Tourism Management
ΜΕΡΟΣ 1 (30 ΩΡΕΣ):
Εισαγωγή στoν Τουρισμό (Tourism Introduction )
Εισαγωγή – Βασικές Έννοιες – Ορισμοί : Εισαγωγή στη έννοια και στο περιεχόμενο του τουρισμού , Βασικές τουριστικές έννοιες ,εξέλιξη και ανάπτυξη και του τουρισμού στην Ελλάδα και διεθνώς.
Η Τουριστική ζήτηση και τα χαρακτηριστικά της : Παράγοντες που επηρεάζουν την τουριστική ζήτηση, η ποικιλία της τουριστικής ζήτησης, χαρακτηριστικά των τουριστών, τουριστικές μορφές, διαμεσολαβητές τουριστικών υπηρεσιών, εποχικότητα , ρόλος των τιμών συναλλάγματος στην τουριστική ζήτηση
Η τουριστική προσφορά και τα χαρακτηριστικά της : Συστατικά της τουριστικής προσφοράς , Τουριστική προσφορά και ανταγωνισμός,
Τουρισμός και περιβάλλον : Επιπτώσεις του τουρισμού στο περιβάλλον, περιβαλλοντικός τουρισμός , ηπιότερες μορφές τουρισμού ,πολιτικές προστασίας των φυσικών και ανθρωπογενών πόρων
Γεωγραφία του Τουρισμού (Geography of Tourism )
Τουριστικές περιοχές: ταξινόμηση των τουριστικών περιοχών, και περιφερειών, Η γεωγραφική οριοθέτηση της τουριστικής επιχείρησης, καθώς και των λειτουργιών τους ανάλογα με τον τουριστικό προορισμό, τα προβλήματα των περιοχών υποδοχής, γεωγραφική κατανομή των τουριστικών προορισμών ,τοπικοί παράγοντες και πολιτικές αντιμετώπισης των προβλημάτων, διακρίσεις μεταξύ παραδοσιακών και νέων τουριστικών προορισμών διεθνείς τουριστικοί προορισμοί
Περιφερειακά μοντέλα τουριστικής ανάπτυξης: Περιφερειακοί τουριστικοί χώροι και οι μορφές οργάνωσης των τουριστικών επιχειρήσεων, παράκτιες, αστικές, αγροτουριστικές, ιαματικές κλπ, μορφές ανάπτυξης του τουριστικού χώρου, διάκριση των τουριστικών χωρών.
ΜΕΡΟΣ 3 (40 ΩΡΕΣ) :
Τουριστικό Μάρκετινγκ (Tourism Marketing )
Εισαγωγή – Βασικές Έννοιες: Αναλυτική παρουσίαση των εννοιών, της ορολογίας και όλων των λειτουργιών και δραστηριοτήτων του Τουριστικού Μάρκετινγκ. Ικανοποίηση των αναγκών και επιθυμιών, μοντέλα συμπεριφοράς τουρίστα, σχεδιασμός και στρατηγική τουριστικού Μάρκετινγκ, ανάπτυξη και σχεδιασμός τουριστικού προϊόντος, tour operators , Έρευνα Τουριστικής αγοράς, Marketing mix,μελέτες περιπτώσεων ( case studies)
ΜΕΡΟΣ 4 (30 ΩΡΕΣ) ):
Τουριστικό Μάνατζμεντ (Tourism Management)
Μάνατζμεντ Τουριστικών Υπηρεσιών (Marketing Management of Tourism Services)
Event Management
Διοίκηση Λειτουργιών στις Τουριστικές Υπηρεσίες (Operations Management)
Στρατηγική στον Τουρισμό και στην Φιλοξενία (Strategic Management in the Tourism Industry)
Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (Human Resources Management) Χρηματοοικονομική Διοίκηση (Financial Management)
Διοίκηση Πωλήσεων (Sales Management )
Food & Beverage Management 1η ενότητα Food & Beverage Management 2η ενότητα
ΜΕΡΟΣ 1 (50 ΩΡΕΣ):
Εισαγωγή στo F & B ( F & B Introduction )
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (FOOD & BEVERAGE MANAGEMENT) :
ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ : Εστιατόρια, Μαγειρεία, Αποθήκες, Μπαρ ,Banquets – αίθουσες εκδηλώσεων.
