08/11/2010

Τι είναι το LinkedIn? Πώς μπορεί να προωθήσει μια επιχείρηση?

Καριέρα

Τι είναι το LinkedIn - www.linkedin.com
To LinkedIn είναι ένας δικτυακός τόπος κοινωνικής δικτύωσης (social networking website) που εξειδικεύεται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες. Δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν ένα δίκτυο από υπάρχουσες και νέες επαγγελματικές επαφές (που αποκαλούνται συνδέσεις - connections). Όμως, προχωράει περισσότερο από αυτό. Όταν προσθέτεις μια νέα σύνδεση, οι συνδέσεις αυτής και οι συνδέσεις αυτών των συνδέσεων επίσης θα προστεθούν στο δικό σου δίκτυο. Αυτό προσφέρει σε έναν επαγγελματία απίστευτα μεγάλο πεδίο επαφών επαγγελματικών.

Σύμφωνα με τη Wikipedia, το LinkedIn έχει περισσότερους από 30 εκατομμύρια χρήστες και προσελκύει περισσότερους από 3,2 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε μήνα σε ένα συνολικό αριθμό από περισσότερες από 150 διαφορετικές επιχειρήσεις. Το LinkedIn ταιριάζει περισσότερο σε μη διαδικτυακές επιχειρήσεις από τους άλλους ιστότοπους κοινωνικής διαδικτύωσης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κρατήσει κάποιος λεπτομέρειες των επαφών του ενώ δημιουργεί ένα ισχυρό δίκτυο, ενώ άλλοι χρήστες το χρησιμοποιούν κυρίως για να κάνουν επαφές και να εξασφαλίσουν μελλοντική απασχόληση. Επίσης, πολλοί εργοδότες και γραφεία χρησιμοποιούν τα δίκτυά του για να βρουν κατάλληλους υποψηφίους για εργασία.

Μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις;
Για τους επιχειρηματίες που αναζητούν να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους, το LinkedIn είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο. Δημιουργώντας ένα μεγάλο και σχετικό δίκτυο συνδέσεων, ένας επιχειρηματίας μπορεί να βελτιώσει σημαντικά το προφίλ του μέσα σε αυτή την κοινότητα. Χρησιμοποιώντας ένα ισχυρό φάκελο επιτευγμάτων (portfolio) εξασφαλίζει ότι αυτές οι συνδέσεις που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες παρόμοιες με αυτές που προσφέρει, θα τον προτιμήσουν.

Ένα ευεργετικό χαρακτηριστικό του LinkedIn είναι οι "καταθέσεις" (testimonials). Όταν προσφέρεις μια υπηρεσία σε άλλο μέλος της κοινότητας, ή το δίκτυό σου, μπορούν να αφήσουν μια κατάθεση-σχόλιο για την ποιότητα της υπηρεσίας σου. Αυτά τα σχόλια είναι σημαντικό κομμάτι για την επιλογή ενός παρόχου υπηρεσιών, καθώς μπορούν να πείσουν τους υποψήφιους πελάτες και να διαμορφώσουν γνώμη στην κοινότητα στην οποία βρίσκεται ένας επαγγελματίας.

Ένα επίσης χαρακτηριστικό της υπηρεσίας LinkedIn είναι το Linked Answers. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι παρόμοιο με το Google Answers. Οι χρήστες μπορούν να ρωτήσουν και να απαντήσουν ερωτήσεις, αποκτώντας την πληροφορία που αναζητούν και προσφέροντας χρήσιμες απαντήσεις. Αυτό μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου να δικτυωθεί, επειδή οι χρήσιμες απαντήσεις συνήθως ανταμείβονται με μια πρόσκληση να συμμετάσχεις τη λίστα συνδέσεων του μέλους που ευεργετήθηκε.

Αν και υπάρχουν άλλοι ιστότοποι που προσφέρουν παρόμοιες υπηρεσίες, και λίγα από τα χαρακτηριστικά του LinkedIn είναι μοναδικά, κανένα άλλο website επιχειρηματικής δικτύωσης δεν μπορεί να προσφέρει την δημοτικότητα που προσφέρει το LinkedIn. Ο συνδυασμός δυνατών χαρακτηριστικών και ενός μεγάλου δικτύου σημαίνει ότι πολλές επιχειρήσεις θέλουν να έχουν εκπροσώπηση στο website του LinkedIn. Μπορείς και συ να λάβεις μέρος, απλώς κάνοντας εγγραφή ή ζητώντας από ένα μέλος που ήδη ξέρεις να σου στείλει μια πρόσκληση στη λίστα των συνδέσεών του.

