Η εκπαίδευση μοιράζεται σε δύο μέρη, θεωρητικό και πρακτικό-βιωματικό:
-
Στο πρώτο μέρος, αναφερόμαστε εκτενώς στην θεωρία της συστημικής σκέψης. Εκκινώντας από την σύλληψή της, μέχρι και τις πιο πρόσφατες εξελίξεις, που αφορούν στην πρακτική της εφαρμογή.
-
Στο δεύτερο εστιάζουμε στην προσωπική ανάπτυξη, μέσω της βιωματικής εκπαίδευσης στο Γενεόγραμμα. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως, το Γενεόγραμμα αποτελεί βασικό εργαλείο για την άσκηση της συστημικής ψυχοθεραπείας,
Για την πληρέστερη κατανόηση της συστημικής σκέψης, και της πρακτικής της εφαρμογής στην θεραπεία, χρησιμοποιούμε ποικίλες μορφές διδασκαλίας:
i) παιχνίδι ρόλων με συμμετοχή όλων των εκπαιδευόμενων, ii) παραδείγματα ψυχοθεραπευτικών παρεμβάσεων που εξηγούν την θεωρία, iii) εποπτεία σε περιστατικά των εκπαιδευόμενων, και iv) διάλογος σε θέματα συστημικής και προσωπική ανάπτυξη
Αναλυτικά οι θεματικές ενότητες του θεωρητικού μέρους:
1. Γνωριμία ομάδας,
2. Γενική θεωρία συστημάτων
3. Α΄Κυβερνητική
4. Β’ Κυβερνητική
5. Επικοινωνία, πληροφορία, όρια
6. Κυκλική αιτιότητα
7. Μάθηση, αντίληψ
8. Λογικά και θεραπευτικά παράδοξα
9. Προσωπικότητα
10. Ζεύγματα
11. Ολόνια
12. Bateson, Palo Alto
13. Minuchin, Δομική
14. Bowen
15. Σχολή Μιλάνου
16. De Schazer
17. Hellinger, Συστημική αναπαράσταση
18. Tom Andersen, Αντανακλώσα ομάδα
19. Harleen Andersen
20. Αφηγηματική θεραπεία
21. Ατομική συστημική θεραπεία
22. Αναστοχασμός ομάδας
Αναλυτικά οι θεματικές του πρακτικού μέρους:
1. Γενεόγραμμα,
2. Παιχνίδι ρόλων
3. Εποπτεία
4. Διάλογος γύρω από θέματα συστημικής
5. Προσωπική ανάπτυξη