Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΔΕΠ-Υ: Πρακτικές Υποστήριξης & Στρατηγικές Μάθησης

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ. Ράνια Χιουρέα
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Γενεύης Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης τ. Διδάσκουσα Μαρασλείου Δ.Δ.Ε (Μετεκπαίδευση) και Πανεπιστημίων Αθηνών, Πατρών & Αιγαίου
Η Δρ Ράνια Χιουρέα είναι Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Απέκτησε το Διδακτορικό τίτλο σπουδών της από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Σχολή Ψυχολογίας και Επιστημών της Αγωγής, με μεταπτυχιακές σπουδές στην ίδια σχολή, είναι αριστούχος της Αρσακείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ψυχικού Αθηνών, ενώ κατέχει Πτυχίο Παντείου Ανωτάτης Σχολής Πολιτικών Επιστημών και Ετήσιας Επιμόρφωσης σε θέματα Τυφλοκωφών. Είναι επίσης κάτοχος τίτλων 4 ξένων γλωσσών και Πιστοποίησης Ν. Τεχνολογιών Α΄και Β΄Επιπέδου. Έχει μακρόχρονη επαγγελματική εμπειρία στη Γενική και Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στην Ελλάδα αλλά και στην Ελβετία: 27 έτη ως Εκπαιδευτικός, Υποδιευθύντρια και Διευθύντρια σε Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία, Σχολ. Σύμβουλος Α΄/βάθμιας Εκπαίδευσης επί 9 έτη, Σχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής επί 4 έτη, καθώς και σε άλλες ανώτερες θέσεις ευθύνης, όπως Αναπληρώτρια του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Αττικής, Αναπληρωματική Αντιπρόεδρος του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής, (Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Α΄/βάθμιας Εκπαίδευσης), Συντονίστρια της Δευτεροβάθμιας ΕΔΕΑ (Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης) της Αττικής, για μαθητές με ειδ. εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και της ΔΕΔΕΑ του Ν. Αιγαίου, Μέλος του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής (Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού) και του ΠΥΣΕΕΠ Ν. Αιγαίου. Παράλληλα, επί 14 έτη ήταν μέλος και Επιστημονικά υπεύθυνη της Ομάδας Εργασίας του ΥΠΕΠΘ για τα βιβλία Braille (των τυφλών) του Δημοτικού Σχολείου.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς του γενικού σχολείου όλων των βαθμίδων, που αναζητούν πρακτικούς, λειτουργικούς τρόπους και στρατηγικές για την πιο κατάλληλη αντιμετώπιση των μαθητών τους. Αφορά επίσης γονείς παιδιών με ΔΕΠΥ, ενήλικες με ΔΕΠΥ, φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, καθώς και φοιτητές που μετεκπαιδεύονται σε αυτό το θεματικό πεδίο. Παράλληλα, απευθύνεται σε επαγγελματίες και κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να αποκτήσει πρακτικές γνώσεις στη διαχείριση πραγματικών περιστατικών ΔΕΠΥ.

Σκοπός

Στόχος του σεμιναρίου είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίησή των συμμετεχόντων για: (α) τα συμπτώματα της διαταραχής (β) τους τρόπους και τις τεχνικές για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του παιδιού ΔΕΠ-Υ στο πλαίσιο της σχολικής τάξης (γ) ένα λειτουργικό εκπαιδευτικό περιβάλλον για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ και για όλα τα παιδιά της τάξης.
Οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν γύρω από τα νέα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν τη ΔΕΠ-Υ και την επίδρασή της σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας του παιδιού και της οικογένειάς του. Παράλληλα θα συζητηθούν θέματα διαγνωστικής αξιολόγησης και θα δοθεί έμφαση στη συσχέτιση της κατανόησης των δυσκολιών με το σχέδιο αντιμετώπισης της ΔΕΠΥ και στην κατανόηση του ρόλου της οικογένειας και της σημασίας που έχει η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.
Η επιμόρφωση θα έχει βιωματικό χαρακτήρα. Θα γίνει παρουσίαση και μελέτη πραγματικών περιπτώσεων μαθητών με ΔΕΠΥ όλων των βαθμίδων. Οι συμμετέχοντες θα καταθέσουν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους, ώστε να υπάρξει θετική αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφορετικών οπτικών και να αναπτυχθεί ένας ζωντανός προβληματισμός για τη ΔΕΠΥ.