Οι μορφές των εστιατορικών επιχειρήσεων και η οργάνωσή τους
ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Μέθοδοι και τεχνικές οργάνωσης και ελέγχου του τομέα μαζικής παραγωγής και εστίασης
Συστήματα παραγωγής και διάθεσης εδεσμάτων,
Ανάλυση συστημάτων παραγωγής φαγητών
Υγιεινή τροφίμων, εξοπλισμού, προσωπικού,
Τρόποι εξασφάλισης της υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας των εστιατορικών επιχειρήσεων
Εφοδιασμός και αποθήκευση των τροφίμων,
Προτυποποίηση συνταγών παραγωγής και σερβιρίσματος ,
Συστήματα διασφάλισης ποιότητας (π.χ. HACCP και ISO)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΠΑΡ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (hotel’s bar management)
οργάνωση και λειτουργία των Τμημάτων Μπαρ
Ιδιαιτερότητες διοίκησης προσωπικού των τμημάτων Μπαρ
Εξυπηρέτηση πελατών και προώθηση πωλήσεων Μπαρ
οικονομική εκμετάλλευση και διαχείριση του μπαρ με μέσα σύγχρονης τεχνολογίας
ανάλυση των οικονομικών αποτελεσμάτων της λειτουργίας του μπαρ.
Είδη κρασιού και τα ελληνικά και ξένα κρασιά στην ξενοδοχειακή βιομηχανία.
ΜΕΡΟΣ 2 (50 ΩΡΕΣ):
Ανθρώπινοι Πόροι και Ανάπτυξη (Human Resources and Development)
Ιδιαιτερότητες διοίκησης προσωπικού των επισιτιστικών τμημάτων
Προγραμματισμός για το ανθρώπινο δυναμικό
Οργάνωση προσωπικού για μαζική παραγωγή
Αξιολόγηση της επαγγελματικής απόδοσης
Ανάπτυξη προγραμμάτων προώθησης των πωλήσεων
EΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ – LOGISTICS
Εισαγωγή – Βασικές Έννοιες : Τι είναι τα Logistics; – Τα Logistics ως μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας
Διαχείριση και Επεξεργασία Παραγγελιών : Οι τεχνικές λεπτομέρειες, τιμή, η προθεσμία παράδοσης, όροι πληρωμής, φόρων κλπ. ,Έλεγχος της διαθεσιμότητας του υλικού σε απόθεμα – Ροή πληροφοριών -Βασικοί δείκτες της επεξεργασίας των παραγγελιών – Μεθοδολογίες παραγγελιοληψίας. Συστήματα Διαχείρισης Παραγγελιών
Αποθήκευση – Οι λειτουργίες της Αποθήκης : Location System, Γενικά Θέματα και Κριτήρια Σχεδιασμού Υπολογισμός ύψους αποθήκης, Επιλογή Αποθηκευτικού συστήματος ,Υπολογισμός αποθηκευτικού module ,Σχεδιασμός ροής των υλικών ,Πλέγμα διαδρόμων ,Μηχανολογικός εξοπλισμός , Εξοπλισμός αποθήκης, Αποθηκευτικά συστήματα, Διαχείριση Αποθήκης, Αξιοποίηση και Προσβασιμότητα, Δραστηριότητες (παραλαβής, αποθήκευσης, συλλογής και προετοιμασίας παραγγελιών)
Διαχείριση αποθεμάτων (Inventory Control) : Διατήρηση Αποθεμάτων – Καταγραφή και Προγραμματισμός Απαιτήσεων – Ταξινόμηση ABC Analysis – Διαχείριση επιστροφών- Διαδικασία Απογραφών -Φυσικός Έλεγχος και απογραφές.
Μάρκετινγκ Επισιτιστικών τμημάτων (F & B Marketing )
Ποιότητα Υπηρεσιών
Εξυπηρέτηση Πελατών
F&B μάρκετινγκ : ανάλυση του ανταγωνισμού, μελέτη σκοπιμότητας, έρευνα αγοράς, κατάρτιση σχεδίου μάρκετινγκ.
Μάνατζμεντ Επισιτιστικών Υπηρεσιών (F& B Management)
Food and Beverage Manager
Διοίκηση Λειτουργιών F & B (Operations Management)
Στρατηγική στον Τουρισμό και στην Φιλοξενία (Strategic Management in the Tourism Industry)
Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (Human Resources Management)
Χρηματοοικονομική Διοίκηση (Financial Management)
Διοίκηση Πωλήσεων (Sales Management )