Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Δημιουργώντας και δουλεύοντας με μια θεραπευτική ομάδα παιδιών ή εφήβων

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Ευρυμάθεια
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Ψυχολογία

Εισηγητής

Νίκη Βουδούρη, Παιδοψυχίατρος
• Σπούδασε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης και έλαβε την ειδικότητα της παιδοψυχιατρικής
• Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών «Κοινωνιολογία της Εργασίας: Πολιτικές Αγοράς Εργασίας- Μειονότητες-Παιδική Ηλικία» Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
• Έχει εκπαιδευτεί στην Ομαδική Διαπροσωπική Ψυχοθεραπεία (Μοντέλο Yalom)
• Κάτοχος Diploma στην Συμβουλευτική των Εξαρτήσεων
• Εργάζεται στην ΜΚΟ PRAKSIS ως Συντονίστρια ιατρικής Υπηρεσίας και Συντονίστρια του Τμήματος Ψυχικής Υγείας της Οργάνωσης
• Λειτουργεί ιδιωτικό ιατρείο στην περιοχή της Αθήνας
• Συνεργάζεται με Κέντρα λογοθεραπείας και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες που δουλεύουν ή πρόκειται να δουλέψουν με παιδιά, φοιτητές αντίστοιχων σχολών αλλά και σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τα παιδιά σε προσωπικό επίπεδο. Μέσα από το σεμινάριο θα δοθεί η δυνατότητα γνωριμίας με τις γενικές αρχές της ομαδικής θεραπείας αλλά και κατευθύνσεις ως προς τα κριτήρια επιλογής των μελών μίας ομάδας και τον σχεδιασμό της ανάλογα με τις διαταραχές και την ηλικιακή ομάδα.

Περιγραφή σεμιναρίου

Η θεραπεία σε ομάδα περιλαμβάνει έναν ή και δύο θεραπευτές, οι οποίοι δουλεύουν με έναν συγκεκριμένο, μικρό αριθμό ασθενών. Οι θεραπευτικές ομάδες είναι συνήθως σχεδιασμένες έτσι ώστε να στοχεύουν στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων όπως για παράδειγμα το άγχος, η κατάθλιψη ή οι διατροφικές διαταραχές. Άλλες ομάδες έχουν σαν στόχο την βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων ή το να βοηθήσουν τους ασθενείς να αντιμετωπίσουν μια σειρά προκλήσεων όπως η χαμηλά αυτοεκτίμηση, η ρύθμιση του συναισθήματος, η συστολή ή ακόμα και το πένθος.
Οι θεραπευτικές ομάδες μπορεί να διαρκούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με προκαθορισμένο αριθμό συνεδριών, ή μπορεί να είναι συνεχείς. Κατά τις οποίες ο θεραπευτής μαζί με την ομάδα αποφασίζουν πότε η ομάδα φτάνει στο τέλος της και κλείνει. Ο σχεδιασμός, η προσέγγιση και η διάρκεια της ομάδας καθορίζονται από τον στόχο της ομάδας και την θεωρητική εκπαίδευση του θεραπευτή.
Εκτός από την παροχή υποστήριξης οι θεραπευτικές ομάδες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να παρέχουν αποδεδειγμένα αποτελεσματικές τεχνικές διαχείρισης συγκεκριμένων προβλημάτων.
Επειδή τα παιδιά έχουν την ικανότητα να εκφράζονται και να επιλύουν εσωτερικές συγκρούσεις μέσω του παιχνιδιού, οι θεραπευτικές ομάδες που στοχεύουν σε παιδιά είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να περιλαμβάνουν διαφορετικά είδη παιχνιδιού μέσα στην συνεδρία. Αυτά τα είδη είναι δυνατόν να περιλαμβάνουν αυθόρμητο παιχνίδι ή πιο δομημένες δραστηριότητες όπως τα παιχνίδια ρόλων, η ζωγραφική ή τα επιτραπέζια παιχνίδια.
Οι προέφηβοι και οι έφηβοι μπορούν να εκφράζονται καλύτερα λεκτικά και το αναπτυξιακό τους στάδιο τους οδηγεί στο να αναζητούν την αποδοχή και την υποστήριξη από τους συνομηλίκους τους. Οι ομάδες που απευθύνονται στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα πιθανότατα θα περιλαμβάνουν τόσο συζήτηση, όσο και διάφορες δομημένες δραστηριότητες.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Το σεμινάριο θα αποτελείται από ένα θεωρητικό και ένα βιωματικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος θα δοθούν οι απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις ενώ στο βιωματικό μέρος οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουν μέσα από παιχνίδια ρόλου πώς λειτουργεί μία ομαδική συνεδρία και θα έχουν την δυνατότητα να σχεδιάσουν σε μικρά γκρουπ την δική τους θεραπευτική ομάδα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Α’ μέρος: Θεωρητικές προσεγγίσεις
Θεωρητική προσέγγιση της ομαδικής ψυχοθεραπείας, είδη ομαδικής ψυχοθεραπείας για παιδιά και εφήβους και οφέλη σε συγκεκριμένες ομάδες παιδιών και διαγνωστικές οντότητες
Κριτήρια επιλογής ένταξης ενός παιδιού ή εφήβου σε μία ομάδα
Β’ μέρος: Δουλεύοντας με μία ομάδα
Κατευθυντήριες οδηγίες ως προς τον σχεδιασμό και την διαχείριση μίας θεραπευτικής ομάδας
Πώς δουλεύουμε μέσα σε μία ομάδα;
Τι στόχους θα πρέπει να έχουμε από μία ομάδα;
Τι εργαλεία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κατά την διάρκεια της ομαδικής θεραπείας;
Γ’ μέρος: Βιωματική άσκηση - Συζήτηση
Προσομοίωση δημιουργίας ομάδας παιδιών ή εφήβων
Συζήτηση

Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία.

Πληροφορίες συμμετοχής

Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019
Δυνατότητα εξ' αποστάσεως παρακολούθησης με σύγχρονη ή/και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση (e-learning).

Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
• Folder με το υλικό του Σεμιναρίου
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Καφέ και σνακ στα διαλείμματα

Κόστος Συμμετοχής

40€
Οι τιμές σε έκδοση τιμολογίου επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 24%

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.