Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο εξ αποστάσεως

Ειδική αγωγή και μαθησιακές δυσκολίες: ψηφιακές τεχνολογίες, συναισθηματική νοημοσύνη, διατροφή, βιταμίνες

Διοργανωτής Σεμιναρίου E-Learning:
Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

Δρ. Χαράλαμπος Σκιάνης, Επιστημονικά Υπεύθυνος, Καθηγητής - Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Δρ. Αθανάσιος Δρίγκα, Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος – Διδάσκων, Διευθυντής Ερευνών - Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»

Νικόλαος Δημητρίου Διδάσκων, Ερευνητής Γ’ - Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - Ε.Κ.Ε.Φ.Ε.«ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»

Γεώργιος Παπαναστασίου, Διδάσκων-Εκπαιδευτικός, Επιμορφωτής Β’, Υποψήφιος Διδάκτωρ - Πανεπιστημίου Αιγαίου – Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτου»

Ζωή Καραμπατζάκη, Διδάσκουσα - Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, Ειδική σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Χαρά Παπουτσή, Διδάσκουσα, Υποψήφια Διδάκτωρ - Πανεπιστημίου Αιγαίου – Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτου»

Ειρήνη - Αντωνία Χαϊδή, Διδάσκουσα, Ειδική Παιδαγωγός

Γιολάντα Σαλαπάτα, Διδάσκουσα - επιστημονική συνεργάτης, MSc. Ειδική σε θεραπευτικές μεθόδους, με χρήση Laser

Ελένη Μητσέα, Διδάσκουσα, υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Λιζέτα Μπακόλα, Φιλόλογος M.Sc.-Ειδική Παιδαγωγός, Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αιγαίου

Καρυωτάκη Μαρία, Διδάσκουσα – Εκπαιδευτικός, Υποψήφια διδάκτωρ Παν.μίου Αιγαίου

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να ενσωματώσουν τεχνολογίες στο μάθημά τους και να βοηθήσουν τα παιδιά να μειώσουν τις όποιες δυσκολίες έχουν και να τα βοηθήσουν στο μαθησιακό και συμπεριφορικό τομέα.
Επιπλέον, το πρόγραμμα μπορεί να είναι αρωγός και σε γονείς που έχουν παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και επιθυμούν μέσω των ΤΠΕ να συνδράμουν στη βελτίωση των τομέων που παρουσιάζει δυσκολίες. Το πρόγραμμα αποτελεί, επίσης, μια πολύ καλή ενίσχυση στον χώρο, για απόφοιτους ανθρωπιστικών σπουδών και επιστημών της αγωγής που θα ασχοληθούν με τον εκπαιδευτικό κλάδο.
Τέλος, η δομή του προγράμματος έχει διαμορφωθεί ώστε να καλύπτει σφαιρικά το αντικείμενο και έτσι απευθύνεται σε οποιονδήποτε σκοπεύει να χρησιμοποιήσει ή χρησιμοποιεί ήδη τεχνολογίες διασυνδεμένων έξυπνων συστημάτων στον επαγγελματικό του ή μη χώρο.

Σκοπός

Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση και η κατάρτιση των επιμορφούμενων στο γνωστικό αντικείμενο των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων για την προσέγγιση της γνώσης από μαθητές στο πεδίο των Μαθησιακών Δυσκολιών, καθώς και στη χρήση εργαλείων για την ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι-ες θα είναι σε θέση:
1. Να κατανοήσουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που διανοίγουν οι ΤΠΕ και να τις εντάξει με κριτικό τρόπο στην καθημερινή τους εκπαιδευτική πρακτική.
2. Να κατανοήσουν τις αρχές σχεδιασμού μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας (π.χ. σενάρια)
3. Να εξοικειωθούν και να αξιοποιεί παραγωγικά στη διδακτική πράξη τα διαθέσιμα και κατάλληλα για την ειδικότητά τους λογισμικά και ψηφιακά περιβάλλοντα, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες, αλλά και τους περιορισμούς της χρήσης τους.
4. Να είναι σε θέση να αναδιοργανώσουν κατάλληλα τη σχολική τάξη, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των μαθητών
5. Να αποκτήσουν μια πλήρη και λειτουργική αντίληψη του γενικότερου πλαισίου στο οποίο εντάσσονται οι ψηφιακές τεχνολογίες και πώς αυτές χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση της Ειδικής Αγωγής
6. Να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στις Μαθησιακές Δυσκολίες.
7. Να έχουν μια γενική θεώρηση της κατασκευής ενός Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ)
8. Να γνωρίζουν το πόσο σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν η διατροφή, οι βιταμίνες, οι νευροδιαβιβαστές, τα ιχνοστοιχεία, οι τοξίνες και λοιποί περιβαλλοντικοί παράγοντες στην αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών
9. Να αποκτήσουν γνώσεις για την επιλογή ενός κατάλληλου λογισμικού για τις Μαθησιακές Δυσκολίες
10. Να αποκτήσουν γνώσεις για την έννοια της Συναισθηματική Νοημοσύνης, των θεωριών που τη διέπουν και των ερωτηματολογίων που μπορεί να μετρηθεί
11. Να αποκτήσουν τις γνώσεις για επιλογή κατάλληλων λογισμικών για την ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης
12. Να αξιοποιήσουν το μοντέλο της χαρισματικότητας και των ΤΠΕ στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών

