Λυκόβρυσης-Πεύκης. Έχει διδάξει σε πρόγραμμα τα Μετεκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής (1996-2009), στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Τ.ΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Αθηνών (2000-2007) και σε πολλά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και εξειδίκευσης εκπαιδευτικών. Από το 2012 διδάσκει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και παγκόσμια συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει δημοσιεύσει σχετικά με την εκπαίδευση του κωφού παιδιού και την ανάπτυξη της γλώσσας σε περιοδικά και βιβλία. Έχει γράψει μια μονογραφή στα αγγλικά και το βιβλίο «Μπορώ και με τα Μάτια μου», στις εκδόσεις Καστανιώτη.

Σε ποιους απευθύνεται

Το εξειδικευμένο αυτό σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές της ειδικής αγωγής, των παιδαγωγικών και συγγενών τμημάτων, σε εκπαιδευτικούς, σε ειδικούς στις κοινωνικές επιστήμες, σε ψυχολόγους, σε γονείς παιδιών με αισθητηριακές αναπηρίες αλλά και σε όσους επιθυμούν να εντρυφήσουν σε αυτό το σημαντικό κομμάτι της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Σκοπός

Το σεμινάριο αυτό έχει ως στόχο να καταρτίσει τους επιμορφούμενους σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό πεδίο όπως οι αισθητηριακές αναπηρίες. Το πεδίο αυτό θα εξεταστεί τόσο ως όλον όσο και ως μέρος. Για το λόγο αυτό και οι ενότητες του σεμιναρίου θα εστιάσουν σε δυο κεντρικά σημεία: την κώφωση και την τύφλωση.
Ο τρόπος προσέγγισης των κωφών παιδιών ως ακούοντα «μη φυσιολογικά» άτομα ή ως άτομα με διαφορετική γλώσσα και κουλτούρα καθορίζει τη φιλοσοφία και τη δομή των προγραμμάτων παρέμβασης για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Η κώφωση συγκρινόμενη με τις άλλες αναπηρίες μοιάζει να είναι «αόρατη» αναπηρία, οι συνέπειες της οποίας μπορεί να είναι εξαιρετικά περιοριστικές για την ανάπτυξη του ατόμου και μπορούν να αποβούν μοιραίες αν δεν υπάρξει έγκαιρη και κατάλληλη παρέμβαση.
Στο σεμινάριο πρόκειται να παρουσιαστούν τα διαφορετικά μοντέλα προσέγγισης της κώφωσης, οι παράμετροι αξιολόγησης των κωφών παιδιών, η σημασία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως προϋπόθεση για την απόκτηση γλωσσικών δεξιοτήτων και για την ανάπτυξη της γραπτής ελληνικής γλώσσας, καθώς και οι τρόποι παρέμβασης από τη διάγνωση έως την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των κωφών παιδιών.
Στις βασικές αισθητηριακές αναπηρίες κατατάσσονται και τα προβλήματα όρασης. Η οποιαδήποτε παρέμβαση σε μαθησιακό ή κοινωνικό επίπεδο σχετίζεται άμεσα με την κατανόηση των προβλημάτων που παρουσιάζουν τα άτομα με οπτική αναπηρία και αυτή αποτελεί μέρος της αξιολόγησης. Με αυτό ως δεδομένο, σκοπός της δεύτερης ενότητας του σεμιναρίου είναι η εισαγωγή στις βασικές επιστημονικές και θεωρητικές έννοιες των προβλημάτων όρασης, η κατανόηση των σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που ενδείκνυνται για τα παιδιά με πλήρη ή με μερική απώλεια όρασης, αλλά και του φάσματος των μέσων ένταξής τους στο σχολείο και στην κοινωνία.

Περιγραφή σεμιναρίου

Πρόγραμμα σεμιναρίου
10.00 - 10.30: Προσέλευση

10.30 – 10.40: Εισαγωγή

10.40 - 12.40: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Κώφωση
1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ - ΚΟΙΝΩΝΙΟ - ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ -ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚΩΦΩΣΗΣ
2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΩΦΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
3. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ
4. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ- ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

12.40 – 13.00: Διάλλειμα

13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Τύφλωση
Ι. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ: ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΩΝ
1. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΟΡΑΣΗΣ
2. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΤΥΦΛΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ – ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
3. ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΥΦΛΟΥΣ
4. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΙΙ. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ -ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΤΥΦΛΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
2. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΟΡΑΣΗ (ΑΜΒΛΥΩΠΩΝ)
3. ΕΙΔΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ
4. Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ
5. ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

15.00 -15.30: Ερωτήσεις-συζήτηση

15.30 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων

ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΘΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Ημερομηνία, ώρες και τόπος διεξαγωγής
Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011
Ώρα προσέλευσης: 09.30 π.μ. - 10.30 π.μ.
Ώρες διεξαγωγής: 10.30 π.μ. - 15.30 μ.μ.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (πίσω από την Ακαδημία των Αθηνών) στην οδό Ακαδημίας 50 στην Αθήνα. (στάση μετρό: Πανεπιστήμιο)

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.