Θεματικές Ενότητες
1. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ορισμός και περιγραφή των ΕΜΔ (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, κ.ο.κ.) με σκοπό την ορθή αξιολόγηση πριν τον σχεδιασμό εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης. Θα δοθούν οδηγίες διαχείρισης των μαθητών με ΕΜΔ, καθώς και κατευθύνσεις υποστήριξης δραστηριοτήτων εντός και εκτός σχολικής τάξης.
2. ΔΕΠ-Υ
Ορισμός και συμπτωματολογία της Διάσπασης Προσοχής – Υπερκινητικότητας. Θα παρουσιαστούν μελέτες περίπτωσης μαθητών με ΔΕΠ-Υ καθώς και μεθοδολογία υποστήριξης για καλύτερη οργάνωση και πιο αποδοτική λειτουργία σε σχολικές ή μη δραστηριότητες.
3. Αναπτυξιακές διαταραχές
Ορισμός και συμπτωματολογία του Αυτισμού. Θα παρουσιαστεί μεθοδολογία παρέμβασης βασισμένη στην εφαρμοσμένη και πειραματική ανάλυση συμπεριφοράς καθώς και οδηγίες υποστήριξης μαθητών με χαρακτηριστικά υψηλά λειτουργικού αυτισμού. (Σύνδρομο Asperger) Θα δοθούν κατευθύνσεις διαχείρισης ανεπιθύμητων συμπεριφορών καθώς και οδηγίες ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων.
4. Χρήση Υποστηρικτικής Τεχνολογίας στο περιβάλλον εκπαίδευσης
Θα παρουσιαστεί και θα δοκιμαστεί στο περιβάλλον της τάξης, ειδικός εξοπλισμός για χρήση από μαθητές με αναπηρίες – διαταραχές. Επιπλέον θα γίνει παρουσίαση ειδικού λογισμικού αξιολόγησης / παρέμβασης για μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, Αυτισμό και ΔΕΠ-Υ. Θα ακολουθήσει προσομοίωση λειτουργίας θέσεων εργασίας εντός σχολικής τάξης για μαθητές με τις προαναφερόμενες δυσλειτουργίες.
5. Συμβουλευτική γονέων
Θα παρουσιαστούν οι βασικές αρχές υποστήριξης των γονέων με εστιασμό σε ζητήματα οριοθέτησης και διαχείρισης συμπεριφορών σε περιβάλλον εκτός σχολικής τάξης. Θα παρουσιαστεί ο ορθός τρόπος συνεργασίας οικογένειας και σχολικής μονάδας προς όφελος του μαθητή.
6. Ένταξη και Ενσωμάτωση μαθητών Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων
Ορισμός και παρουσίαση των φιλοσοφιών ένταξης – συμπερίληψης και ενσωμάτωσης όπως προβλέπεται από την σύμβαση της Σαλαμάνκα. Αντιπαραβολή με την υφιστάμενη κατάσταση στο εθνικό πλαίσιο Ειδικής Αγωγής και μελλοντικές πρροπτικές αναφορικά με την ένταξη μαθητών με αναπηρίες.