Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Αξιολόγηση και ενδυνάμωση δεξιοτήτων σε παιδιά με ΔΑΦ

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Ψυχολογία

Εισηγητής

O Κωνσταντίνος Ντίνας είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Ουαλίας όπου και απέκτησε Μ.Εd. in Management of Special Needs Education & Doctorate of Philosophy με εξειδίκευση στην αυτο-τραυματική συμπεριφορά και απόφοιτος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας. Το κύριο ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στα προβλήματα συμπεριφοράς προσώπων με αναπτυξιακές διαταραχές και στην έρευνα των αναγκών του πεδίου της πράξης για την ανάπτυξη εμφανών προγραμμάτων επιμόρφωσης και διαχειριστικής υποστήριξης. Προσέφερε τις υπηρεσίες του στην μετεκπαίδευση των δασκάλων στο Διδασκαλείο Δ. Γληνός (2001-2012) του Α.Π.Θ., όπου δίδαξε τη θεματική της υποστήριξης της θετικής συμπεριφοράς, και στο Π.Τ.Ε.Α του Π.Θ.(2007-2012), όπου δίδαξε τις θεματικές της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς στον αυτισμό και της ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και αυτόνομης διαβίωσης. Γενικά, συνεργάζεται ή/και έχει συνεργαστεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής ως Επιστημονικός συνεργάτης (Π.Δ. 407/1980) στη βαθμίδα του λέκτορα, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, στο Διδασκαλείο Δ. Ε. Δ. Γληνός, ως επιβλέπων καθηγητής με Κ.Ε.Μ.Ε., στο πρόγραμμα MPhil του Πανεπιστημίου του Bolton, ως επιμορφωτής στην εταιρεία Employ και συμμετέχει ενεργά στην έρευνα με δημοσιεύσεις σε έγκριτες διεθνείς επιθεωρήσεις, παρουσιάσεις σε συνέδρια και ως κριτής ερευνητικών εργασιών.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σε ειδικούς παιδαγωγούς, σε λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους, επαγγελματίες, κ.ά. Τέλος, απευθύνεται σε γονείς και φοιτητές που θέλουν να ενημερωθούν για την ενδυνάμωση δεξιοτήτων σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σκοπός

Το συγκεκριμένο σεμινάριο στοχεύει στην τεχνική ενδυνάμωση των συμμετεχόντων στη αξιολόγηση ικανοτήτων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ΑμεΑ. Η εισήγηση διανθίζεται με βιντεοσκοπημένα παραδείγματα εφαρμογής.Έμφαση δίδεται στην τεχνολογία της εφαρμοσμένης ανάλυσης της συμπεριφοράς, ιδιαίτερα στην ανάλυση έργου μέσω της οποίας μπορούν να διδαχθούν διάφορες ικανότητες όπωςκοινωνικές, αυτοεξυπηρέτησης και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Επίσης θα αναλυθούν οι επιπτώσεις της ανάλυσης της λεκτικής συμπεριφοράς από τον B.F. Skinner, για την ανάπτυξη ικανοτήτων εκφραστικής γλώσσας (αιτήματα).

Περιγραφή σεμιναρίου

Το σεμινάριο θα εστιάσει στην καταγραφή ικανοτήτων και ενδιαφερόντων και στην εφαρμογή της συμμετοχικής διαδικασίας λήψης αποφάσεων για τον ατομικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Η διαδικασία λήψης αποφάσεων βασίζεται στις εμπειρικές ενδείξεις, στην αρχή της ομαλοποίησης και τις προσωποκεντρικές αξίες των εμπλεκόμενων, οι οποίοι αντιμετωπίζονται όχι ως εκτελεστές αποφάσεων, αλλά ως αυτόνομοι επαγγελματίες, ικανοί δηλαδή για τη λήψη αφηρημένων αποφάσεων. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται ο προσωποκεντρικός εκπαιδευτικός σχεδιασμός που αποτελεί ένα υποστηρικτικό συνοδευτικό μέσο εμπλουτισμού του ατομικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού, το οποίο μεταφέρει το κέντρο βάρους από το σύστημα παροχής ανθρωπίνων υπηρεσιών στο άτομο διερευνώντας τις προτιμήσεις, τις δυνατότητες τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Έτσι αντί να προσαρμόζεται το άτομο στο σύστημα, προσαρμόζεται το σύστημα στο άτομο. Στην ουσία αποτελεί μια εναλλακτική λύση στην παραδοσιακή στατική συστημικοκεντρική προσέγγιση στην ειδική αγωγή που απλά τοποθετεί τον μαθητή σε μια από τις προϋπάρχουσες δομές, οι οποίες συχνά προσφέρουν προγράμματα σπουδών, τα οποία όντας μη προσαρμοσμένα στις ανάγκες του μαθητή δεν οδηγούν στην ανάπτυξη των λειτουργικών ικανοτήτων του στο πραγματικό περιβάλλον.
Σε αντίθεση με τον συστημικοκεντρικό σχεδιασμό που αναλώνεται στην ανάπτυξη σχεδίων και προγραμμάτων στη βάση των αδυναμιών και των μειονεκτημάτων του ατόμου, ο προσωποκεντρικός σχεδιασμός εστιάζεται στην καταγραφή των δυνατοτήτων, των προτιμήσεων, των ενδιαφερόντων και των επιθυμιών του δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό πλαίσιο δράσης για την παροχή πρόσβασης σε μια ποιότητα ζωής χωρίς υποτίμηση και αποκλεισμό από την κοινότητα.

Θεματικές

Α’ Θεματική Ενότητα: Προσωποκεντρικός σχεδιασμός
• Καταγραφή ενισχυτών
• Ανάλυση απόστασης
• Εκπόνηση στόχων

Β΄ Θεματική Ενότητα: Ανάπτυξη δεξιοτήτων
• Δεξιότητες Αυτοεξυπηρέτησης
• Κοινωνικές Δεξιότητες
• Επικοινωνιακές Δεξιότητες
• Δεξιότητες αναψυχής και συμμετοχής στην κοινότητα
• Δεξιότητες προεπαγγελματικής εκπαίδευσης

Γ’ Θεματική Ενότητα: Παραδείγματα Εφαρμογής
• Οδηγός εφαρμογής συμπεριφοροαναλυτικής παρέμβασης

Πληροφορίες συμμετοχής

Προεγγραφή έως 14/11/17 για Βόλο και έως 21/11/17 για Θεσσαλονίκη
- Φοιτητές / Άνεργοι: 35€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 45€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 55€

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
- Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Coffee Break

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.