Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης είναι ιδιαίτερα απαιτητικός αφού ο εργαζόμενος καλείται να δράσει ως διερμηνέας των αναγκών του παιδιού, ως διευκολυντής επικοινωνίας αλλά και ως υπερασπιστής της ποιότητας ζωής του στο περιβάλλον της συνεκπαίδευσης. Η παράλληλη στήριξη αφορά μαθητές που εμφανίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες που πηγάζουν σε αισθητηριακές, νοητικές ή γνωστικές δυσλειτουργίες, αναπτυξιακά προβλήματα και άλλες οι οποίες, επιδρούν στη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και της μάθησης.
Ο ρόλος του Συνοδού Παράλληλης Στήριξης είναι καταλυτικός καθώς υποστηρίζει τους μαθητές στη σχολική τάξη λειτουργώντας παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Σε κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιστοιχεί ένας συνοδός, ο οποίος τον υποστηρίζει στη μαθησιακή διαδικασία δίχως βέβαια να παρεμβαίνει στο έργο του εκπαιδευτικού.
Στην παράλληλη στήριξη ο μαθητής υποστηρίζεται από τον συνοδό παράλληλης στήριξης μέσα στην ίδια τάξη με τα υπόλοιπα παιδιά και παράλληλα με το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός και σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό φροντίζουν για την ενσωμάτωση του παιδιού στη σχολική κοινότητα. Ωστόσο, η αποστολή του συνοδού δεν σταματάει μόνο στα σχολικά πλαίσια αλλά επεκτείνεται και στην υπόλοιπη καθημερινότητα του μαθητή και σε συνεργασία με την οικογένεια, όπου μπορεί να συνδράμει επίσης αποτελεσματικά.
Το σημαντικό στοιχείο αναφορικά με το ρόλο και την εργασία του συνοδού παράλληλης στήριξης όσον αφορά το σχολικό πλαίσιο, είναι πως, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.18 του νόμου 4186/2013 (Φ.Ε.Κ. 193Α), η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από συνοδό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η Employ μέσω του δικτύου της, που αριθμεί περισσότερους από 500 φορείς σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποσκοπεί μετά το πέρας της εκπαίδευσης να ενημερώσει κάθε ενδιαφερόμενο φορέα για όσα στελέχη έχουν παρακολουθήσει την επιμόρφωση και ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν και πρακτικά την επιμόρφωση αυτή ως ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο βιογραφικό τους για το χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 100 ωρών και περιλαμβάνει (i) 15 ώρες δια ζώσης παρακολούθησης & (ii) 85 ώρες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω elearning πλατφόρμας.
Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα αναλυθούν τα ακόλουθα επιστημονικά πεδία ενώ στο δια ζώσης κομμάτι του προγράμματος θα υπάρξει μελέτη περίπτωσης και στα προβλήματα συμπεριφοράς και στις τεχνικές ικανοτήτων προκειμένου οι επιμορφούμενοι να έχουν και πρακτικά παραδείγματα και εφαρμογές. Αναλυτικά, θα αναπτυχθούν τα ακόλουθα:
• Συνεκπαίδευση και παράλληλη στήριξη
• Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης
• Χαρακτηριστικά του μαθητή με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
• Συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς
• Αιτιολογία προβλημάτων συμπεριφοράς
• Εκτίμηση λειτουργίας συμπεριφοράς
• Προσωποκεντρικός σχεδιασμός
• Παρέμβαση στα προβλήματα συμπεριφοράς
• Πρόληψη και διαχείριση κρίσεων συμπεριφοράς
• Πρόληψη και διαχείριση σχολικού εκφοβισμού
• Τεχνικές ανάπτυξης επικοινωνιακών ικανοτήτων
• Τεχνικές ανάπτυξης κοινωνικών ικανοτήτων
• Τεχνικές ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, αναψυχής και αναδημιουργίας
• Μελέτη περίπτωσης
• Συμπεράσματα - συζήτηση
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
- Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Coffee Break