Σεμινάριο σε αίθουσα:
Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή

Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης

Μοιράσου το
Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στις κατηγορίες Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

Δρ. Ντίνας Μ. Κωνσταντίνος
τ. Επιστημονικός συνεργάτης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τ. διδάσκων Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Επιβλέπων καθηγητής Bolton University, Ειδικός Παιδαγωγός
O Κωνσταντίνος Ντίνας είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Ουαλίας όπου και απέκτησε Μ.Εd. in Management of Special Needs Education & Doctorate of Philosophy με εξειδίκευση στην αυτο-τραυματική συμπεριφορά και απόφοιτος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας. Το κύριο ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στα προβλήματα συμπεριφοράς προσώπων με αναπτυξιακές διαταραχές και στην έρευνα των αναγκών του πεδίου της πράξης για την ανάπτυξη εμφανών προγραμμάτων επιμόρφωσης και διαχειριστικής υποστήριξης.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς γενικής & ειδικής αγωγής, ψυχολόγους, δασκάλους, νηπιαγωγούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φοιτητές και όσους επιθυμούν ή δραστηριοποιούνται ήδη στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός του προγράμματος είναι, μέσω της εμβάθυνσης στις θεματικές του αυτισμού, της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς και της συνεκπαίδευσης, οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν ένα ισχυρό τεχνολογικό και θεωρητικό υπόστρωμα ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας αντιμετωπίζοντας με επάρκεια τις προκλήσεις αυτού του ρόλου στο πεδίο της πράξης και να εφοδιαστούν με μια επιμόρφωση που τους ανοίγει ένα δυνητικό πεδίο απασχόλησης στον κλάδο της ΕΑΕ. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να :
• εφαρμόζουν τη διαδικασία εκτίμησης της λειτουργίας της συμπεριφοράς
• διερευνούν τη λειτουργία των προβλημάτων συμπεριφοράς παιδιών με αυτισμό και να εφαρμόζουν λειτουργικά εμφανείς και κοινωνικά αποδεκτές παρεμβάσεις
• να προλαμβάνουν και / ή να διαχειρίζονται τις κρίσεις άγχους και τις εκρήξεις συμπεριφοράς του μαθητή
• αναπτύσσουν τις κοινωνικές και επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή
• υποστηρίζουν τον μαθητή σε όλα τα περιβάλλοντα δράσης
• συνεργάζονται με τους γονείς και εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της προσωποκεντρικής υποστήριξης
• προλαμβάνουν και ή να αντιμετωπίζουν φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης είναι ιδιαίτερα απαιτητικός αφού ο εργαζόμενος καλείται να δράσει ως διερμηνέας των αναγκών του παιδιού, ως διευκολυντής επικοινωνίας αλλά και ως υπερασπιστής της ποιότητας ζωής του στο περιβάλλον της συνεκπαίδευσης. Η παράλληλη στήριξη αφορά μαθητές που εμφανίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες που πηγάζουν σε αισθητηριακές, νοητικές ή γνωστικές δυσλειτουργίες, αναπτυξιακά προβλήματα και άλλες οι οποίες, επιδρούν στη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και της μάθησης.

Ο ρόλος του Συνοδού Παράλληλης Στήριξης είναι καταλυτικός καθώς υποστηρίζει τους μαθητές στη σχολική τάξη λειτουργώντας παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Σε κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιστοιχεί ένας συνοδός, ο οποίος τον υποστηρίζει στη μαθησιακή διαδικασία δίχως βέβαια να παρεμβαίνει στο έργο του εκπαιδευτικού.

Στην παράλληλη στήριξη ο μαθητής υποστηρίζεται από τον συνοδό παράλληλης στήριξης μέσα στην ίδια τάξη με τα υπόλοιπα παιδιά και παράλληλα με το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός και σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό φροντίζουν για την ενσωμάτωση του παιδιού στη σχολική κοινότητα. Ωστόσο, η αποστολή του συνοδού δεν σταματάει μόνο στα σχολικά πλαίσια αλλά επεκτείνεται και στην υπόλοιπη καθημερινότητα του μαθητή και σε συνεργασία με την οικογένεια, όπου μπορεί να συνδράμει επίσης αποτελεσματικά. 

