Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΔΥΣΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Αντιμετώπιση μέσω της Γραμματικής

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

Ιωάννα Δημητριάδου, Ειδική Παιδαγωγός
Εργάζεται ως Ειδική Παιδαγωγός σε παιδιά με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες από το 2001. Έκανε την πρακτική της άσκηση στο νηπιαγωγείο του Ελληνογαλλικού Σχολείου "Άγιος Διονύσιος", στο Κέντρο ατόμων με ψυχοπαθολογικά προβλήματα "Η Χαρά", στο ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας "Χατζηπατέρειο", στο ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο "Χλόη" και στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Αθηνών. Εργάστηκε σε έμμισθες θέσεις στον Ο.Α.Ε.Δ. σε πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης και στο Θεραπευτικό Κέντρο «Έργο και Παιδί» στη Λιβαδειά. Έκανε τις σπουδές της στο Sheffield Hallam University, United Kingdom (1994-1997, Bachelor of Arts in Educational Psychology, 1997) και στο University of Wales Swansea, United Kingdom (1998-2000 Postgraduate Diploma in Teaching Dyslexic Children). Έχει διπλώματα (Certificates) στο Teaching of Synthetic Phonics (course approved by the University of New York, 2006), στο Teaching of Children with Dyslexia (course approved by the University of New York, 2008), στο Parent Dyslexia Classes (based on Orton- Gillingham Methods). Έχει πιστοποιητικό Επάρκειας του «Αθηνά Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης» (2006) και πιστοποιητικό του «Μέταφων Τεστ», (σε Διεθνές Συνέδριο στην Ελλάδα, 2009). Είναι μέλος επιστημονικών εταιρειών, όπως στην Ένωση Γονέων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες ως αρωγό μέλος, στο Dyscalculia Training Center, στο International Dyslexia Association και στο Institute for Multisensory Education. Έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως στο Coursera.org (από το 2014)"The Clinical Psychology of Children and Young People" by University of Edinburgh, 2014, "Supporting children with difficulties in reading and writing" by University of London, 2014, "Introduction to Psychology" by University of Toronto, 2015, "ADHD: Everyday Strategies for Elementary Students Course Team" by University of Buffalo, SUNY, 2016, στο Alison.οrg , Galway, Ireland,(από το 2016), "Diploma in Educational Psychology', "Working with Students with Special Educational Needs" και "Understanding Dyslexia" και στο Barton System.com (από το 2016) "Teaching Maths". Άπο το 1995 – 2016: 20 ακόμα σεμινάρια που αφορούν θέματα μαθησιακών δυσκολιών, δυσλεξίας, δυσορθογραφίας, δυσαριθμησίας, ΔΕΠ-Υ, μουσικοκινητικής αγωγής.

Σε ποιους απευθύνεται

• Σε ειδικούς παιδαγωγούς και σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μια βαθύτερη κατανόηση της δυσορθογραφίας και των επιπτώσεων της στη μαθησιακή διαδικασία.
• Σε επαγγελματίες ψυχολόγους, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές, οι οποίοι συνεργάζονται με παιδιά που παρουσιάζουν ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες, όπως αυτές στην ορθογραφία και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την αποτελεσματικότερη υποστήριξή τους.
• Σε γονείς που θέλουν να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της Δυσορθογραφίας στην καθημερινή, αλλά και σχολική ζωή του παιδιού τους και να μάθουν πώς οι ίδιοι μπορούν να λάβουν έναν πιο υποστηρικτικό και καθοδηγητικό ρόλο.

Σκοπός

Ο στόχος της συγκεκριμένης μεθοδολογίας είναι να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν προφορικά τους γραμματικούς κανόνες και να γνωρίζουν, όταν τους ζητηθεί, να τους εφαρμόσουν γραπτώς, ακολουθώντας έναν εναλλακτικό και πιο διασκεδαστικό τρόπο.

Ειδικότερα:
• Για τους θεραπευτές, ο στόχος είναι να τους παρουσιάσει ένα ουσιαστικό και επεξεργάσιμο πρόγραμμα αποκατάστασης των δυσκολιών της ορθογραφίας μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, μαθηματικά προβλήματα, αριθμητικές πράξεις και πολυαισθητηριακές δραστηριότητες.
• Για τους εκπαιδευτικούς, ο στόχος είναι να αποκτήσουν ένα αξιόπιστο εργαλείο για την αντιμετώπιση της δυσορθογραφίας, αλλά και έναν εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας των γραμματικών κανόνων μέσα στην τάξη.
• Για τους γονείς, ο στόχος είναι να βοηθήσουν το παιδί τους να κατανοήσει με πιο μεθοδικό και αποτελεσματικό τρόπο τους γραμματικούς κανόνες που αφορούν τα μέρη του λόγου.

