Η ολοκληρωμένη εκπαίδευση Messy Play, με τον τίτλο «Messy, Sensory & Clay Play (MSCP): Το αισθητηριακό παιχνίδι ως μέσο ανάπτυξης, σύνδεσης & θεραπείας» του Hehe – Messy Play, Art &Therapy έχει διάρκεια 50 ωρών και κινείται γύρω από το αισθητηριακό παιχνίδι και τις εφαρμογές του στην εκπαίδευση, στη γονεϊκότητα και στη θεραπεία.
Πραγματοποιείται από την αναπτυξιακή ψυχολόγο Ελένη Οικονομίδου και τον κεραμίστα Έκτορα Γιαλαμά, δηλαδή τους Hehe, τους δημιουργούς των πρώτων ομάδων Messy Play της Ελλάδας, καθώς και του πρώτου Messy Play σεμιναρίου. Το σεμινάριο αυτό έχουν ήδη παρακολουθήσει εκατοντάδες παιδαγωγοί, θεραπεύτριες/ές και γονείς!
Σε αυτή τη διευρυμένη εκπαίδευση Messy Play, οι Hehe μοιράζονται τη γνώση και την μακρόχρονη εμπειρία τους, σε μια απολαυστική, δημιουργική διαδικασία, που αποτελεί μια διεισδυτική ματιά στο κομμάτι του αισθητηριακού παιχνιδιού. Παρέχουν στις/ους εκπαιδευόμενες/ους όλες τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις γύρω από τα διάφορα είδη του και γύρω από τον ιδανικό τρόπο αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας, ώστε να μπορούν άμεσα να ξεκινήσουν να προσφέρουν στα παιδιά με τα οποία εργάζονται το δώρο της ελεύθερης εξερεύνησης μέσω των αισθήσεων, με γνώση και αυτοπεποίθηση.
Το πρόγραμμα χαρακτηρίζεται από ευελιξία και ο τρόπος παρακολούθησής του προσαρμόζεται στις προσωπικές ανάγκες των συμμετεχόντων.
Οι θεματικές ενότητες της εκπαίδευσης Messy, Sensory & Clay Play
-
Εισαγωγή στο αισθητηριακό παιχνίδι & Sensory Play | 24/09
-
Messy Play: Το αισθητηριακό παιχνίδι που λερώνει | 25/09
-
Clay Play: Ένα παιχνίδι μαγικό, γήινο και φυσικό | 08/10
-
Mindful Play: Παίζοντας με ενσυνειδητότητα | 09/10
-
Η Θετική Διαπαιδαγώγηση ως τρόπος επικοινωνίας και σύνδεσης κατά το αισθητηριακό παιχνίδι | 05/11
-
Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας μέσα από το αισθητηριακό παιχνίδι | 06/11
-
Sensory Stories – Αισθητηριακές Ιστορίες | 27/11
-
Οι εφαρμογές του αισθητηριακού παιχνιδιού στην Πρόληψη και στη Θεραπεία – Ειδικά θέματα | 26/11
-
Η χρήση του μη κατευθυντικού αισθητηριακού παιχνιδιού για την ανάπτυξη της γλώσσας | 26/11
-
Ομαδικές Εποπτείες | 01/10
-
Βιωματική δια ζώσης συνάντηση 8 ωρών | Αθήνα 16/10 ή Θεσσαλονίκη (θα ανακοινωθεί προσεχώς)
Αναλυτικά οι ενότητες και το πρόγραμμα των online συναντήσεων για την Εκπαίδευση Messy, Sensory & Clay Play:
1. Εισαγωγή στο αισθητηριακό παιχνίδι & Sensory Play
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 24/09, 12:00-18:30
i. Εισαγωγή στο αισθητηριακό παιχνίδι
-
Πώς μαθαίνουν τα παιδιά; Το αισθητηριακό σύστημα.
-
Το αισθητηριακό προφίλ του κάθε παιδιού.
-
Η αξία των αισθητηριακά πλούσιων περιβαλλόντων.