Πώς να ξεκινήσεις με το LinkedIn
To LinkedIn.com προσφέρει μια σπουδαία ευκαιρία για τους πωλητές και επιχειρηματίες να βρουν νέους πελάτες. Το κύριο όφελος του να είναι κάποιος στο LinkedIn.com είναι ότι διευκολύνει τους ανθρώπους να τον βρουν όταν πληκτρολογούν το όνομά του.
Αντιπρόσωποι και μεσάζοντες δίνουν πολλές κάρτες και στέλνουν e-mails σε υποψήφιους πελάτες. Το όνομά σου είναι η επιχείρησή σου, επομένως έχει νόημα να εξασφαλίσεις ότι οι χρήστες μηχανών αναζήτησης μπορούν να σε βρουν όταν ψάχνουν το όνομά σου. Συνήθως το προφίλ στο LinkedIn επιστρέφει σε μια αναζήτηση σαν ένα από το τα κορυφαία αποτελέσματα.
Για να ξεκινήσεις λοιπόν με το LinkedIn αρχικά χρειάζεται έναν λογαριασμό. Θα πρέπει να συμπληρώσεις ολόκληρο το προφίλ σου, χρησιμοποιώντας πολλές τοπικές λέξεις-κλειδιά που αφορούν περιοχές που δραστηριοποιείσαι εμπορικά, την αγορά που προσφέρεις υπηρεσίες. Έτσι, χρησιμοποιείς κείμενο "φιλικό" προς τις μηχανές αναζήτησης στην επικεφαλίδα του επαγγέλματός σου, π.χ. Μεσίτης αγοράς-ενοικίασης ακινήτων στου Ζωγράφου.
Χρειάζεται να συμπληρώσεις το πλαίσιο: Primary Industry με το επάγγελμά σου, π.χ. "Αγορά-Ενοικίαση ακινήτων". Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιος κάνει αναζήτηση για αγορά-ενοικίαση ακινήτων, θα συναντήσει το προφίλ σου.
Στη συνέχεια θα συμπληρώσεις τον τομέα Professional Experience and Goals . Και εδώ μπορείς να προσθέσεις λέξεις-κλειδιά που θα βοηθήσουν να σε βρίσκουν εύκολα. Θα πρέπει να χρησιμοποιείς όλα τα ονόματα πόλεων και περιοχών που μπορείς να δραστηριοποιηθείς και αν είναι δυνατό, λίστα με τους Ταχυδρομικούς Κώδικες. Σε αυτό το πλαίσιο χρησιμοποιείς προτάσεις, π.χ. " Είμαι ένας μεσίτης αγοράς-ενοικίασης ακινήτων στην περιοχή του Ζωγράφου (ΤΚ. 157 71-157 75).
Η επόμενη ενότητα αφορά την εξειδίκευση (What specialties do you have in your industries of expertise?). Και εδώ μπορείς να βάλεις λέξεις-κλειδιά, ώστε να διευκολύνεται η αναζήτηση τόσο από άλλα μέλη του LinkedIn όσο και από εξωτερικούς χρήστες μηχανών αναζήτησης, όπως τη Google ή τη Yahoo. Για να βρεις ποιες λέξεις-κλειδιά είναι οι καλύτερες στον τομέα που δραστηριοποιείσαι, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Google External Keywords Tool .

Η επόμενη περιοχή αφορά το ιστορικό της απασχόλησής σου (Current and Past Positions). Χρησιμοποίησε το όνομα της επιχείρησής σου, ώστε να φαίνεται στις μηχανές αναζήτησης.
Αφού έχεις ολοκληρώσει τις βασικές πληροφορίες, μπορείς να μεταφορτώσεις τις επαφές σου από τις υπηρεσίες e-mail που χρησιμοποιείς (Outlook, Gmail, MSN, Yahoo...). Αφού μεταφορτωθούν οι επαφές σου, μπορείς να στείλεις προσκλήσεις για να συνδεθούν στο δίκτυό σου. Αυτή είναι και η ουσία, δηλαδή η δημιουργία κοινωνικού δικτύου, ένα δίκτυο κοινωνικών δεσμών, ένας κοινωνικός γράφος.

