Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Διδακτικές παρεμβάσεις σε μαθητές με ΔΕΠ-Υ και αισθητηριακές δυσλειτουργίες

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Ευρυμάθεια
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

Καλλιόπη Παπουτσάκη, Ειδική Παιδαγωγός, Δρ και Md στην ειδική αγωγή.
Η Καλλιόπη Παπουτσάκη είναι Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής και υπηρετεί ως Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έχει εμπειρία σε σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής και συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θεσσαλίας. Έχει διδακτορικές και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Εκπαίδευση και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Επιπλέον, έχει πτυχίο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει στην οργάνωση επιστημονικών συνεδρίων και ημερίδων, έχει λάβει μέρος ως εισηγήτρια σε πολλά συνέδρια και έχει οργανώσει και διδάξει σε σεμινάρια ενηλίκων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και της Γενικής Εκπαίδευσης.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, φοιτητές, εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αδιόριστους ή εν ενεργεία και έχει βασικό στόχο την παροχή γνώσεων που αφορούν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν:
α) μαθητές με ΔΕΠ-Υ,
β) μαθητές με αισθητηριακές δυσλειτουργίες

Περιγραφή σεμιναρίου

Εισαγωγικά
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), γνωστή και ως υπερκινητικό σύνδρομο είναι συνήθης διαταραχή της παιδικής ηλικίας με ποσοστό έως 4-10% του μαθητικού πληθυσμού και αναλογία 3:1 υπέρ των αγοριών. Τα κύρια συμπτώματα της διαταραχής είναι η υπερκινητικότητα, η παρορμητικότητα και η διάσπαση της προσοχής. Η γνώση και η εφαρμογή των κατάλληλων αξιολογικών εργαλείων για τη διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με ΔΕΠ-Υ θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς στην κατάρτιση εξειδικευμένου προγράμματος ή στη διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος, προκειμένου οι μαθητές αυτοί να αναπτύξουν τις γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές τους δεξιότητες και να ενταχθούν ικανοποιητικά στο σχολικό περιβάλλον.
Μαθητές με δυσλειτουργίες στην ακοή μπορεί να φοιτούν στις τάξεις γενικής εκπαίδευσης ή σε εδικά πλαίσια ειδικής αγωγής, χρειάζονται ιδιαίτερη υποστήριξη και εξατομικευμένη παρέμβαση, προκειμένου να καλύψουν τα γνωστικά τους ελλείμματα και να είναι σε θέση να ενταχθούν στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Μαθητές με προβλήματα όρασης συνήθως φοιτούν σε ειδικά πλαίσια ειδικής αγωγής ή μπορεί να είναι ενταγμένοι σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Η γνώση των εκπαιδευτικών σχετικά με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών με δυσλειτουργίες στην όραση θα τους βοηθήσει στη χρήση συγκεκριμένων τεχνικών και μεθόδων παρέμβασης, ώστε οι μαθητές να ικανοποιήσουν τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες και να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό και ευρύτερα κοινωνικό περιβάλλον.
Η έλλειψη κατάρτισης των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση συντελεί στην αδυναμία αποτελεσματικής υποστήριξης με αποτέλεσμα οι μαθητές με ε.ε.α να αποστρέφονται το σχολείο, να αναπτύσσουν συναισθηματικά και κοινωνικά προβλήματα, μειωμένη αυτοεκτίμηση, έλλειψη κινήτρων και προβλήματα στις κοινωνικές τους σχέσεις. Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες των ανωτέρω κατηγοριών θα βοηθήσει αυτούς στην έγκαιρη διάγνωση με κατάλληλα εκπαιδευτικά εργαλεία και στην κατάρτιση εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης.

Μεθοδολογία
Στα πλαίσια του επιμορφωτικού σεμιναρίου, αναλύεται η έννοια και η φύση του προβλήματος και τα βασικά χαρακτηριστικά των μαθητών με ΔΕΠ-Υ και μαθητών με προβλήματα ακοής και όρασης. Αναφέρονται μέθοδοι αξιολόγησης, οι οποίες βοηθούν στην εκτίμησή των δυσκολιών, και τον τρόπο κατάρτισης εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης ή διαφοροποίησης της δυσκολίας, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Στο σεμινάριο θα δοθεί έμφαση στην επεξεργασία προσωπικών εμπειριών και βιωμάτων.

Περιεχόμενα του σεμιναρίου
• Αποσαφήνιση ορισμού και χαρακτηριστικά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ, με προβλήματα ακοής και όρασης
• Τρόποι έγκαιρου εντοπισμού του προβλήματος
• Αξιολόγηση του προβλήματος
• Αναφορά σε παραδείγματα με στόχο την κατάρτιση προγραμμάτων παρέμβασης.

Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια: 5 ώρες
Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως 4 Μαΐου 2018
Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
• Folder με το υλικό του Σεμιναρίου
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Καφέ και σνακ στα διαλείμματα

Κόστος Συμμετοχής

40€+Φ.Π.Α

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.