Ο σχεδιασμός επίπλου έχει αναβαθμιστεί σημαντικά από τις τεχνολογικές εξελίξεις, που προσφέρουν πλέον απεριόριστες δυνατότητες τόσο σε θέματα μελέτης & υλοποίησης όσο και σε θέματα χρήσης υλικών. Οι εξελίξεις αυτές απαιτούν από τον σχεδιαστή να εξελίσσεται και ο ίδιος διαρκώς, ώστε να μπορεί να υλοποιεί τις ιδέες και τις σχεδιαστικές του προτάσεις με ακρίβεια.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εκπαιδευτεί ο σχεδιαστής βήμα - βήμα στη διαδικασία σχεδιασμού του επίπλου και να κατανοήσει τη διαδρομή που χρειάζεται να καλυφθεί, από την ιδέα μέχρι το πρώτο σκίτσο και από το τελικό σχέδιο έως την ψηφιακή φωτορεαλιστική απεικόνιση. Η ψηφιακή σχεδίαση (μέσω μελετητικών - φωτορεαλιστικών προγραμμάτων) σε συνδυασμό με τις γνώσεις πάνω στις δυνατότητες που προσφέρουν οι μηχανές κατασκευής αποτελούν, πλέον, απαραίτητα εφόδια για κάποιον που επιθυμεί να ασχοληθεί με την παραγωγή επίπλων.
Ο ψηφιακός σχεδιασμός βοηθά στην κοστολόγηση της εκάστοτε κατασκευής γεγονός που με τη σειρά του συμβάλει στην αισθητική αναβάθμιση των προϊόντων, στην εργονομία τους αλλά και στην εξοικονόμηση πόρων σχετικά με τη χρήση υλικών.
Αναλυτικό πρόγραμμα σεμιναρίου
01.
Ιστορική Αναδρομή
Η Εξέλιξη του Επίπλου στο Χρόνο.
Η Σημασία της Εργονομίας στο Σχεδιασμό του Επίπλου.
Παραδείγματα.
02.
Έρευνα Αγοράς.
Συζήτηση – Προσδιορισμός/Στόχευση αγοραστικού κοινού (target group).
Αναζήτηση Ιδεών μέσω Προοπτικής Σχεδίασης (Σκίτσο).
Επιλογή ιδεών και Συνδυασμός Υλικών – Παρουσίαση ιδεών (Σκίτσο).
03.
Εισαγωγή στο σχεδιαστικό πρόγραμμα Rhino Interface – περιβάλλον εργασίας.
Παρουσίαση δυνατότητων της ψηφιακής σχεδίασης.
Εξέλιξη της επιλεγμένης ιδέας του μέσω του προγράμματος Rhino.
04.
Δισδιάστατος σχεδιασμός σε κλίμακα (κατόψεις, όψεις ,διαστάσεις).
Τρισδιάστατος σχεδιασμός επίπλου.
Επίλυση Κατασκευαστικών λεπτομερειών.
Προετοιμασία αρχείων/σχεδίων για Εκτύπωση σε 3D printer.
05.
Προετοιμασία 3D μοντέλου στο Rhino για Φωτορεαλισμό μέσω του προγράμματος 3D studio max (Mental Ray Render) ή Keyshot .
Εισαγωγή στο πρόγραμμα 3D Studio Max ή Keyshot Rhino Interface – περιβάλλον εργασίας.
Βασικά Βήματα Επιχρωματισμού, Υλικά – Material Editor.
06.
Φωτορεαλιστική Απόδοση. Παρουσίαση δυνατοτήτων με τη Χρήση Υλικών.
Φωτισμός – Φωτοσκίαση. Βασικές αρχές φωτισμού.
Παρουσίαση αποτελέσματος ολοκλήρωσης project. Σχολιασμός – Αξιολόγηση.