Τρόποι χρήσης του LinkedIn για την προώθηση της επιχείρησης
1. Στη δημιουργία προφίλ
Όταν δημιουργείς το προφίλ σου στο LinkedIn, μπορείς να το βελτιστοποιήσεις για τις μηχανές αναζήτησης επαναλαμβάνοντας το όνομα της επιχείρησής σου αρκετές φορές μέσα σε αυτό, ή απλώς αναφέροντας κάτι άλλο που θέλεις οι μηχανές να βρουν, όπως μια εκδήλωση που χρηματοδοτείς ή ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που πουλάς.

2. Παρουσίασε τον εαυτό σου σαν ειδικό (με την προϋπόθεση ότι είσαι)
Στο προφίλ σου μπορείς να παρουσιάσεις τον εαυτό σου σαν ειδικό. Για παράδειγμα, μπορείς να αναφερθείς ως: "ειδικός σε θέματα ηλεκτρονικής μάθησης, <το όνομά σου>". Αυτό γίνεται γιατί πολλοί πληκτρολογούν τη λέξη "ειδικός" στο πλαίσιο αναζήτησης.

3. Κάνε μια ερώτηση
Χρησιμοποίησε το χαρακτηριστικό "ερώτηση-απάντηση" στο LinkedIn για να κάνεις μια ερώτηση που αφορά τον τομέα της ειδικότητάς σου και μπορείς να αναζητήσεις ανθρώπους που χρειάζονται την βοήθεια και την καθοδήγησή σου. Αλλά θα βοηθήσει και σένα στην ανίχνευση των αναγκών του κοινού στο οποίο απευθύνεσαι για να προσφέρεις υπηρεσίες. Μπορείς να οργανώσεις κάποιο υποστηρικτικό μάθημα και να τους ενημερώσεις γι' αυτό.

4. Απάντησε μια ερώτηση
Κάνε είσοδο (log in) αρκετές φορές την εβδομάδα και απάντησε ερωτήσεις που αναφέρονται στον τομέα ειδικότητάς σου. Μπορείς να απαντήσεις βάζοντας συνδέσμους σε άρθρα, καταχωρίσεις σε blog ή στον ιστότοπό σου. Μην προωθήσεις την επιχείρησή σου φανερά μέσα από την απάντησή σου. Είναι προτιμώτερο να δώσεις καλές απαντήσεις που μπορούν να βοηθήσουν. Το άτομο που έκανε την ερώτηση μπορεί να κρίνει όλες τις απαντήσεις και να επισημάνει μια από αυτές ως την "καλύτερη απάντηση". Ένας από τους στόχους σου στο LinkedIn είναι να συγκεντρώσεις όσο περισσότερες "καλύτερες απαντήσεις" μπορείς. Αυτό φτιάχνει σταδιακά την αξιοπιστία σου.

5. Ζήτησε από τις συνδέσεις σου να σε βοηθήσουν να προωθήσεις αυτό που προσφέρεις
Οι άνθρωποι μισούν όταν προσπαθεί κάποιος να τους πουλήσει πράγματα. Μπορείς να ζητήσεις από τις συνδέσεις σου να ενημερώσουν τις δικές τους συνδέσεις για μια εκδήλωση που ετοιμάζεις, ένα προϊόν που προωθείς, ή μια εκστρατεία συγκέντρωσης χρημάτων για ένα καλό σκοπό. Αυτή είναι μια πολύ αποτελεσματική στρατηγική, αν χρησιμοποιηθεί σωστά.

6. Αγόρασε ένα στοχευμένο ad
Το LinkedIn έχει πρόσφατα ξεκινήσει μια υπηρεσία που ονομάζεται Direct Ads. Μπορείς να αποφασίσεις πότε θα ξεκινήσει και πόσες μέρες θα εμφανίζεται στον χώρο σου. Μπορείς να το βάλεις σε δύο πρόσθετες κατηγορίες με βάση στο μέγεθος της εταιρείας, την λειτουργία της δουλειας, την ιεραρχία, το φύλο, την ηλικία και τη γεωγραφία.

