Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Η Διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών σε Μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Τα Αρχαία γίνονται παιχνίδι

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Ζαχίλα Αναστασία, Φιλόλογος - Ειδική Παιδαγωγός Μsc, Yπ.Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής
Η Αναστασία Ζαχίλα είναι απόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στον τομέα Ψυχολογίας και εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή. Οι Μεταπτυχιακές της Σπουδές είναι συνυφασμένες με την Ειδική Αγωγή και την Σχολική Ψυχολογία με τίτλο "Ανάπτυξη δεξιοτήτων εκπαιδευτικών που αλληλεπιδρούν με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις οικογένειές τους". Είναι Υποψήφια Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής με ερευνητικά ενδιαφέροντα την Κοινωνική ενσωμάτωση μαθητών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές και δη με Σύνδρομο Αsperger στο Σχολείο για Όλους, ενώ παράλληλα φοιτά στο τελευταίο έτος του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών Σχεδιασμός και Τεχνολογία Ενδυμάτων του ΑΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. Έχει εργαστεί σε σχολεία του Υπουργείου Παιδείας και σε φορείς κοινωνικής στήριξης εφήβων και ενήλικων ατόμων με αναπηρία. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια ενηλίκων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για δύο συναπτά έτη στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων και στο Πρόγραμμα Οδυσσέας. Τα τελευταία έτη εργάζεται ιδιωτικά ως Ειδική Παιδαγωγός, ως Ψυχοπαιδαγωγός σε Πρότυπη Μονάδα του ΟΑΕΔ για νέους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ως εισηγήτρια σεμιναρίων σε συνεργασία με την εταιρεία ΕMPLOY. Τέλος, σύντομα θα εκδοθεί το πρώτο συγγραφικό της εγχείρημα. Επρόκειτο για μία σύγχρονη, πρωτότυπη και διαφοροποιημένη εκπαιδευτική προσέγγιση στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών με δομημένο υλικό παρέμβασης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες .

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε φιλολόγους, σε φιλολόγους ΕΑΕ, σε ειδικούς παιδαγωγούς & εκπαιδευτικούς, σε γονείς, σε φοιτητές αλλά και σε όλους τους ειδικούς οι οποίοι επιθυμούν να μετατρέψουν την διδασκαλία των Αρχαίων σε ''Παιχνίδι'', όχι μόνο για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά για όλους τους μαθητές.

Περιγραφή σεμιναρίου

Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας, προωθεί με νομοθετικές ρυθμίσεις την ένταξη και την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Σχολείο για όλους. Όμως, παρ' όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις, δεν παρατηρούνται ουσιαστικές αλλαγές στις πολιτικές, την κουλτούρα, τα αναλυτικά προγράμματα και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ώστε να δύνανται να ανταποκριθούν στη διαφορετικότητα του κάθε μαθητή. Η κατάσταση τούτη είναι ακόμη πιο δύσκολη στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου οι απαιτήσεις και οι δυσκολίες γιγαντώνονται για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς δεν υπάρχει η ανάλογη μέριμνα και προετοιμασία τόσο των ίδιων όσο και του εκπαιδευτικού πλαισίου. Η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα είναι ένα δύσκολο μάθημα για όλους τους μαθητές που μεταβαίνουν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Η δυσκολία είναι πολλαπλάσια για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, λόγω των δυσκολιών που ήδη αντιμετωπίζουν με τη γραφή, την ανάγνωση, την ορθογραφία και το συντακτικό της Νέας ελληνικής. Η δυσκολία των μαθητών στα Αρχαία ελληνικά έγκειται κυρίως στο αρχαίο κείμενο, στο πολυτονικό σύστημα, στις διαφορετικές πτώσεις των ουσιαστικών και επιθέτων και στη διαφορετική κλίση των ρημάτων. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την απουσία σχετικής βιβλιογραφίας ή βοηθητικού - υποστηρικτικού υλικού παρέμβασης, διαφοροποιημένων και προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και βιβλίων καθιστούν γονείς και εκπαιδευτικούς ανήμπορους
να ανταπεξέλθουν. 

Στο σεμινάριο αυτό γίνεται εισαγωγικά αναφορά στις δυσκολίες ένταξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Συμπεριληπτικό σχολείο και δη στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο ρόλο του εκπαιδευτικού και σε στρατηγικές σχολικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης. Κατόπιν, ακολουθεί αξιολόγηση και εκτίμηση της μαθησιακής ετοιμότητας, εντοπισμός των δυσκολιών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο μάθημα των αρχαίων, στρατηγικές για τη διδασκαλία των Αρχαίων ελληνικών ανάλογα με την φύση των εκπαιδευτικών αναγκών, διαφοροποιημένα προγράμματα διδασκαλίας, εξατομικευμένα
εκπαιδευτικά προγράμματα και διδασκαλία με peer training. Το σεμινάριο θα λειτουργήσει ως βιωματικό εργαστήρι με μελέτη περιπτώσεων, δραματοποίηση, role-play και ομαδο - συνεργατικές τεχνικές. Απόρροια αυτού θα είναι οι εκπαιδευόμενοι να υιοθετήσουν μία νέα ευέλικτη στρατηγική και κουλτούρα στη διδασκαλία των Αρχαίων και να δύνανται να παραγάγουν πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό για την διδασκαλία του αρχαίου κειμένου, της γραμματικής και του συντακτικού των Αρχαίων ελληνικών προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε μαθητή, μετατρέποντας τα Αρχαία σε παιχνίδι!

Αναλυτικό Πρόγραμμα
Κατανομή Ωρών
10:00 - 10:30 Προσέλευση
10:30 - 15:30 Ώρες διεξαγωγής
12:30 - 13:00 Διάλειμμα

Σάββατο 21/05/2016

Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
- Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
- Δυσκολίες στην σχολική ένταξη
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
- Τεχνικές σχολικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης
- Η τεχνική του peer training στην διδασκαλία

Β' ΕΝΟΤΗΤΑ
- Οι δυσκολίες στην διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στην Α γυμνασίου
- Η αξιολόγηση και η εκτίμηση της μαθησιακής ετοιμότητας
- Διαφοροποιημένη διδασκαλία
- Πρακτικές- Τακτικές διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών

Κυριακή 22/05/2016

Α' ΕΝΟΤΗΤΑ
- Η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών κειμένων στις τάξεις του Γυμνασίου
- Η διδασκαλία του Πολυτονικό συστήματος

Β' ΕΝΟΤΗΤΑ
- Γραμματική: Η Διδασκαλία των χρόνων
- Γραμματική: Διδασκαλία ουσιαστικών α και β κλίσης
- Συντακτικό: Η διδασκαλία του Υποκειμένου, του Ρήματος, του Αντικειμένου και του
Κατηγορουμένου

Πληροφορίες συμμετοχής

Κόστος
Προεγγραφή έως 17/05/16 (Πάτρα) & 24/05/16 (Ιωάννινα)
- Φοιτητές / Άνεργοι: 95€ →75€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 115€→ 95€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 125€ → 115€
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
- Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Coffee Break

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.