Περιγραφή σεμιναρίου

Το επιστημονικό σεμινάριο στηρίζεται στην αντιμετώπιση της Δυσορθογραφίας μέσω της Γραμματικής. Με τη βοήθεια του προγράμματος, το παιδί εκπαιδεύεται στην ουσιαστική αντιμετώπιση των δυσκολιών στην ορθογραφία μέσα από τις πολυαισθητηριακές μεθόδους, τα ομαδικά παιχνίδια, τα μαθηματικά προβλήματα, τις μαθηματικές πράξεις και τις ασκήσεις ιχνηλάτησης και συγκέντρωσης.
Το παιδί μαθαίνει τη σωστή χρήση των ουσιαστικών, επιθέτων και ρημάτων στηριζόμενο στην γνώση της θεματικής και καταληκτικής ορθογραφίας τους με τις αντίστοιχες εξαιρέσεις και στην ομαδοποίηση των καταλήξεων, της κλίσης και της τοποθέτησης τους μέσα στις προτάσεις.

Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης

• Μορφολογία: Κλίση ουσιαστικών / επιθέτων/ ρημάτων

Το παιδί κατανοεί τη μορφή και τη δομή της ελληνικής γλώσσας. Η ανάπτυξη, η επεξεργασία και η ανάλυση βασικών στοιχείων του προφορικού λόγου, σε επίπεδο κλίσης αποτελούν το πρώτο σημαντικό σκαλοπάτι, για το πέρασμα στο γραπτό λόγο που αφορά τα βασικά μέρη του λόγου.

• Αντιμετώπιση της δυσορθογραφίας μέσω της γραμματικής:
o Ουσιαστικά
Αυτή η θεματική ενότητα χωρίζεται σε τρία μέρη (αρσενικό, θηλυκό, ουδέτερο), ώστε να δείξει πως ένα ουσιαστικό μπορεί να είναι αρσενικό ή θηλυκό ή ουδέτερο και να διαχωρίσει τη θέση του από το επίθετο που είναι και τα τρία γένη μαζί. Οι ενδεικτικές ασκήσεις θα δείξουν τον τρόπο που το παιδί μπορεί να κατανοήσει το εννοιολογικό και κλιτικό κομμάτι των ουσιαστικών, το κομμάτι των εξαιρέσεων σε κάθε κατάληξη και το κομμάτι ομαδοποίησης
o Επίθετα
Τα επίθετα είναι αυτά που χαρακτηρίζουν την ιδιότητα ενός ουσιαστικού. Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας είναι η κατανόηση της έννοιας του επιθέτου, η αναγνώρισή του μέσα σε ένα κείμενο, η κλίση του μέσω ομαδοποίησης των καταλήξεων και η παράλληλη εκμάθηση των καταλήξεων και των εξαιρέσεων τους
o Ρήματα - Ενεργητική Φωνή
Αυτή η θεματική ενότητα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των ρημάτων της ενεργητικής φωνής, τόσο στο θεματικό, όσο και στο γραμματικό κομμάτι των λέξεων. Περιέχει κανόνες και δραστηριότητες που αφορούν τις καταλήξεις, τις εξαιρέσεις, τις κλίσεις των ρημάτων σε όλους τους χρόνους καθώς και τη χρήση τους μέσα σε προτάσεις. Επίσης, περιέχει πιο εξειδικευμένες ασκήσεις με τα ρήματα που αλλάζουν το θέμα κατά την κλίση τους σε διάφορους χρόνους.
o Ρήματα - Παθητική Φωνή
Αυτή η θεματική ενότητα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των ρημάτων της παθητικής φωνής. Περιέχει κανόνες και δραστηριότητες που αφορούν τις καταλήξεις, τις εξαιρέσεις, τις κλίσεις των ρημάτων σε όλους τους χρόνους καθώς και τη χρήση τους μέσα σε προτάσεις. Επίσης, περιέχει πιο εξειδικευμένες ασκήσεις με τα ρήματα που αλλάζουν το θέμα κατά την κλίση σε διάφορους χρόνους και τους τρόπους που αλλάζουν τα ρήματα και η κλίση τους από την ενεργητική στην παθητική φωνή.

• Βιωματικά – Διαδραστικά Παιχνίδια
Τα συγκεκριμένα παιχνίδια αποτελούν το τελευταίο βήμα για την αντιμετώπιση της δυσορθογραφίας. Με συγκεκριμένες οδηγίες και με διάφορα υλικά το παιδί μαζί με τη βοήθεια του ενήλικα συμμετέχει στη δημιουργία αυτών των παιχνιδιών. Τα παιχνίδια αφορούν τις καταλήξεις των ουσιαστικών, επιθέτων και ρημάτων, καθώς και τις εξαιρέσεις τους. Έτσι, το παιδί αντιλαμβάνεται με πιο εποικοδομητικό και διαδραστικό τρόπο το καταληκτικό κομμάτι των λέξεων, καθώς τα φτιάχνει το ίδιο.

Πληροφορίες συμμετοχής

Κόστος
Προεγγραφή έως 28/3/17
- Φοιτητές / Άνεργοι: 45€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 55€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 65€

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
Φάκελος συνέδρου
Μπλοκ σημειώσεων
Στυλό
Coffee Break

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.