Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο εξ αποστάσεως

Μελετώντας το Παιδικό Σχέδιo

Διοργανωτής Σεμιναρίου E-Learning:
AKTO - Art & Design
Εξ Αποστάσεως
E-Learning
23/11/2022
9 ώρες

Εισηγητής

Ουρανία Κούβου
Η Ουρανία Κούβου είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στην Διδακτική της Τέχνης, έχει αποκτήσει το μεταπτυχιακό της στην Θεωρία της Τέχνης στο Πολυτεχνείο του Μπέρμιγχαμ και το πτυχίο της στις Καλές Τέχνες στην Ακαδημία Καλών Τεχνών Φλωρεντίας. Διδάσκει την ενότητα της Διδακτικής της Τέχνης στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει διδάξει Θεωρία και Ιστορία της Τέχνης στο Αμερικάνικο Κολλέγιο της Ελλάδας-Deree. Διευθύνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Τέχνη και Εκπαίδευση του Κολλεγίου ΑΚΤΟ. Έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά με κρίση όπως τα International Journal of Education through Art, International Journal of Art & Design Education και Παιδαγωγική Επιθεώρηση, έχει συμμετάσχει με κεφάλαια σε βιβλία και έχει εκδώσει τα βιβλία «Παιδικό Σχέδιο: η γνωστική προσέγγιση» και «Διδάσκοντας Σχέδιο σε Παιδιά: μαθήματα διαπραγματευτικής σχεδίασης» . Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνουν τις ιστορικές και φιλοσοφικές διαστάσεις μοντέλων διδακτικής της τέχνης, την γνωστική προσέγγιση του παιδικού σχεδίου και συνεργατικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας σχεδίου σε παιδιά.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και γονείς, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο για το σε μεγάλο βαθμό άγνωστο φαινόμενο του παιδικού σχεδίου. Οι παραδόσεις θα έχουν εκλαϊκευμένη μορφή και δεν θα προϋποθέτουν συγκεκριμένες γνώσεις, αλλά θα είναι τεκμηριωμένες επιστημονικά και θα πλαισιώνονται με την ανάλογη βιβλιογραφία για διευκόλυνση των συμμετεχόντων.

Περιγραφή σεμιναρίου

Εισαγωγή στις προσεγγίσεις μελέτης του παιδικού σχεδίου από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα και στα βασικά χαρακτηριστικά του όπως αυτά έχουν περιγραφεί από την σχετική βιβλιογραφία. Οι συμμετέχοντες θα εξασκηθούν στην αναγνώριση, περιγραφή και ερμηνεία αυτών των χαρακτηριστικών μέσα από ασκήσεις οπτικής ανάλυσης που θα διεξαχθούν μέσα στην τάξη χρησιμοποιώντας διαφορετικές προσεγγίσεις.

Μελέτη πρόσφατων μελετών του παιδικού σχεδίου και της σχέσης του με εξωγενείς παράγοντες όπως ο αυξανόμενος οπτικός πολιτισμός και η εμπλοκή των νέων ανθρώπων με αυτόν. Γνωριμία με την έννοια της πολυτροπικότητας ως μιας σύγχρονης θεώρησης των μηχανισμών αναπαράστασης και σηματοδότησης στα σχέδια των παιδιών και εφήβων.

Προτάσεις συνεργατικής διδασκαλίας σχεδίου ή δημιουργικής απασχόλησης με παιδιά. Θα διαπραγματευτούν ερωτήματα όπως «Τι μπορώ να κάνω εγώ; Πρέπει να επεμβαίνω στα σχέδια των παιδιών; Ποια είναι η θέση μου ως εκπαιδευτικού/γονιού στην καλλιτεχνική ανάπτυξη των μαθητών/παιδιών μου;»

Πρόγραμμα σεμιναρίου

  • Προσεγγίσεις ανάλυσης παιδικού σχεδίου.
  • Μουντζούρα, κύκλος, γυρίνος, ανθρώπινη φιγούρα.
  • Διανοητικός ρεαλισμός, αναπαραστατικός χώρος.
  • Εκφραστικότητα και παιδικό σχέδιο.
  • Οπτικός πολιτισμός και παιδικό σχέδιο.
  • Πολυτροπικότητα και παιδικό σχέδιο.
  • Συνεργατικές πρακτικές διδασκαλίας σχεδίου σε παιδιά.
  • Ασκήσεις οπτικής ανάλυσης παιδικών σχεδίων.

Πληροφορίες συμμετοχής

Πληροφορίες: Κα Εύη Μαυρογιώργου (2105230130)

Κόστος Συμμετοχής

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.