-
Οι αρχές του αισθητηριακού παιχνιδιού.
-
Τα 4 είδη του αισθητηριακού παιχνιδιού – Τα οφέλη.
-
Το αισθητηριακό παιχνίδι ως μέσο ανάπτυξης – Ως μέσο σύνδεσης – Ως μέσο θεραπείας.
ii. Sensory Play: Το αισθητηριακό παιχνίδι που δε λερώνει και τόσο!
-
Η φιλοσοφία, το θεωρητικό πλαίσιο, τα οφέλη.
-
Τα βρώσιμα υλικά, συνταγές, εργαλεία, σκεύη, έπιπλα.
-
Treasure Baskets, Heuristic Play, Sensory Bins.
2. Messy Play: Το αισθητηριακό παιχνίδι που λερώνει!
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 25/09, 12:00-18:30
-
Η φιλοσοφία και το θεωρητικό πλαίσιο του messy play.
-
Τα οφέλη – Γιατί είναι τόσο απαραίτητο το messy play;
-
Πώς επικοινωνούμε σε γονείς και συνοδούς τη σημαντικότητα του messy play;
-
Πού εφαρμόζεται το messy play;
-
Πώς στήνουμε ένα messy play σκηνικό στο σχολείο; Στο σπίτι; Στο θεραπευτήριο;
-
Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το περιβάλλον θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των παιδιών;
-
Πώς φερόμαστε προς τα παιδιά; Πώς αποφασίζουμε και πώς επικοινωνούμε τα όρια;
-
Συνταγές, υλικά, εργαλεία, σκεύη, έπιπλα
-
Ομάδες παιχνιδιού παιδιών-γονέων.
-
Κατευθυντικό ή μη κατευθυντικό messy play;
-
Messy Play εκδηλώσεις
-
Messy Play και συμβολικό παιχνίδι – Προτάσεις παιχνιδιού – Διάφορες θεματικές ενότητες.
3. Clay Play: Ένα παιχνίδι μαγικό, γήινο και φυσικό
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 08/10, 12:00-18:00
(+ Αποστολή Clay Play Box, με φυσικό πηλό και εργαλεία)
-
Το παιχνίδι με φυσικό πηλό. Η φιλοσοφία, το θεωρητικό πλαίσιο, τα οφέλη.
-
Οι εφαρμογές του Clay Play στην παιδική ηλικία και στην ενήλικη ζωή.
-
Οι εφαρμογές του σύμφωνα με τη φιλοσοφία Montessori, Reggio και Steiner.
-
Διαχείριση του πηλού – Τεχνικές συμβουλές – Πρακτικές εφαρμογές – Θεραπευτικά οφέλη.
4. Mindful Play: Παίζοντας με ενσυνειδητότητα
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 09/10, 12:00-16:00
-
Τι είναι ενσυνειδητότητα; Πού μας βοηθάει;
-
Οι προσωπικές μας στάσεις γύρω από το λέρωμα, το χάος, τη δημιουργία. Πώς αυτές επηρεάζουν τα παιδιά γύρω μας.
-
Πώς βοηθάμε τον εαυτό μας ή κάποιον άλλον που εκδηλώνει αντίσταση στο λέρωμα ή το χάος. Πώς μπορούμε να εξελιχθούμε δίπλα στα παιδιά.
-
Ενσυνειδητότητα κατά τη διάρκεια του αισθητηριακού παιχνιδιού.
-
Αισθητηριακές εμπειρίες που προάγουν την ενσυνειδητότητα.
5. Η Θετική Διαπαιδαγώγηση ως τρόπος επικοινωνίας και σύνδεσης κατά το αισθητηριακό παιχνίδι
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 05/11, 12:00-15:00
-
Το μη κατευθυντικό παιχνίδι – Το παιδί ως οδηγός, ο ενήλικας ως διευκολυντής.
-
Τα όρια. Κανόνες; Ποιος ο ρόλος των ενηλίκων;
-
Πώς εξυπηρετούμε τα παιδιά.
