Σεμινάριο σε αίθουσα:
Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή

ΚΩΦΩΣΗ: Αξιολόγηση, Επικοινωνία, Παρέμβαση

Μοιράσου το
Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στις κατηγορίες Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

Δρ. Μαριάννα Χατζοπούλου
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Στοκχόλμης, τ. Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Αθηνών
Η κα Χατζοπούλου είναι διδάκτωρ στον τομέα γλωσσολογίας Νοηματικών Γλωσσών (Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης, τομέας Γλωσσολογίας Νοηματικών Γλωσσών). Ξεκίνησε τις σπουδές της στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία το 1985, εξειδικεύτηκε στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού και το 1996 πήρε το δεύτερο πτυχίο της από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης στην Προσχολική Αγωγή (ΤΕΑΠΗ). Το 1989-1990 ειδικεύτηκε στη διερμηνεία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Από το 1986 έχει υπηρετήσει ως ειδική παιδαγωγός σε Ειδικά Σχολεία Κωφών και άλλες δομές του Υπουργείου Παιδείας (ΚΕΔΔΥ). Από το 2011 είναι διευθύντρια στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών & Βαρηκόων Λυκόβρυσης-Πεύκης. Έχει διδάξει σε πρόγραμμα τα Μετεκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής (1996-2009), στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Τ.ΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Αθηνών (2000-2007) και σε πολλά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και εξειδίκευσης εκπαιδευτικών. Από το 2012 διδάσκει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και παγκόσμια συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει δημοσιεύσει σχετικά με την εκπαίδευση του κωφού παιδιού και την ανάπτυξη της γλώσσας σε περιοδικά και βιβλία. Έχει γράψει μια μονογραφή στα αγγλικά και το βιβλίο «Μπορώ και με τα Μάτια μου», στις εκδόσεις Καστανιώτη.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές της ειδικής αγωγής, των παιδαγωγικών και συγγενών τμημάτων, σε εκπαιδευτικούς, σε επαγγελματίες του χώρου, ειδικούς στις κοινωνικές επιστήμες, σε ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές καθώς και σε γονείς κωφών και βαρήκοων παιδιών ή παιδιών με άλλες αναπηρίες αλλά και σε όσους επιθυμούν να εντρυφήσουν σε αυτό τον διαφορετικό και ιδιαίτερο χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

ΣΚΟΠΟΣ

Στόχος του σεμιναρίου είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες την ιδιαιτερότητα της κώφωσης – βαρηκοΐας ως συνθήκη ζωής, τη διαφορά ανάμεσα στην κοινωνιο-γλωσσολογική, εκπαιδευτική, και ιατρική προσέγγιση, τη σημασία της επικοινωνίας στην ανάπτυξη –γλωσσική, γνωστική, ψυχοσυναισθηματική- του κωφού παιδιού.  

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Ο τρόπος προσέγγισης των κωφών παιδιών ως ακούοντα «μη φυσιολογικά» άτομα ή ως άτομα με διαφορετική γλώσσα και κουλτούρα καθορίζει τη φιλοσοφία και τη δομή των προγραμμάτων παρέμβασης για τα κωφά παιδιά και τις οικογένειές τους. Η κώφωση συγκρινόμενη με τις άλλες αναπηρίες μοιάζει να είναι «αόρατη» αναπηρία, οι συνέπειες της οποίας μπορεί να είναι εξαιρετικά περιοριστικές για την ανάπτυξη του ατόμου και μπορούν να αποβούν μοιραίες αν δεν υπάρξει έγκαιρη και κατάλληλη παρέμβαση. Στο σεμινάριο πρόκειται να παρουσιαστούν τα διαφορετικά μοντέλα προσέγγισης της κώφωσης, οι παράμετροι αξιολόγησης των κωφών παιδιών, η σημασία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως προϋπόθεση για την απόκτηση γλωσσικών δεξιοτή 

Οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν σχετικά με τις βασικές έννοιες και τη σημασία των όρων προγλωσσικά και μεταγλωσσικά κωφό άτομο, τη σχέση υπολλειματικής ακοής και ομιλίας, την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, την κατάκτηση της γλώσσας και της ομιλίας από το κωφό παιδί, τα μοντέλα και τις στρατηγικές διδασκαλίας στην εκπαίδευση των κωφών μαθητών, τη σημασία της έγκαιρης παρέμβασης και την επιλογή του κατάλληλου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Βασισμένο στη σύγχρονη επιστημονική έρευνα και την παρατήρηση, το σεμινάριο αυτό χωρίς να παραμελεί τις επιπτώσεις της κώφωσης στο κωφό άτομο και στην οικογένεια του, παρουσιάζει το κωφό παιδί με βάση τη δυνατότητα του να βλέπει «ως ένα βλέπον παιδί», τονίζοντας τις εν δυνάμει ικανότητες του να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί μέσα σε ένα κατάλληλο επικοινωνιακά και γλωσσικά περιβάλλον.

Σάββατο
Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
- Ορισμοί: Κώφωση- Βαρηκοΐα
- Εκπαιδευτική - Κοινωνιο-γλωσσολογική - Ιατρική προσέγγιση της κώφωσης
- Διάγνωση
- Συναισθηματικά στάδια από τα οποία περνούν οι γονείς

Β' ΕΝΟΤΗΤΑ
- Αξιολόγηση
- Ακαδημαϊκά επιτεύγματα των κωφών μαθητών

Κυριακή
Γ' ΕΝΟΤΗΤΑ
- Ελληνική Νοηματική γλώσσα: Μια πλήρης γλώσσα, Μύθοι & Πραγματικότητα
- Μοντέλα επικοινωνίας στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού - Δίγλωσση προσέγγιση

Δ' ΕΝΟΤΗΤΑ: Πρακτική άσκηση
- Έγκαιρη Παρέμβαση
- Εκπαιδευτικό πλαίσιο ένταξης του Κωφού παιδιού  

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Κόστος
Προεγγραφή έως 15/03/16 (Ηράκλειο)
Προεγγραφή έως 5/04/16 (Πάτρα)

- Φοιτητές / Άνεργοι: 75€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 95€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 115€

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Όλα τα νέα και οι ενημερώσεις απευθείας στο email σας