11/3/2010

ΑΝΤΑΜΕΙΨΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΑΣ - ΜΗ ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ

Εκπαιδευτικά Νέα

Η εξέχουσα απόδοση, πρέπει να ανταμείβεται, και μάλιστα με ιδιαίτερο τρόπο. Σίγουρα δεν χρειάζεται ένα άρθρο για να μας εξηγήσει το γιατί. Ας θυμόμαστε απλώς, ότι αν δεν ανταμείψουμε εμείς τα ταλέντα της ομάδας μας, θα βρεθεί κάποιος ανταγωνιστής να το κάνει…

Για πολλούς όμως από εμάς, οι μόνες αμοιβές που υπάρχουν / αξίζουν, είναι οι χρηματικές: υπερωρίες, αυξήσεις, bonuses, προμήθειες, συμμετοχή στα κέρδη, ή συμμετοχή στην ιδιοκτησία. Και όμως, η παρακινητική δύναμη των χρηματικών αμοιβών φθίνει! Ακούγεται απίστευτο ε; Αναλογιστείτε όμως, το πώς θα φανεί η αύξηση 50 ευρώ σε κάποιον που παίρνει 550 ευρώ, αλλά και πως θα καταντήσει να φαίνεται, όταν ο ίδιος άνθρωπος θα αμείβεται με 3.000 ευρώ τον μήνα…

Τι παραπάνω λοιπόν μπορούμε να κάνουμε για να παρακινήσουμε τα ταλέντα; Ας γνωρίσουμε τη μαγική επίδραση των μη χρηματικών αμοιβών! Ακολουθείστε τα βήματα που παρατίθενται:

