Βρείτε Σεμινάρια
x

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ - Πρακτικές Υποστήριξης & Στρατηγικές Μάθησης

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ. Ράνια Χιουρέα
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Γενεύης, Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τ. Διδάσκουσα Μαρασλείου Δ.Δ.Ε και Πανεπιστημίων Αθηνών, Πατρών & Αιγαίου.
Η Δρ Ράνια Χιουρέα είναι Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Απέκτησε το Διδακτορικό τίτλο σπουδών της από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Σχολή Ψυχολογίας και Επιστημών της Αγωγής, με μεταπτυχιακές σπουδές στην ίδια σχολή, είναι αριστούχος της Αρσακείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ψυχικού Αθηνών, ενώ κατέχει Πτυχίο Παντείου Ανωτάτης Σχολής Πολιτικών Επιστημών και Ετήσιας Επιμόρφωσης σε θέματα Τυφλοκωφών. Είναι επίσης κάτοχος τίτλων 4 ξένων γλωσσών και Πιστοποίησης Ν. Τεχνολογιών Α΄και Β΄Επιπέδου. Έχει μακρόχρονη επαγγελματική εμπειρία στη Γενική και Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στην Ελλάδα αλλά και στην Ελβετία: 27 έτη ως Εκπαιδευτικός, Υποδιευθύντρια και Διευθύντρια σε Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία, Σχολ. Σύμβουλος Α΄/βάθμιας Εκπαίδευσης επί 9 έτη, Σχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής επί 4 έτη, καθώς και σε άλλες ανώτερες θέσεις ευθύνης, όπως Αναπληρώτρια του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Αττικής, Αναπληρωματική Αντιπρόεδρος του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής, (Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Α΄/βάθμιας Εκπαίδευσης), Συντονίστρια της Δευτεροβάθμιας ΕΔΕΑ (Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης) της Αττικής, για μαθητές με ειδ. εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και της ΔΕΔΕΑ του Ν. Αιγαίου, Μέλος του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής (Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού) και του ΠΥΣΕΕΠ Ν. Αιγαίου. Παράλληλα, επί 14 έτη ήταν μέλος και Επιστημονικά υπεύθυνη της Ομάδας Εργασίας του ΥΠΕΠΘ για τα βιβλία Braille (των τυφλών) του Δημοτικού Σχολείου.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς του γενικού σχολείου όλων των βαθμίδων που αναζητούν λειτουργικούς τρόπους και στρατηγικές για την πιο κατάλληλη αντιμετώπιση των μαθητών τους με μαθησιακές δυσκολίες. Αφορά, επίσης, γονείς, φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, καθώς και φοιτητές που μετεκπαιδεύονται σε αυτό το θεματικό πεδίο. Παράλληλα, απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να αποκτήσει πρακτικές γνώσεις στη διαχείριση πραγματικών περιστατικών Μαθησιακών Δυσκολιών.

Σκοπός

Στόχος του σεμιναρίου είναι να μπορούν οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Επίσης να ενημερωθούν γύρω από τα ευρήματα της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας που αφορούν τις Μαθησιακές Δυσκολίες αλλά και την επίδρασή τους σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας του παιδιού και της οικογένειάς του. Παράλληλα θα συζητηθούν παρεμβάσεις για την κατάλληλη οργάνωση και αξιοποίηση των παραγόντων του περιβάλλοντος που θα μπορέσουν να συμβάλλουν θετικά στην αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών των παιδιών.
Θα παρουσιαστούν εισαγωγικές γνώσεις σχετικά με την έννοια και τα χαρακτηριστικά των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Θα περιγραφούν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των μαθητών στη σχολική μάθηση, όπως αναγνωρίζονται από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Τέλος, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη τρόπων και στρατηγικών υποστήριξης των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες στο σχολείο, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και στην κατανόηση του ρόλου της οικογένειας και σημασίας της συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς.
Η επιμόρφωση θα έχει βιωματικό χαρακτήρα. Θα γίνει παρουσίαση και μελέτη πραγματικών περιπτώσεων. Οι συμμετέχοντες θα καταθέσουν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους, ώστε να υπάρξει θετική αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφορετικών οπτικών και να αναπτυχθεί ένας ζωντανός προβληματισμός για τις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Περιγραφή σεμιναρίου

