Σκοπός της συγκεκριμένης επιμόρφωσης είναι να προσφέρει το απαιτούμενο γνωστικό υλικό καθώς και τα μεθοδολογικά εργαλεία για τη συνολική προσέγγιση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ΄ Λυκείου», σύμφωνα με τις νέες οδηγίες διδασκαλίας και αξιολόγησης του μαθήματος. Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τα νέα στοιχεία θεωρίας που έχουν εισαχθεί στο Πρόγραμμα Σπουδών και τα κριτήρια επιλογής κατάλληλων αδίδακτων κειμένων, λογοτεχνικών και μη λογοτεχνικών τα οποία θα αποτελέσουν κείμενα αναφοράς, θα εμβαθύνουν στον τρόπο διατύπωσης και απάντησης των - νέου τύπου- ερωτήσεων, θα ασκηθούν στα νέα κριτήρια αξιολόγησης του μαθήματος και θα επιλύσουν απορίες.
Πιο συγκεκριμένα, θα διδαχθούν πώς να διαμορφώνουν μια πλήρη διδακτική ενότητα: τι πληροφοριακό υλικό θα πρέπει να επιλέγουν (κείμενα αναφοράς με ή χωρίς πολυτροπικότητα), πώς γίνεται η επεξεργασία της περίληψης μέρους του κειμένου, πώς διαμορφώνονται οι λεξικογραμματικές ασκήσεις και η σύγκριση μη λογοτεχνικών κειμένων, τι είναι και πώς γράφεται το ερμηνευτικό σχόλιο, με ποιο τρόπο υποστηρίζεται από τους κειμενικούς δείκτες και τι σημαίνει ανταπόκριση στο θέμα/ερώτημα που θέτει το λογοτεχνικό κείμενο, πώς συγκροτείται η παραγωγή λόγου με βάση τα κειμενικά είδη, πώς διαμορφώνονται τα ερωτήματα, πώς αξιοποιούνται τα κείμενα αναφοράς κ.ά.
Επιπλέον, θα εξοικειωθούν με τον τρόπο αξιολόγησης ενός κριτηρίου το οποίο περιλαμβάνει όλους τους τύπους ερωτήσεων (περίληψη, λεξικογραμματικά φαινόμενα, ερμηνευτικό σχόλιο, κριτική παραγωγή λόγου) με αυθεντικά γραπτά μαθητών/τριών.