Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Ετήσιο Σεμινάριο Παρατήρησης Βρέφους

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Ψυχολογία

Εισηγητής

Η Ελένη Ζαχαριά, MA, MPsychPsych είναι Ψυχολόγος, Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια παιδιών και εφήβων, μέλος του Association of Child Psychotherapists UK, εκπαιδευμένη στην κλινική Τάβιστοκ στο Λονδίνο. Στο Λονδίνο εργάστηκε μετά την εκπαίδευσή της στην κλινική Mosaic για παιδιά με αναπηρία και αυτισμό. Έχει επίσης ειδικευτεί στη βραχεία ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία με παιδιά κάτω των 5 ετών και διδάσκει παρατήρηση βρέφους και νηπίου στην Αθήνα, στην Κων/πολη αλλά και στην Κίνα (online) μέσω της Τάβιστοκ. Επίσης κάνει εποπτεία σε Ψυχολόγους στη Ν. Αφρική. Εργάζεται με παιδιά, εφήβους και γονείς στη Θεραπευτική και Διαγνωστική Μονάδα Σπύρος Δοξιάδης και ιδιωτικά. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο πανεπιστήμιο UEL σε συνεργασία με την Τάβιστοκ με αντικείμενο την πρώιμη παρέμβαση σε νηπιαγωγούς και την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα δεσμού και ψυχικής υγείας των νηπίων.

Σε ποιους απευθύνεται

Απευθύνονται σε όλους τους επαγγελματίες ψυχικής υγείας. Ψυχολόγους, σύμβουλους ψυχικής υγείας, ειδικούς παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές. Είναι, επίσης, ανοιχτό σε εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες που εργάζονται με παιδιά και ενδιαφέρονται να κατανοήσουν σε μεγαλύτερο βάθος τις πρώιμες σχέσεις και δεσμούς.

Διαδικασία επιλογής συμμετεχόντων
• Αποστολή βιογραφικού
• Θα ακολουθήσουν δύο κλινικές συνεντεύξεις με τους ειδικούς του προγράμματος, με σκοπό να εξασφαλισθεί η καταλληλότητα και η ομοιογένεια της κάθε ομάδας

Περιγραφή σεμιναρίου

Το Ετήσιο Σεμινάριο Παρατήρησης Βρέφους παρέχει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να αναπτύξουν γνώση και κατανόηση της ανάπτυξης της ανθρώπινης προσωπικότητας μέσα από την άμεση παρατήρηση ενός βρέφους και των σημαντικών άλλων γύρω του, κατά το ξεκίνημα της ζωής του. Η παρατήρηση βρέφους βασίζεται τόσο στην ψυχαναλυτική θεωρία, όπως αυτή διατυπώθηκε από τις κύριες ψυχαναλυτικές σχολές σκέψης και κυρίως την κλαϊνική και μετακλαϊνική, όσο και στα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα αναφορικά με τη βρεφική ανάπτυξη.
Το σεμινάριο έχει κατεξοχήν βιωματικό χαρακτήρα και στοχεύει να εξοπλίσει τους συμμετέχοντες με γνώση των πρώιμων και εξωλεκτικών ψυχικών φαινομένων και δεξιότητες παρατήρησης, εξαιρετικά χρήσιμες σε κάθε επαγγελματία που εργάζεται σε κλινικό πλαίσιο. Μετά το πέρας του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα κατανοήσουν βιωματικά και θεωρητικά την ανάπτυξη του ψυχισμού του βρέφους και τους τρόπους που σχετίζεται με τους σημαντικούς άλλους. Πώς λειτουργεί όμως και με ποιο τρόπο εμπλουτίζει την εκπαιδευτική πορεία του θεραπευτή;
Ο παρατηρητής, το αντικείμενο παρατήρησης και το σεμινάριο-ομάδα αποτελούν τους πυλώνες στους οποίους βασίζεται το Σεμινάριο Παρατήρησης Βρέφους. Σε οικείο περιβάλλον του βρέφους, όπως το σπίτι ο παρατηρητής στέκεται σιωπηρά και διακριτικά παρακολουθώντας τόσο τις εξωτερικές διαδράσεις και τη συναισθηματική ατμόσφαιρα γύρω από το βρέφος, όσο και τις δικές του συναισθηματικές αντιδράσεις. Το γέλιο, το κλάμα, η αγωνία, ο φόβος, η ευχαρίστηση και η απόλαυση των παρατηρούμενων, αλλά και δικά του συναισθήματα και σκέψεις που ενεργοποιούνται κατά την παρατήρηση. Παράλληλα, καθώς η νοηματοδότηση του κάθε ερεθίσματος από τον παρατηρητή ενέχει εν πολλοίς την υποκειμενικότητά του, είναι αναγκαίο να επενδύεται χρόνος και ανάλυση κατά την τέλεσή της. Η ολιγομελής ομάδα που συμμετέχει ο παρατηρητής σε εβδομαδιαία βάση τον πλαισιώνει και τον υποστηρίζει, βοηθώντας τον παρατηρητή να επεξεργαστεί σε δεύτερο χρόνο ό,τι παρατήρησε, αλλά και να κάνει συνδέσεις μεταξύ των παρατηρήσεων και συμπεριφορών, δίνοντας προσοχή και κατανοώντας ασυνείδητες διεργασίες και πρώιμους μηχανισμούς άμυνας.

Άξονες Σεμιναρίου Παρατήρησης Βρέφους
1) Παρατήρηση βρέφους:
Οι συμμετέχοντες θα παρατηρήσουν ένα βρέφος από την αρχή της ζωής του για ένα χρόνο μία φορά την εβδομάδα στο χώρο του.
2) Το σεμινάριο παρατήρησης:
Οι παρατηρήσεις θα παρουσιάζονται προς ανάλυση και συζήτηση στο σεμινάριο, το οποίο θα απαρτίζεται από 6 συμμετέχοντες και την εκπαιδεύτρια.
3) Ομάδες Σεμιναρίων:
Οι συμμετέχοντες θα παρίστανται σε εβδομαδιαία σεμινάρια διαρκείας 75’ όπου θα παρουσιάζουν στην ομάδα λεπτομερείς καταγραφές των παρατηρήσεων τους. Αυτό θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν βαθύτερη κατανόηση των ασυνείδητων δυναμικών του βρεφικού ψυχισμού.
4) Ψυχαναλυτική Θεωρία και Σύγχρονα Θέματα Βρεφικής Ανάπτυξης:
Οι συμμετέχοντες θα εισαχθούν σε βασικές ψυχαναλυτικές έννοιες γύρω από τη βρεφική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των S. Freud, M. Klein, Bion και D. Winnicott. Επίσης, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα αναφορικά με τη θεωρία προσκόλλησης, νευροβιολογία και αναπτυξιακή ψυχολογία.

Πληροφορίες συμμετοχής

Η διαδικασία των συνεντεύξεων θα πραγματοποιείται από 10 Ιουνίου έως και 15 Σεπτεμβρίου 2020.

Δομή σεμιναρίου

➢ 1 σεμινάριο 75' την εβδομάδα για ένα ακαδημαϊκό έτος
➢ Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι 75 λεπτά.
➢ 3 τρίωρα θεωρητικά σεμινάρια μέσα στο ακαδημαϊκό έτος

Κόστος Συμμετοχής

Μειωμένο κόστος διδάκτρων για αποστολή βιογραφικών έως και 10/07

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.