Εισαγωγή στο πρόγραμμα
Οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης φέρνουν συνεχώς νέες προκλήσεις και ευκαιρίες. Η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει πολλούς τομείς της καθημερινής μας ζωής και η κατανόηση των βασικών αρχών της είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική χρήση της.
Ο σκοπός του προγράμματος είναι να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες σχετικά με τα εξής θέματα:
1.Θεωρητική Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη
1.1 Εννοιολογικοί Προσδιορισμοί και Ιστορική Εξέλιξη
1.1.1Κατανόηση του Ορισμού και της Έννοιας της Τεχνητής Νοημοσύνης
-
Τι είναι Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Παραδείγματα πρώιμης ΤΝ
-
Ορόσημα (Turing Test, Deep Blue, AlphaGo κλπ)
1.2. Βασικές Έννοιες και Τεχνολογίες
1.2.1Κατανόηση των Βασικών Εννοιών της Μηχανικής Μάθησης
-
Τι είναι Machine Learning (Μηχανική Μάθηση)
-
Διαφορές με τη Συμβατική Προγραμματιστική Λογική
1.2.2. Αναγνώριση των Διαφορετικών Κατηγοριών Μηχανικής Μάθησης
-
Επιβλεπόμενη Μάθηση (Supervised Learning)
-
Μη-Επιβλεπόμενη Μάθηση (Unsupervised Learning)
-
Ενισχυτική Μάθηση (Reinforcement Learning)
1.2.3. Κατανόηση της Σημασίας της Ποιότητας Δεδομένων
-
“Garbage In, Garbage Out” – η σημασία καθαρών, Ποιοτικών Δεδομένων
-
Προβλήματα Bias στα Datasets
1.2.4. Γνώση των Βασικών Αρχών Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας (NLP)
-
Πώς τα συστήματα καταλαβαίνουν κείμενο και φωνή
-
Εφαρμογές όπως Chatbots, ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ, Sentiment Analysis
1.2.5. Κατανόηση των Εφαρμογών Όρασης Υπολογιστή (Computer Vision)
-
Ανάλυση και αναγνώριση εικόνων και βίντεο
-
Χρήσεις σε ασφάλεια, βιομηχανία, ιατρική
1.2.6. Αναγνώριση των Βασικών Εννοιών Γενικής Τεχνητής Νοημοσύνης (AGI)
-
Τι είναι η Γενική Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Διαφορές από τη Στενή (Narrow) Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Συγκριτικός Πίνακας Narrow, General, Super AI
1.3 Επιμέρους Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης
-
Φυσική Γλώσσα (NLP): Chatbots, Voice Assistants, LLMs
-
Όραση Υπολογιστή: Αναγνώριση Αντικειμένων, Πρόσωπα, Κείμενα
-
Συστήματα Σύστασης (Recommendation Systems)
1.4 Αλγόριθμοι Μηχανικής Μάθησης
-
Αλγόριθμοι Μηχανικής Μάθησης
-
Τι είναι Αλγόριθμος Ταξινόμησης (Classification)
-
Κύριοι Αλγόριθμοι Ταξινόμησης (π.χ. Decision Trees, k-NN, SVM)
-
Πώς χρησιμοποιούνται στην Πράξη (π.χ. Ταξινόμηση Πελατών)
-
Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς
2.1 Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στο Risk Management, και Human Resource
2.1.1 Αναγνώριση των Εφαρμογών ΤΝ στη Λήψη Αποφάσεων
-
Ορισμός “Απόφαση με Τεχνητή Νοημοσύνη”
-
Πώς υποστηρίζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τις Στρατηγικές Αποφάσεις
-
Παραδείγματα: Credit Scoring, HR Hiring, Marketing Automation
2.1.2 Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη Διαχείριση Κινδύνου και την Εφοδιαστική Αλυσίδα
-
Predictive Analytics στη Διαχείριση Ρίσκου
-
Παρακολούθηση εφοδιαστικής αλυσίδας με Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Παραδείγματα: Προβλέψεις αποθεμάτων, Προειδοποιήσεις Διακοπών
2.1.3 Ανάλυση Περιπτωσιολογικών Μελετών Επιχειρηματικών Εφαρμογών
-
Χρήση Τεχνητή Νοημοσύνη σε Τράπεζες για Αξιολόγηση Ρίσκου
-
Χρήση Τεχνητή Νοημοσύνη σε Logistics (Amazon, Maersk)
2.2 Χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ανάλυση Δεδομένων, Πρόβλεψη και Αυτοματοποίηση Επιχειρησιακών Διαδικασιών
2.2.1 Ανάλυση Δεδομένων με χρήση Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Τι σημαίνει “Data-Driven Decision-Making”
-
Τεχνητή Νοημοσύνη για Data Cleaning και Visualization
2.2.2 Πρόβλεψη τάσεων και αναγκών μέσω Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Predictive Modeling: Τι Είναι και Πώς χρησιμοποιείται
-
Παραδείγματα: Πρόβλεψη Πωλήσεων, Πρόβλεψη Αναγκών Πελατών
2.2.3 Αυτοματοποίηση Επιχειρησιακών Διαδικασιών μέσω RPA και Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Ορισμός RPA (Robotic Process Automation)
-
Συνδυασμός RPA με Machine Learning
-
Παραδείγματα: Αυτόματα Invoice Processing, HR Onboarding
2.3 Προγνωστικά Analytics, Ρομποτική Αυτοματοποίηση (RPA) και Ψηφιακοί Βοηθοί
2.3.1 Προγνωστικά Analytics και Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Τι είναι τα Προγνωστικά Analytics
-
Παραδείγματα: HealthTech, FinTech, Marketing Forecasting
2.3.2 Ρομποτική Αυτοματοποίηση Διαδικασιών (RPA) και Τεχνητή Νοημοσύνη
-
Πού χρησιμοποιείται
-
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
2.3.3. Ψηφιακοί Βοηθοί και Εικονικοί Σύμβουλοι
-
Τι είναι: Chatbots, Virtual Assistants (ChatGPT, Alexa, Google Assistant)
-
Πώς υποστηρίζουν επιχειρήσεις σε Customer Support, Internal Help Desks, HR