Εισηγητής
Marta Silvia Dios Sanz
Ελληνίστρια, σπούδασε αρχικά Ιατρική και στη συνέχεια Αρχαία Ελληνική Φιλολογία και Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Μπουένος Άιρες. Η γοητεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού την ώθησε να επισκεφθεί την Ελλάδα στα είκοσι δύο της χρόνια. Το ταξίδι εκείνο στάθηκε σημείο καμπής στη ζωή της. Επιστρέφοντας στην Αργεντινή σπούδασε νέα ελληνικά με τον καθηγητή Σάββα Ρουσάλη, προκειμένου να εγκατασταθεί οριστικά στην Ελλάδα με το όραμα να σπουδάσει Ελληνική Φιλολογία στη γενέθλια γη των μεγάλων φιλοσόφων και συγγραφέων, και συγκεκριμένα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, από το οποίο αποφοίτησε το 2009. Έχει διδάξει σε πολυάριθμα σεμινάρια πολιτιστικών φορέων στην Ελλάδα και την Αργεντινή (Ινστιτούτο Θερβάντες/Αθήνα, Πολιτιστική Εταιρεία Πύρνα/Αθήνα, ιστορικό Βιβλιοπωλείο-Καφέ Floral/Αθήνα, Ίδρυμα Θεοχαράκη, Πολιτιστικός Σύλλογος Νόστος/Μπουένος Άιρες, Μουσείο Λατινοαμερικάνικης Τέχνης/Μπουένος Άιρες, Εθνική Βιβλιοθήκη της Αργεντινής/Μπουένος Άιρες), με θέματα που άπτονται της αργεντίνικης λογοτεχνίας, της ιστορίας και ποίησης του τάνγκο, της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας και αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας. Ακόμα έχει δώσει πολλές διαλέξεις στην Ελλάδα και την Αργεντινή με θέματα που αφορούν στη λογοτεχνία των δύο χωρών, καθώς και την ποιητική και μουσική επανάσταση του τάνγκο με βάση τη μοναδική συνεργασία των Άστορ Πιασόλα και Οράσιο Φερέρ: Διημερίδα “Tango en Eros” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (ομιλία: Χόρχε Λουίς Μπόρχες, Οράσιο Φερέρ και Άστορ Πιασόλα. Το Τάνγκο ως γέννηση μιας αστικής μυθολογίας), στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών (ομιλία: Μαργκερίτ Γιουρσενάρ - Χόρχε Λουίς Μπόρχες: ο λαβύρινθος-καθρέφτης ψυχής), Συνέδριο «Ο Καζαντζάκης και η Λατινική Αμερική» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Αργεντινής υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Αργεντινή και της Εταιρείας Λογοτεχνών της Αργεντινής (ομιλία: Νίκος Καζαντζάκης: Η ουτοπία ως πραγματικότητα) Αφιέρωμα στον Μιγκέλ ντε Θερβάντες στο Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας (ομιλία: Ο Χούλιο Κορτάσαρ στον καθρέφτη του Θερβάντες), Γ' Διεθνές Συνέδριο για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (ομιλία: Το πολυσχιδές έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: Η μεταστοιχείωση του ελληνικού κειμένου στην ισπανική γλώσσα), 8o Φεστιβάλ «Λογοτεχνία εν Αθήναις - ΛΕΑ», στη Στοά του Βιβλίου (ομιλία: Αφιέρωμα στον Χόρχε Λουίς Μπόρχες). Άρθρα της με θέμα τη λογοτεχνία της Λατινικής Αμερικής καθώς και τη Νεοελληνική λογοτεχνία έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά, εφημερίδες και καταλόγους συνεδρίων (εφημερίδες Το ΒΗΜΑ λογοτεχνικά περιοδικά «Ομπρέλα», 'Le regard cretois', 'El hilo de ariadna', Κατάλογος του Γ' Διεθνούς Συνεδρίου για τον Α.Παπαδιαμάντη). Κύριο πάθος της παραμένει η λογοτεχνική συγγραφή στο μεταίχμιο των δύο πατρίδων, Ελλάδας και Αργεντινής. Η ιδιαίτερη θέση που αυτές κατέχουν στη συγγραφική της πορεία μπορεί να ανιχνευτεί στα διηγήματά της, πολλά από τα οποία έχουν δημοσιευτεί σε ανθολογίες διηγημάτων και έχουν βραβευθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς λογοτεχνίας στην Αργεντινή: Τιμητική διάκριση για το διήγημα De la imposibilidad de traducir la palabra nostos, στον Διεθνή Διαγωνισμό “Historias de inmigrantes: los que vienen y los que se van”, που διοργάνωσε το Fundación El Libro στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου του Μπουένος Άιρες 2008 / B' Βραβείο για το διήγημα Το μαρμάρινο δάκρυ στον Διεθνή Διαγωνισμό «Τα μάρμαρα του Παρθενώνα: Ιστορία μιας κλοπής ή κλοπή της ιστορίας»; που διοργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νόστος σε συνεργασία με την Εταιρεία Αργεντινών και Ελλήνων Συγγραφέων, Μπουένος Άιρες 2011 / Α' Βραβείο για τη νουβέλα La mirada oblicua στον διαγωνισμό για το «Διεθνές Βραβείο Νίκου Καζαντζάκη» που διοργάνωσε η Διεθνής Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, Αθήνα 2013. Φέτος κυκλοφόρησε η πρώτη ανθολογία διηγημάτων της «Το μαρμάρινο δάκρυ κι άλλες ιστορίες», σε δίγλωσση μορφή (ισπανικά-ελληνικά), από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης.