Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο εξ αποστάσεως

Σχολική Ψυχολογία και Συμβουλευτική

Διοργανωτής Σεμιναρίου E-Learning:
EMPLOY
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Ψυχολογία

Εισηγητής

Δρ Βάσιου Αικατερίνη
Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Σχολικής Ψυχολογίας και Συμβουλευτικής
Η Αικατερίνη Βάσιου είναι φιλόλογος και υπηρετεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το 2008 απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης από το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και τον Απρίλιο του 2014 αναγορεύτηκε σε διδάκτορα του ίδιου τμήματος, στην επιστημονική περιοχή της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας. Το Σεπτέμβριο του 2015 ολοκλήρωσε με υποτροφία Αριστείας Μεταδιδακτορική Έρευνα στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στη Σχολική Ψυχολογία και Συμβουλευτική. Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και εργασίες της έχουν περιληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων, στα οποία συμμετείχε με ανακοινώσεις σε θέματα ψυχολογίας και διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων. Διδάσκει στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας το μάθημα «Σχολική Ψυχολογία & Συμβουλευτική» και στην ΑΣΠΑΙΤΕ Κοζάνης το μάθημα «Συμβουλευτική και Προσανατολισμός».

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές, ειδικούς παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση σε θέματα σχολικής ψυχολογίας και συμβουλευτικής. Επίσης, απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. που εργάζονται με παιδιά και εφήβους και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την αποτελεσματικότερη ψυχολογική υποστήριξή τους.

Σκοπός

Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, αναμένεται οι συμμετέχοντες: (α) να γνωρίζουν το αντικείμενο της σχολικής ψυχολογίας, το ρόλο του σχολικού ψυχολόγου στο σημερινό σχολείο, το νομοθετικό πλαίσιο για την παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στο σχολείο, (β) να έχουν κατανοήσει τα ζητήματα των μαθησιακών δυσκολιών, ώστε να είναι σε θέση να στηρίζουν μαθητές, και γονείς στο σχετικό πεδίο, (γ) να γνωρίζουν τη διαδικασία, τα στάδια, τις δεξιότητες της συμβουλευτικής σχέσης, καθώς και το ρόλο της διαλεκτικής συμβουλευτικής και (δ) να διαχειρίζονται κρίσεις στο σχολικό περιβάλλον και να οργανώνουν προγράμματα ψυχολογικής και συμβουλευτικής παρέμβασης.

Περιγραφή σεμιναρίου

Αντικείμενο του σεμιναρίου είναι η σχολική ψυχολογία και η συμβουλευτική. Δεδομένου ότι πολλά πανεπιστημιακά τμήματα και σχολές δεν έχουν στα προγράμματα σπουδών τους την αναγκαία κατάρτιση σε θέματα σχολικής ψυχολογίας και συμβουλευτικής, το παρόν σεμινάριο έρχεται να καλύψει αυτό το κενό και να δώσει την απαραίτητη γνώση και κατανόηση στα αντίστοιχα γνωστικά πεδία. Επιπλέον, λόγω των προκλήσεων του 21ου αιώνα οι εκπαιδευτικοί αλλά και όλοι οι επαγγελματίες που δουλεύουν ή πρόκειται να δουλέψουν με παιδιά και εφήβους, είναι απαραίτητο να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα της πολυπολιτισμικής σχολικής ψυχολογίας για την αποδοχή της διαφορετικότητας, καθώς και της έγκαιρης διάγνωσης και παρέμβασης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέλος, επειδή οι κρίσεις (αναπτυξιακές, ψυχοπαθολογικές κ. ά.) καθιστούν ευάλωτα τα παιδιά και τους εφήβους και απειλούν την ψυχική τους υγεία και ανθεκτικότητα, είναι χρήσιμη η εκπόνηση συγκεκριμένων σχεδίων παρέμβασης για τη διαχείρισή τους. Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές έννοιες σχολικής ψυχολογίας, να κατανοήσουν ζητήματα μαθησιακών δυσκολιών και να εμβαθύνουν σε τρόπους διαχείρισης των κρίσεων σε παιδιά και εφήβους. Αυτό θα επιτευχθεί τόσο με την παροχή θεωρητικών γνώσεων όσο και με την επίδειξη συγκεκριμένων παραδειγμάτων για την αναγκαία πρακτική κατάρτιση.

Πρόγραμμα Σεμιναρίου

10:45-11:00 Είσοδος στη διαδικτυακή πλατφόρμα και αναμονή έναρξης σεμιναρίου

11:00-12:30 Α ΕΝΟΤΗΤΑ

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Εισαγωγή στη Σχολική Ψυχολογία
Σχολική Ψυχολογία. Ορισμός. Ιστορική εξέλιξη της Σχολικής Ψυχολογίας σε διεθνές επίπεδο. Ιστορική εξέλιξη της Σχολικής Ψυχολογίας στην Ελλάδα. Ο ρόλος του Σχολικού Ψυχολόγου. Προκλήσεις του 21ου αιώνα για το ρόλο του σχολικού ψυχολόγου. Πεδία δραστηριοποίησης του σχολικού ψυχολόγου. Ανάγκη για παροχή σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Πολυπολιτισμική Σχολική Ψυχολογία.

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Το επάγγελμα του σχολικού ψυχολόγου
Εκπαίδευση και κατάρτιση σχολικού ψυχολόγου. Σχέση του σχολικού ψυχολόγου με την ψυχολογική έρευνα. Είδη έρευνας στη Σχολική Ψυχολογία. Μελλοντικά θέματα έρευνας. Θεσμικό-Νομοθετικό πλαίσιο. Επαγγελματική πρακτική. Η ελληνική εμπειρία. Επιστημονικές εταιρίες-επαγγελματικοί σύλλογοι. Ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση. Αξιοπιστία και εγκυρότητα των τεστ. Στάθμιση κλιμάκων. Αξιολόγηση νοητικών ικανοτήτων. Αξιολόγηση της προσωπικότητας. Αξιολόγηση της συμπεριφοράς. Αξιολόγηση μαθησιακής ικανότητας. Συγγραφή ψυχολογικής αναφοράς.

12:30 - 12:40 Διάλειμμα

12:40 - 14:15 Β ΕΝΟΤΗΤΑ

3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Μαθησιακές δυσκολίες
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μαθησιακές δυσκολίες. Ορισμός. Αιτιολογία. Κατηγοριοποίηση. Προβλήματα και χαρακτηριστικά. Ελλειμματική Προσοχή – Υπερκινητικότητα. Διαταραχές λόγου και επικοινωνίας. Δυσλεξία. Ψυχοκοινωνικά Προβλήματα ή Προβλήματα Συμπεριφοράς. Αυτισμός. Χαρισματικότητα. Διαδικασία αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών. Υπηρεσίες αξιολόγησης. Κριτήρια διάγνωσης. Παρέμβαση. Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων παρέμβασης.

4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Συμβουλευτική στο σχολείο
Εισαγωγή στη Συμβουλευτική. Στάδια συμβουλευτικής διαδικασίας. Παροχή ψυχολογικής βοήθειας από μη ειδικούς. Ψυχολογική διαλεκτική συμβουλευτική στο σχολείο. Πολυπολιτισμική διαλεκτική συμβουλευτική. Στάδια διαδικασίας της διαλεκτικής συμβουλευτικής. Μοντέλα διαλεκτικής συμβουλευτικής στο σχολικό περιβάλλον.

5η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Διαχείριση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον
Διαχείριση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον. Η ελληνική εμπειρία. Ορισμός της κρίσης. Είδη κρίσεων. Αντιδράσεις των παιδιών στην κρίση. Ευαλωτότητα και Ψυχική Ανθεκτικότητα. Παράγοντες ευαλωτότητας. Προστατευτικοί παράγοντες. Στάδια κρίσεων. Στόχοι της συμβουλευτικής στη διαχείριση κρίσεων. Αρχές της συμβουλευτικής στη διαχείριση κρίσεων. Αρχές της παρέμβασης στη διαχείριση κρίσεων. Ομάδες διαχείρισης κρίσεων στην τάξη και στο σχολείο. Προαγωγή της ψυχικής υγείας και ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα. Προετοιμασία και ετοιμότητα σχολικού πλαισίου για διαχείριση κρίσεων. Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου στις κρίσεις.

6η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ψυχολογικές παρεμβάσεις για παιδιά & εφήβους
Είδη ψυχολογικών παρεμβάσεων. Ανθρωπιστική προσέγγιση. Συμπεριφοριστική προσέγγιση. Γνωσιακή προσέγγιση. Απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων. Ψυχοδυναμική προσέγγιση. Οικολογική-συστημική προσέγγιση. Βραχείες παρεμβάσεις. Παιγνιοθεραπεία. Βασικές αρχές για την παρουσία των παιδιών στη συνεδρία. Συμβουλευτική συνέντευξη. Σκοποί της συνέντευξης. Δεξιότητες προσεκτικής παρακολούθησης-ενεργητικής ακρόασης. Χρήση των ερωτήσεων. Αντανακλαστικές δεξιότητες.

Πληροφορίες συμμετοχής

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης σε ηλεκτρονική μορφή
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή

Το παρόν σεμινάριο το οποίο επιθυμείτε να παρακολουθήσετε είναι webinar.
Θα υλοποιηθεί δηλαδή διαδικτυακά και όχι με φυσική σας παρουσία.

Τελική Ημερομηνία Προεγγραφής: 12/12/2017

Κόστος Συμμετοχής

35€

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.