Το σημαντικό στοιχείο αναφορικά με το ρόλο και την εργασία του συνοδού παράλληλης στήριξης όσον αφορά το σχολικό πλαίσιο, είναι πως, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.18 του νόμου 4186/2013 (Φ.Ε.Κ. 193Α), η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από συνοδό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η Employ μέσω του δικτύου της, που αριθμεί περισσότερους από 500 φορείς σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποσκοπεί μετά το πέρας της εκπαίδευσης να ενημερώσει κάθε ενδιαφερόμενο φορέα για όσα στελέχη έχουν παρακολουθήσει την επιμόρφωση και ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν και πρακτικά την επιμόρφωση αυτή ως ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο βιογραφικό τους για το χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 100 ωρών και περιλαμβάνει (i) 15 ώρες δια ζώσης παρακολούθησης & (ii) 85 ώρες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω elearning πλατφόρμας.

Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα αναλυθούν τα ακόλουθα επιστημονικά πεδία ενώ στο δια ζώσης κομμάτι του προγράμματος θα υπάρξει μελέτη περίπτωσης και στα προβλήματα συμπεριφοράς και στις τεχνικές ικανοτήτων προκειμένου οι επιμορφούμενοι να έχουν και πρακτικά παραδείγματα και εφαρμογές. Αναλυτικά, θα αναπτυχθούν τα ακόλουθα:
• Συνεκπαίδευση και παράλληλη στήριξη
• Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης
• Χαρακτηριστικά του μαθητή με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
• Συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς
• Αιτιολογία προβλημάτων συμπεριφοράς
• Εκτίμηση λειτουργίας συμπεριφοράς
• Προσωποκεντρικός σχεδιασμός
• Παρέμβαση στα προβλήματα συμπεριφοράς
• Πρόληψη και διαχείριση κρίσεων συμπεριφοράς
• Πρόληψη και διαχείριση σχολικού εκφοβισμού
• Τεχνικές ανάπτυξης επικοινωνιακών ικανοτήτων
• Τεχνικές ανάπτυξης κοινωνικών ικανοτήτων
• Τεχνικές ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, αναψυχής και αναδημιουργίας
• Μελέτη περίπτωσης
• Συμπεράσματα - συζήτηση

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
- Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Coffee Break

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Ημερομηνίες Διεξαγωγής (Αθήνα)
- Δια Ζώσης: 15 & 16 Οκτωβρίου, 10:00 - 15:30 (15 ώρες)
- Εξ' αποστάσεως: 17 Οκτωβρίου - 14 Νοεμβρίου (85 ώρες)
Κόστος
Προεγγραφή έως 11/10/16
- Φοιτητές / Άνεργοι: 95€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 125€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 145€

Ημερομηνίες Διεξαγωγής (Βόλος)
- Δια Ζώσης: 5 & 6 Νοεμβρίου, 10:00 - 15:30 (15 ώρες)
- Εξ' αποστάσεως: 7 Νοεμβρίου - 5 Δεκεμβρίου (85 ώρες)
Κόστος
Προεγγραφή έως 1/11/16

- Φοιτητές / Άνεργοι: 95€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 125€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 145€

Ημερομηνίες Διεξαγωγής (Αλεξανδρούπολη)
- Δια Ζώσης: 19 Νοεμβρίου, 10:00 - 15:30 (5 ώρες)
- Εξ' αποστάσεως: 21 Νοεμβρίου - 12 Δεκεμβρίου (45 ώρες)

Κόστος
Προεγγραφή έως 15/11/16
- Φοιτητές / Άνεργοι: 75€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 95€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 115€

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Όλα τα νέα και οι ενημερώσεις απευθείας στο email σας