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν ένα από τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας και το οποίο απασχολεί έντονα γονείς και εκπαιδευτικούς. Μεγάλος αριθμός μαθητών αποτυγχάνουν καθημερινά, γιατί στερούνται έγκαιρης ανίχνευσης και διάγνωσης των Μαθησιακών τους Δυσκολιών ή αποτελεσματικής εκπαιδευτικής στήριξης. Οι μαθητές αυτοί απογοητεύονται, περιθωριοποιούνται και συχνά τα παρατούν. Από την άλλη πλευρά, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αγχωμένοι, απογοητευμένοι και συχνά σε σύγχυση, προσπαθούν να βρουν λύσεις, αναζητούν τρόπους υποστήριξης, χωρίς κάποιο θεσμικό υποστηρικτικό πλαίσιο και χωρίς εξειδικευμένη σχετική επιμόρφωση.
Τα δεδομένα της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, απομακρύνουν τις αντιλήψεις που ενοχοποιούν τους μαθητές για «τεμπελιά», «αδιαφορία» ή «ανωριμότητα» και δίνουν έμφαση στην εκπαιδευτική αντιμετώπιση. Αν και οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ενδογενείς και δεν προκαλούνται από το περιβάλλον, μπορούν να επιδεινωθούν ή να μειωθούν ανάλογα με συγκεκριμένους παράγοντες του περιβάλλοντος. Στην προσπάθεια κατάλληλης οργάνωσης και αξιοποίησης αυτών των παραγόντων του περιβάλλοντος συμβάλλουν:
i. Η ανάδειξη και κατανόηση της σημασίας και της πραγματικής φύσης των Μαθησιακών Δυσκολιών
ii. Η έγκαιρη ανίχνευση και διάγνωση
iii. Η αλλαγή των αντιλήψεων και των καθημερινών διδακτικών πρακτικών των εκπαιδευτικών
iv. Προτάσεις τεκμηριωμένων μεθόδων υποστήριξης

Κατανομή Ωρών
10:00 - 10:30 Προσέλευση
10:30 - 15:30 Ώρες διεξαγωγής
12:30 - 13:00 Διάλειμμα

Σάββατο
Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: Έννοια και ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών, ενδείξεις και χαρακτηριστικά των μαθητών με Μ.Δ.
• Τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες και πώς διαφοροποιούνται από τα προβλήματα μάθησης
• Οι πλέον διαδεδομένοι μύθοι σχετικά με τις Μ.Δ.
• Βασικές κατηγορίες και ταξινομήσεις των Μαθησιακών Δυσκολιών
• Ενδείξεις ύπαρξης Μαθησιακών Δυσκολιών
• Η επίδραση των Μ.Δ. στη ζωή του παιδιού
Προβλήματα συμπεριφοράς | Ελλειμματική μνήμη | Προβλήματα προσοχής
Προβλήματα στη συναισθηματική εξέλιξη | Προβλήματα στη Σχολική Μάθηση
Κοινωνική εξέλιξη των μαθητών με Μ.Δ.

Β' ΕΝΟΤΗΤΑ: Μαθησιακές Δυσκολίες στη σχολική τάξη – Πρακτικές υποστήριξης των παιδιών για Εκπαιδευτικούς και Γονείς
• Το Νομοθετικό πλαίσιο για την ΕΑΕ και τους μαθητές με Μ.Δ.
• Διαγνωστικοί, Αξιολογικοί και Υποστηρικτικοί θεσμοί
• Δυσκολίες που εμφανίζουν τα νήπια που βρίσκονται σε «επικινδυνότητα»
• Πρώιμη παρέμβαση - Υποστηρικτικό υλικό για νηπιαγωγούς - Τρόπος λειτουργίας
• Παιδαγωγικές παρεμβάσεις για ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών με Μ.Δ.
(α) Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.)
(β) Διαφοροποίηση Διδασκαλίας μέσω των 4 στοιχείων δομής των Α.Π.Σ.
• Προσαρμογές Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ.) για μαθητές με Μ.Δ.
• Αξιολόγηση - Εναλλακτική αξιολόγηση
• Αντιμετώπιση προβληματικής συμπεριφοράς
• Ο ρόλος των γονέων - Συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς

Κυριακή
Α' ΕΝΟΤΗΤΑ: Στρατηγικές Μάθησης για μαθητές με Μ.Δ.
• Τι είναι οι στρατηγικές μάθησης και πώς διδάσκονται
• Παρουσίαση στρατηγικών για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας που βοηθούν τους μαθητές με Μ.Δ. να θυμούνται, να μαθαίνουν, να συμμετέχουν σε διαγώνισμα, να κρατούν σημειώσεις, καθώς και στρατηγικές που τους βοηθούν στην οργάνωση και στον αυτο-έλεγχο.

Β' ΕΝΟΤΗΤΑ: Πρακτική άσκηση
• Παρουσίαση πραγματικών περιγραφών περιπτώσεων μαθητών με Μ.Δ.
• Οργάνωση των πληροφοριών
• Υποθέσεις για τη διάγνωση
• Διαμόρφωση στόχων παρέμβασης και επιλογή κατάλληλων στρατηγικών για την επίτευξή τους
• Παρουσίαση εργασιών, συζήτηση

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:

  • Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
  • Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
  • Φάκελος συνέδρου
  • Μπλοκ σημειώσεων
  • Στυλό
  • Coffee Break

Πληροφορίες συμμετοχής

Αθήνα: Κόστος - Προεγγραφή έως 26/01/16
Θεσσαλονίκη: Κόστος - Προεγγραφή έως 15/03/16
Ιωάννινα: Προεγγραφή έως 5/04/16
- Φοιτητές / Άνεργοι: 75€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 95€
- Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 115€

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.