7. Όταν κάνεις συνδέσεις, συγκεντρώσου στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα
Η συσσώρευση μιας μεγάλης λίστας συνδέσεων μπορεί να είναι ευεργετική για την επιχείρησή σου. Αν όμως στείλεις ένα μήνυμα σε κάποιον από τις συνδέσεις σου και δεν σε ξέρει, ίσως σε σημειώσει σαν spammer και το LinkedIn μπορεί να αναστείλει τη λειτουργία του λογαριασμού σου. Αν κάποιος σου ζητάει να συνδεθείς και δεν τον ξέρεις, είναι προτιμώτερο να απαντήσεις: "πώς γνωριζόμαστε μεταξύ μας;" πριν να δεχθείς την σύνδεση.

8. Πρόσφερε συστάσεις σε ανθρώπους που γνωρίζεις ή έχει συνεργαστεί μαζί τους
Αυτό προσφέρει προβολή στη σελίδα με το προφίλ σου. Αν τους δώσεις μια σύσταση, είναι καλό να τους ζητήσεις να σου ανταποδώσουν τη χάρη. Όσες περισσότερες συστάσεις μπορείς να συγκεντρώσεις, τόσο πιο πιθανό είναι κάποιος να δεχθεί να συνεργαστεί μαζί σου.

9. Βάλε συνδέσμους με τον ιστότοπο και το blog σου
Η σελίδα με το προφίλ σου σου επιτρέπει να έχεις συνδέσμους με τρεις σελίδες. Συμπερίλαβε τον ιστότοπο, το blog και ό,τι άλλο θεωρείς χρήσιμο να βρουν οι άλλοι, π.χ. τη σελίδα με τα άρθρα στον ιστότοπό σου.

10. Βρες ή δημιούργησε LinkedIn Groups
Οι ομάδες είναι σημαντικός τρόπος δικτύωσης σε μικρότερη κλίμακα με ομοϊδεάτες. Για παράδειγμα, μπορείς να βρεις ομάδες που απαρτίζονται από τοπικές επιχειρήσεις, συλλόγους αποφοίτων ή ανθρώπους που προωθούν επιχειρηματικές πρακτικές. Αν δεν μπορείς να βρεις μια ομάδα που να πληροί τις ανάγκες σου, μπορείς να δημιουργήσεις μια δική σου.

Τρόποι χρήσης του LinkedIn για εύρεση νέων επαγγελματικών ευκαιριών
1. Κάνε "είσοδο" στο λογαριασμό σου μέσω της αρχικής σελίδας του LinkedIn. Θα χρειαστεί να δώσεις την ηλεκτρονική σου διεύθυνση (email address) για να αποκτήσεις πρόσβαση στην αρχική σου σελίδα.
2. Χρησιμοποίησε τη λειτουργία "Get Leads" για να βρεις επαφές εντός των άμεσων και εκτεταμένων δικτύων σου σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Εισάγαγε το όνομα της επιχείρησης στο χωρίο "Find Inside Contacts At:"στην αρχική σελίδα και πάτα "Go"
3. Δες τα ονόματα των ανθρώπων που μπορείς απευθείας να επικοινωνήσεις για επιχειρηματικές προοπτικές μέσα σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση
4. Χρησιμοποίησε τη "Service Providers" αρχική σελίδα για να βρεις μέλη του LinkedIn που προσφέρουν συγκεκριμένες υπηρεσίες επιχειρηματικής ανάπτυξης, όπως πρόσληψη προσωπικού και επαγγελματική συμβουλευτική. Επίλεξε τη σελίδα "Services"από την αρχική σελίδα σου για να ξεκινήσεις.
5. Πλοηγήσου στις κατηγορίες που παρέχει το LinkedIn στις Services του. Θα βρεις προμηθευτές υπηρεσιών όπως γραφικές τέχνες και σχεδιασμός ιστού για να σε βοηθήσουν να προωθήσεις την επιχείρησή σου διαδικτυακά όπως και άλλους τύπους παροχής υπηρεσιών.

Πηγή

Διαβάστε επίσης

Καριέρα, τεχνολογία, συνέδρια και νέα σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα. Ενημερωθείτε για θέματα εκπαίδευσης και εργασίας