Περιγραφή σεμιναρίου

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διδακτική ενότητα 1
Τίτλος: Θεωρητική Αναπλαισίωση: Ειδική Αγωγή / ΤΠΕ / Συναισθηματική Νοημοσύνη/ Διατροφή

Περιγραφή: Σκοπός της διδακτικής ενότητας με τίτλο: ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΙΣΙΩΣΗ είναι η αποσαφήνιση όρων: Ειδική Αγωγή, Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και η συμβολή – ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία (μοντέλα, στόχοι, στρατηγικές) για την προσέγγιση της γνώσης. Επίσης, σκοπός της παρούσας ενότητας είναι η ανάπτυξη της έννοιας «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ», οι θεωρίες που τη διέπουν, οι τρόποι μέτρησής της, η σημασία της στην ανθρώπινη εξέλιξη και η σύνδεσή της με τις ΤΠΕ. Τέλος, θα παρουσιαστεί ο ρόλος της Διατροφής και άλλων παραγόντων στη λειτουργία του Εγκεφάλου και τις γνωστικές ικανότητες.

Διδακτική ενότητα 2
Τίτλος: Μαθησιακές Δυσκολίες

Περιγραφή: Σκοπός της ενότητας Μαθησιακές Δυσκολίες είναι να αποσαφηνιστούν οι όροι Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ), Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ) (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσγραφία, δυσαριθμησία), να περιγραφούν τα χαρακτηριστικά των μαθητών που ανήκουν στην κάθε κατηγορία, καθώς και να προταθούν χρήσιμα εργαλεία ΤΠΕ, αξιολόγησης και αποκατάστασης των δυσκολιών που παρουσιάζουν οι μαθητές, για την προσέγγιση της γνώσης τόσο μέσα από τη μαθησιακή διαδικασία αλλά και την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης.

Διδακτική ενότητα 3
Τίτλος: Χαρισματικότητα και τεχνητή νοημοσύνη στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών / Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων στις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Περιγραφή: Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η παρουσίαση του μοντέλου της Χαρισματικότητας στην αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών καθώς και των ΤΠΕ ως μέσο αποκατάστασης σε συννοσηρότητες. Επίσης, σκοπός της παρούσας ενότητας είναι η γνωριμία με Στρατηγικές Παρέμβασης και Ψηφιακές Τεχνολογίες για την ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων στις Μαθησιακές Δυσκολίες

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια Σε Μήνες & Μέρες: 7 μήνες 17 ημέρες

Φόρτος εργασίας σε ώρες: 420.00 ώρες
ECVET: 21.00 (1 ώρα = 0,05 ECVET)

Μεθοδολογία Υλοποίησης
Διαδικασία Υλοποίησης της Επιμόρφωσης
Online εξ αποστάσεως

Μέθοδοι Υλοποίησης της Επιμόρφωσης
Το εκπαιδευτικό υλικό θα αποτελείται από σχετικό σύγγραμμα, παρουσιάσεις και επιμορφωτικά βίντεο της κάθε εκπαιδευτικής ενότητας. Θα χρησιμοποιηθούν Ασύγχρονες μέθοδοι Από-Απόστασης-Εκπαίδευσης (ΑΑΕ) με χρήση της πλατφόρμας eclass σε όλες τις διδακτικές ενότητες.

Το υλικό θα διατίθεται σταδιακά ανά διδακτική ενότητα.

Κόστος Συμμετοχής

300 ευρώ (χωρίς τις εκπτώσεις)

Εκπτωτικές κατηγορίες:
20% έκπτωση (240€) σε άνεργους, πολύτεκνους, φοιτητές, AMEA, εργαζόμενους στον εκπαιδευτικό τομέα
25% έκπτωση (225€) σε προκαταβολή του συνολικού ποσού (για Ένα Σεμινάριο)
30% έκπτωση (210€ + 210€) σε προκαταβολή του συνολικού ποσού και συμμετοχή ΚΑΙ στο σεμινάριο "Αυτισμός, ΔΕΠΥ: Ψηφιακά Εργαλεία, Ρομποτική, Συναισθηματική Νοημοσύνη, Διατροφή, Βιταμίνες"

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Για πληροφορίες σχετικά με το σεμινάριο και τη διαδικασία εγγραφής, πατήστε παρακάτω για να μεταφερθείτε στη σελίδα του διοργανωτή
Σελίδα Διοργανωτή