Περιγραφή σεμιναρίου

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ ή ΔΕΠΥ) είναι μία εκ γενετής αναπτυξιακή διαταραχή, από τις συχνότερες, με πρωτογενή χαρακτηριστικά τη μεγάλη διάσπαση προσοχής και τα συμπτώματα της απροσεξίας, της υπερκινητικότητας και παρορμητικότητας. Εμφανίζεται στο 5-7% του μαθητικού πληθυσμού, με μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης στα αγόρια. Διαρκεί εφ’ όρου ζωής, ενώ μπορεί να προκαλέσει σημαντικές και ποικίλες δυσκολίες τόσο στο ίδιο το παιδί, όσο και στο περιβάλλον του (Κάκουρος και Μανιαδάκη, 2000).
Τα υπερκινητικά παιδιά βρίσκονται διαρκώς σε υπερδιέγερση και κίνηση, προκαλούν μονίμως φασαρία και συνήθως παρουσιάζουν εξελικτικές ανωμαλίες, δηλαδή: καθυστέρηση στην ομιλία, αδεξιότητα στις κινήσεις, δυσκολία στην εκμάθηση ανάγνωσης, αντιληπτικές ανεπάρκειες, δυσκολία στην κατανόηση των σχημάτων και μορφών, αδυναμία προσανατολισμού στο χώρο.
Το σχολείο και η τάξη έχουν καθοριστική σημασία τόσο στην εκδήλωση και εντόπιση των συμπτωμάτων, όσο και στην μετατροπή των αρνητικών εμπειριών του παιδιού σε θετικές, με την παροχή κατάλληλης εξατομικευμένης βοήθειας.
Η επιτυχής εκπαίδευση του μαθητή με ΔΕΠ-Υ απαιτεί να δημιουργηθούν συνθήκες στο περιβάλλον που να διευκολύνουν το μαθητή να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνατότητές του στις δραστηριότητες μάθησης και παράλληλα να ελαχιστοποιούν τις δυσκολίες του.
Οι εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας οφείλουν να διευκολύνουν τη μάθηση. Ακόμα δε περισσότερο, όταν στην τάξη υπάρχουν μαθητές που αντιμετωπίζουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με/χωρίς Υπερκινητικότητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις η ανάγκη ανακάλυψης νέων τρόπων και στρατηγικών μάθησης, που θα διευκολύνουν όχι μόνο το μαθητή με ΔΕΠΥ, αλλά και όλους τους υπόλοιπους, είναι αναμφισβήτητη.

Αναλυτικό Πρόγραμμα
Κατανομή Ωρών
10:00 - 10:30 Προσέλευση
10:30 - 15:30 Ώρες διεξαγωγής
12:30 - 13:00 Διάλειμμα

Σάββατο 27/02/2016
Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: Έννοια και ορισμός της ΔΕΠ-Υ, ενδείξεις και χαρακτηριστικά των μαθητών με ΔΕΠ-Υ
• Τι είναι η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα
• Αιτιολογία, συμπτωματολογία
• Διάγνωση, διαφορική διάγνωση, τύποι ΔΕΠ-Υ
• Συνοδά προβλήματα
• Επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ στην καθημερινή ζωή του παιδιού

Β' ΕΝΟΤΗΤΑ: Το παιδί με ΔΕΠΥ στη σχολική τάξη – Πρακτικές υποστήριξης των παιδιών για Εκπαιδευτικούς και Γονείς
• Το Νομοθετικό πλαίσιο για την ΕΑΕ και τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ
• Διαγνωστικοί, Αξιολογικοί και Υποστηρικτικοί θεσμοί
• Η προσέγγιση του παιδιού με ΔΕΠΥ από τον Εκπαιδευτικό
• Σχέδιο Αντιμετώπισης της ΔΕΠΥ
• Στρατηγικές χειρισμού των Προβλημάτων
• Αντιμετώπιση μαθητή με ΔΕΠ-Υ στη σχολική τάξη
• Ο ρόλος των γονέων - Συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς

Κυριακή 28/02/2016
Α' ΕΝΟΤΗΤΑ: Στρατηγικές παιδαγωγικής προσέγγισης και εκπαιδευτικής παρέμβασης
• Αντιμετώπιση προβληματικής συμπεριφοράς
• Στρατηγικές παιδαγωγικής προσέγγισης και εκπαιδευτικής παρέμβασης μέσα από πραγματικές περιγραφές περιπτώσεων μαθητών με ΔΕΠΥ όλων των βαθμίδων

Β' ΕΝΟΤΗΤΑ: Πρακτική άσκηση
• Παρουσίαση πραγματικών περιγραφών περιπτώσεων μαθητών με ΔΕΠΥ
• Οργάνωση των πληροφοριών
• Υποθέσεις για τη διάγνωση
• Διαμόρφωση στόχων παρέμβασης και επιλογή κατάλληλων στρατηγικών
για την επίτευξή τους
• Παρουσίαση εργασιών, συζήτηση

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
- Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Coffee Break

Πληροφορίες συμμετοχής

Κόστος
Προεγγραφή έως 23/02/16
- Φοιτητές / Άνεργοι: 75€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 95€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 115€

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.