-
Συχνές συμπεριφορές παιδιών κατά τη διάρκεια του messy play.
-
Συχνές συμπεριφορές ενηλίκων / γονέων.
-
Το παιδί που δεν πιάνει τα υλικά, το παιδί που «ενσωματώνεται» με τα υλικά. Το παιδί που «καταστρέφει», το παιδί που αρπάζει, το παιδί που δεν μοιράζεται, που «προκαλεί» με τον τρόπο έκφρασής του.
-
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αισθητηριακό παιχνίδι με όφελος για τη σύνδεση παιδιού/γονέα.
6. Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας μέσα από το αισθητηριακό παιχνίδι
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 06/11, 12:00-15:00
-
Πώς συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης του παιδιού και του ενήλικα μέσα από το αισθητηριακό παιχνίδι.
-
Ποιες συμπεριφορές μας υπονομεύουν τη δημιουργικότητα του παιδιού, ποια στάση μας την ενισχύει; Πώς μπορούμε να ενθαρρύνουμε το παιδί;
-
Οι προσωπικές μας στάσεις γύρω από το λέρωμα, το χάος, τη δημιουργία. Πώς αυτές επηρεάζουν τα παιδιά γύρω μας.
-
Πώς βοηθάμε τον εαυτό μας ή κάποιον άλλον που εκδηλώνει αντίσταση. Πώς μπορούμε να εξελιχθούμε δίπλα στα παιδιά.
7. Sensory Stories – Αισθητηριακές Ιστορίες
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 27/11, 12:00-15:00
-
Δημιουργώντας διαδραστικές και ελκυστικές εμπειρίες μάθησης μέσα από τη χρήση των αισθητηριακών ιστοριών.
-
Για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
-
Για παιδιά και εφήβους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
8. Οι εφαρμογές του αισθητηριακού παιχνιδιού στην Πρόληψη και στη Θεραπεία – Ειδικά θέματα
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 26/11, 12:00-15:00
-
Κατευθυντικό ή μη κατευθυντικό παιχνίδι – Ομαδικό ή Ατομικό – Θεραπευτικό ή Ψυχαγωγικό.
-
Το αισθητηριακό παιχνίδι στην προσχολική εκπαίδευση. Στα νοσοκομεία. Στα ειδικά σχολεία.
-
Πώς υποστηρίζουμε το παιδί με ΔΕΠΥ – Αυτισμό – Διαταραχή Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης – Εγκεφαλική Παράλυση – Με προβλήματα όρασης, το παιδί με συναισθηματικό τραύμα – Με θέματα συμπεριφοράς – Ενήλικες.
-
Πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε μέσω του αισθητηριακού παιχνιδιού την κινητική – λεκτική – κοινωνική – συναισθηματική – γνωστική ανάπτυξη.
-
Πώς δημιουργούμε συμπεριληπτικές αισθητηριακές εμπειρίες.
-
Γιατί είναι τελικά τόσο απαραίτητο το αισθητηριακό παιχνίδι;
9. Η χρήση του μη κατευθυντικού αισθητηριακού παιχνιδιού για την ανάπτυξη της γλώσσας
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 26/11, 15:00-16:00
-
Πώς χρησιμοποιούμε το αισθητηριακό παιχνίδι για να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης και την κατανόηση και χρήση της προφορικής γλώσσας.
-
Η χρήση του στη λογοθεραπεία και στην ειδική αγωγή.
10. Ομαδικές Εποπτείες
Επιλέγετε 2 ημερομηνίες:
1/10, 11:00 – 13:30
(Αναμένεται προσθήκη επιπλέον ημερομηνιών)
-
Για συζητήσεις και συμβουλές που μπορεί να χρειαστείτε αφού αρχίσετε να εφαρμόζετε το παιχνίδι στην πράξη!
11. Βιωματική δια ζώσης συνάντηση 8 ωρών
Επιλέγετε 1 ημερομηνία:
Αθήνα 16/10 ή Θεσσαλονίκη (θα ανακοινωθεί προσεχώς)