Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν εκείνο το αισθητήριο μέσω του οποίου θα δημιουργήσουν ένα ενδιαφέρον μυθοπλαστικό, λογοτεχνικό, θεατρικό η κινηματογραφικό κείμενο. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν γύρω από τις σύγχρονες εξελίξεις στο πεδίο της λογοτεχνικής, θεατρικής και κινηματογραφικής γραφής και ανάλυσης με κύρια σκοποθεσία την συγγραφή κειμένου στα αντίστοιχα πεδία και όχι μόνο. Σε ένα πρώτο επίπεδο οι συμμετέχοντες θα λάβουν εκείνη την θεωρητική εκπαίδευση που θα παρέχει τα γνωσιακά εχέγγυα για την διάνοιξή τους στο καθαρά δημιουργικό μέρος της γραφής, τουτέστιν θα λάβουν τα προαπαιτούμενα του επαρκούς αναγνώστη. Στο δεύτερο επίπεδο θα ασκηθούν στην συγγραφή και την κριτική του κειμένου υπό το πρίσμα του δημιουργού. Θα αποπειραθούν δηλαδή στην πράξη να γράψουν ποιοτικό αλλά και ευπώλητο κείμενο σε όλα τα προαναφερθέντα πεδία της «Μυθοπλασίας», δηλαδή της δημιουργίας μύθων και της ευέλικτης κυκλοφορίας τους στον σύγχρονο κόσμο.
Κατανομή Ωρών
10:00 - 10:30 Προσέλευση
10:30 - 15:30 Ώρες διεξαγωγής
12:30 - 13:00 Διάλειμμα
Σάββατο 6/2/2016: (Θεωρητικό Μέρος)
Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
• Εισαγωγή στην δημιουργική γραφή, ανάγνωση και έκφραση.
• Η Λέξη και η Ιδέα ως εργαλεία αφήγησης. Από την πρόταση στην παράγραφο, η δύναμη και η ταχύτητα της θεμελιώδους αφηγηματικής μονάδας. Το Μυθιστόρημα, Το Διήγημα και το Έπος ως Γραφή.
• Γράφοντας διήγημα. Πως επιτυγχάνεται η πυκνότητα της διηγηματικής ιστορίας. Το διήγημα ως ιστόρημα. Ο «Χαρακτήρας» ως κεντρικό πρόσωπο του διηγήματος και η μυθιστορηματική «Περσόνα», το μυθιστορηματικό «Υποκείμενο». Η «Δραματικότητα» του Διηγήματος και η «Διάρκεια του Μυθιστορήματος».
• Γράφοντας Μυθιστόρημα. Η κατάκτηση της «Διάρκειας στο Μυθιστόρημα». Γράφοντας Επικό Μυθιστόρημα, κειμενική ανάλυση κλασσικού μυθιστορήματος. Το «Εσωτερικό» Μυθιστόρημα. Το Μοντερνιστικό Μυθιστόρημα. Το σύγχρονο Μετανεωτερικό Μυθιστόρημα. Η Λογοτεχνία και η συνάφειά της με την Αρχαία και Σύγχρονη Ρητορική.
Β' ΕΝΟΤΗΤΑ
• Η Ποιητική της Λογοτεχνίας. Η απτή πραγματικότητα της Ποιητικής του Αριστοτέλη στην λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και το θέατρο. Τραγικότητα και Δραματικότητα.
• Θεωρίες της Λογοτεχνικής Ανάγνωσης. Η μεσαιωνική τέχνη του Μυθιστορήματος και της Λογοτεχνίας εν γένει, το Ρωμανικό Μυθιστόρημα, το Αναγεννησιακό Έπος, το Ρομαντικό και το «Γκόθικ», Αγγλοσαξωνικό Μυθιστόρημα και Διήγημα. Σύγχρονες Νεωτερικές και Μεταμοντέρνες θεωρίες του Μυθιστορήματος και της Λογοτεχνίας.
Κυριακή 7/2/2016: (Πρακτικό Μέρος)
Α' ΕΝΟΤΗΤΑ
• Τεχνικές συγγραφής Διηγήματος. Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να γράψουν αυτοματικά δισέλιδο διήγημα οικονομημένο ως ολικό ιστόρημα, τουτέστιν μυθοπλασία με αρχή, μέση και τέλος σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Σε δεύτερο επίπεδο οι ιστορίες θα αναγνωσθούν, θα αναλυθούν και θα σχολιασθούν.
• Τεχνικές συγγραφής Μυθιστορήματος. Εδώ θα ακολουθηθεί η ίδια πορεία μ’ αυτή της συγγραφής διηγήματος με την διαφορά ότι το δισέλιδο θα αφορά περιληπτικό αφήγημα ενός κεφαλαίου από δυνητικά ολοκληρωμένο μυθιστόρημα.
Β' ΕΝΟΤΗΤΑ: Πρακτική άσκηση
• Τεχνικές συγγραφής θεατρικού έργου και κινηματογραφικού σεναρίου. Θα ακολουθηθεί η μεθοδολογία των προηγούμενων δύο ενοτήτων για το διήγημα και το μυθιστόρημα.
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται
- Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
- Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Coffee Break