Ο ρόλος του Εκπαιδευτή Ενηλίκων Διά Βίου Μάθησης στη σύγχρονη κοινωνία θεωρείται εξαιρετικά σημαντικός και αποτελεί το επίκεντρο των θεωρητικών αναζητήσεων και του προβληματισμού της εκπαιδευτικής και ερευνητικής κοινότητας.
Η εκπαίδευση του Εκπαιδευτή Ενηλίκων Διά Βίου Μάθησης αναφέρεται στη δραστηριότητα που περικλείει την διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων, το σχεδιασμό και την υλοποίηση της διδακτικής ενότητας, καθώς και την αυτό-αξιολόγηση της διδακτικής παρέμβασης. Το αντικείμενο του καλύπτει το φάσμα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της μη τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων, και κυρίως των δύο βασικών πυλώνων της, δηλ. τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και τη γενική εκπαίδευση ενηλίκων.
Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 150 ωρών και περιλαμβάνει (i) 20 ώρες δια ζώσης παρακολούθησης & (ii) 130 ώρες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω elearning πλατφόρμας.
Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης
Α ΜΕΡΟΣ
- Ιστορική εξέλιξη: Αναλύεται η ιστορική εξέλιξη και οι ευρωπαϊκές πολιτικές για το επάγγελμα του εκπαιδευτή ενήλικων
- Βασικοί άξονες εθνικών πολιτικών: Αναφέρονται οι βασικοί άξονες της εθνικής πολιτικής για την εκπαίδευση ενηλίκων και τη δια βίου εκπαίδευση.
- Ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς: Αναλύονται οι οκτώ βασικές κοινωνικές ικανότητες που χρειάζονται για την προσωπική τους ολοκλήρωση και ανάπτυξη, την ενεργό ιδιότητα του πολίτη, την κοινωνική ένταξη και την απασχόληση.
- Βασικές θεωρίες για τη μάθηση των ενηλίκων: Αναλύονται οι βασικές θεωρίες στη δια βίου εκπαίδευση: κριτική παιδαγωγική, ανδραγωγική, μετασχηματίζουσα μάθηση
- Βασικά χαρακτηριστικά των επιμέρους ομάδων – στόχων: Αναλύονται τα βασικά χαρακτηριστικά συγκρότησης ομάδων εργασίας/ μάθησης /ενδυνάμωσης στην εκπαίδευση ενηλίκων
- Βασικές αρχές συμβουλευτικής (mentoring) και υποστήριξης (facilitating) της εκπαιδευόμενης ομάδας: Αναλύονται οι βασικές αρχές συμβουλευτικής και ενδυνάμωσης της ομάδας ενηλίκων
- Εκπαιδευτικές ανάγκες και λειτουργία & δυναμική της εκπαιδευόμενης ομάδας: Αναφέρονται οι έρευνες και οι μεθοδολογία διερεύνησης εκπαιδευτικών αναγκών δυναμική της εκπαιδευόμενης ομάδας
- Αρχές, στάδια και μέθοδοι σχεδιασμού εκπαιδευτικής παρέμβασης: Αναλύονται με παραδείγματα τα στάδια σχεδιασμού, οι αρχές επικοινωνίας, οι εκπαιδευτικές μέθοδοι και τεχνικές στην εκπαίδευση ενηλίκων
Β ΜΕΡΟΣ
- Στοχοθεσία εκπαιδευτικής παρέμβασης: Αναλύεται με παραδείγματα ο σχεδιασμός στόχων μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης
- Αρχές εκπαίδευσης / μάθησης ενηλίκων: Αναλύονται οι εκπαίδευσης / μάθησης ενηλίκων με βάση την βιωματική μάθηση
- Έμφυλη διάσταση της εκπαιδευτικής παρέμβασης: Αναλύεται η διαφορετικότητα της έμφυλης εκπαίδευσης
- Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες: Αναφέρονται τα χαρακτηριστικά των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και οι μέθοδοι ενίσχυσής τους
- Μέθοδοι διαλογικής εκπαίδευσης: Αναλύονται με παραδείγματα διδακτικές προσεγγίσεις της διαλογικής εκπαίδευσης
- Μικροδιδασκαλίες: Προσφέρονται τύποι και παραδείγματα μικροδιδασκαλιών με πρακτική εφαρμογή
- Εκπαιδευτικού υλικό και εποπτικά μέσα: Προσφέρονται οι τύποι και οι μορφές εκπαιδευτικού υλικού και λειτουργία εποπτικών μέσων σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές
- Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτή: Αναλύονται με παραδείγματα οι τεχνικές και εργαλεία αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτή
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
- Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Coffee Break