Η πρωτογενής πρόληψη αλλά και η αντιμετώπιση διαφόρων ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι μαθητές απασχολεί καθημερινά στο σχολείο εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους. Πολλές φορές, όταν ένας μαθητής αντιμετωπίζει κάποιο ζήτημα, δυσκολεύεται να μιλήσει σε κάποιον ενήλικα και προτιμά να απευθυνθεί σε έναν συνομήλικο τον οποίο μπορεί να εμπιστευτεί.
Στο Γυμνάσιο του Κολλεγίου Αθηνών, έχει θεσμοθετηθεί από το 2010 το πρόγραμμα Μαθητές-Υπεύθυνοι Ευημερίας (Welfare Officers). Οι μαθητές αυτοί αποτελούν έναν πυρήνα της Μαθητικής Κοινότητας, που ασχολείται με προγράμματα πρόληψης και διαμεσολάβησης. Παράλληλα έχει ως στόχο την κινητοποίηση των Μαθητικών Συμβουλίων στην οργάνωση άλλων δράσεων, όπως αυτών για τις εξαρτήσεις από αλκοόλ, κάπνισμα και διαδίκτυο ή για την υποδοχή των μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου.
Οι Υπεύθυνοι Ευημερίας έχουν τακτικές συναντήσεις με τους Ψυχολόγους του Τμήματος Συμβουλευτικής του Σχολείου για θέματα που αφορούν στα καθήκοντά τους και στη δράση τους (π.χ. δεξιότητες επικοινωνίας, αμεροληψία, εχεμύθεια, τρόπους ενημέρωσης των συμμαθητών τους κ.α.).
Στην πορεία της δεκαετούς λειτουργίας του προγράμματος, οι Υπεύθυνοι Ευημερίας συναποφάσισαν και υλοποίησαν με τους συμμαθητές τους πρακτικές αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού και τη διενέργεια προγραμμάτων πρωτογενούς πρόληψης.