1.ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΔΕΙΑ: Προτιμήστε ως κατάλληλη ημέρα την Παρασκευή, χαρίζοντας τους ένα υπέροχο και απρόσμενο τριήμερο. Ανακοινώστε τους το Πέμπτη μεσημέρι και παρατηρήστε την έκφραση τους! Εννοείται, ότι την άδεια αυτή δεν θα την «γράψετε», δηλαδή δεν θα την αφαιρέσετε από την κανονική τους και ότι εσείς θα μείνετε στο γραφείο! (μην επιλέξετε τη Δευτέρα. Δεν θέλετε να λείπουν οι κορυφαίοι σας σε μια τόσο απαιτητική ημέρα της εβδομάδας).
2.ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ: Όσο νωρίτερα, τόσο το καλύτερο. Συνοδέψτε τους στην έξοδο και ξεπροβοδίστε τους με ένα μεγάλο ευχαριστώ. Προτείνετε τους να πιουν ένα καφεδάκι στην υγειά σας και εσείς μείνετε στο γραφείο και συνεχίστε τη δουλειά σας. Ηγηθείτε, με το παράδειγμα σας…
3.ΕΠΙΔΟΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥΣ: Επιβραβεύστε τα ταλέντα, δίδοντας τους τη δυνατότητα να γίνουν ακόμα καλύτεροι. Εκμεταλλευθείτε την επιδότηση του Ο.Α.Ε.Δ. (πρόγραμμα Λ.Α.Ε.Κ. 0,45%) και αναπτύξτε τους. Εκπαιδεύστε τους και σε managerial skills / δώστε τους προοπτική.
4.ΧΑΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ: Προσφέρετε τους ένα μικρό διήμερο στην Ελλάδα, ή ένα μεγαλύτερο ταξίδι, ακόμα και στο εξωτερικό, ανάλογα φυσικά με το επίτευγμα που επιβραβεύετε…
5.ΘΕΣΠΙΣΤΕ ΕΝΑΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ: Είναι αδιάφορο το ποιο θα είναι το έπαθλο, η πρόκληση μετράει. Η προοπτική κατάκτησης ενός ακόμα στόχου, θα παρακινήσει τους κορυφαίους οι οποίοι και θα θέλουν να διατηρηθούν πρώτοι, αλλά και θα αναδείξει νέους «πρωταθλητές / πρότυπα». Η ευγενής άμιλλα, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει.
6.ΒΡΑΒΕΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΑ: Κάντε το πανηγυρικά, μπροστά στη reception της εταιρίας. Πρέπει όλοι να σας δουν. Χρησιμοποιήστε μια αναμνηστική πλακέτα ή ένα κύπελλο. Το κόστος αγοράς του είναι μηδαμινό, η σημασία του όμως, για εκείνον που θα το κερδίσει με την αξία του, ανεκτίμητη…
7.ΒΓΑΛΤΕ ΤΟΥΣ ΕΞΩ ΓΙΑ ΦΑΓΗΤΟ: Προτιμήστε ένα καλό εστιατόριο, για να τιμήσετε ανάλογα την περίσταση. Χαλαρώστε μαζί τους, γνωριστείτε καλύτερα και συσφίξτε τις σχέσεις σας. Πάντα όμως να θυμάστε ότι υπάρχουν και όρια: πρέπει να είστε φιλικός και όχι φίλος. Η απόσταση και ο σεβασμός, δεν πρέπει να καταργηθούν.
8.ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΙΑ ΘΕΣΗ PARKING: Θεσπίστε τη θέση του μήνα. Κάθε μήνα λοιπόν, ας τη διεκδικούν από την αρχή. Ζητήστε μία θέση από τη διοίκηση. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό; Εν ανάγκη τότε, δώστε τη δική σας! Θυμηθείτε ότι δεν δουλεύουν οι συνεργάτες για τον manager, αλλά ο manager δουλεύει για τους συνεργάτες…
9.ΠΡΟΜΗΘΕΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΕ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: Προτιμήστε μια ποιοτική παράσταση, ή κάποια στην οποία δεν είναι εύκολο να βρεθούν εισιτήρια. Ευχηθείτε τους να περάσουν καλά και κατόπιν ενδιαφερθείτε να μάθετε πως τους φάνηκε.
10.ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟ: Τις περισσότερες φορές, ένα ακόμα συνέδριο στο οποίο θα δείτε τους ίδιους ανθρώπους και θα μιλήσετε για τα ίδια πράγματα, πιθανόν για εσάς να είναι βαρετό. Για εκείνους, είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία και τιμώνται αφάνταστα από την πρόταση σας…
11.ΠΡΟΣΚΑΛΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ: Κάντε ένα πάρτι προς τιμήν τους. Είναι πολύ όμορφο και ανθρώπινο εκ μέρους σας, το να δεχθείτε τους κορυφαίους στο σπίτι σας. Τους τιμάτε ανοίγοντας τις πόρτες του ιδιαίτερου σας χώρου και εκείνοι αναγνωρίζουν το ότι υπάρχουν στιγμές στις οποίες μπορείτε να έρθετε πιο κοντά και να συζητήσετε ελεύθερα.
12.ΚΑΛΕΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΣΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΟΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ: Μπορείτε ή όχι να τους προειδοποιήσετε, αλλά δεν έχει σημασία. Έτσι και αλλιώς, θα εκτιμήσουν αφάνταστα την συγκεκριμένη ενέργεια σας. Αντί να είστε κάποιος ο οποίος θα οικειοποιηθεί τη δουλειά τους στα μάτια του προϊσταμένου του, γίνεστε ο καλύτερος «πωλητής» της προσπάθειας τους στα μάτια της ανώτατης ιεραρχίας…
13.ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΤΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΟΥΝ: Με τη συγκεκριμένη συμβουλή εννοούμε το προφανές. Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους σας, κάποια στιγμή θα βαρεθούν να έρθουν στο γραφείο και θα προσποιηθούν τον «άρρωστο». Κάποιοι όμως από την ομάδα σας, δεν «αρρωσταίνουν» ποτέ, ή έρχονται στο γραφείο όσο άσχημα και να αισθάνονται. Αναγνωρίστε το.
14.ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΤΙΤΛΟ: Αυτή η ανέξοδη για εσάς αναγνώριση, αποτελεί τεράστιας σημασίας επιβράβευση για εκείνους. Πόσο μάλιστα όταν δίδεται πριν να έλθει το αναμενόμενο χρονικό διάστημα. Κάντε το πανηγυρικά…
15.ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΕΝΟΣ ΦΟΡΗΤΟΥ Η/Υ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ: Σήμερα που οι διαφορές στο κόστος των desktop και φορητών Η/Υ ελαχιστοποιούνται, προμηθεύεστε τους με ένα καλό notebook και επιτρέψτε τους να το χρησιμοποιήσουν ελεύθερα και στο σπίτι τους (αναλογιστείτε και πόση δουλειά παραπάνω θα διεκπεραιώσουν στη χαλαρή ατμόσφαιρα της οικίας τους).
17.ΘΕΣΠΙΣΤΕ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ: Αν π.χ. παράγετε ρούχα, γιατί να μην κυκλοφορούν με τα ρούχα της εταιρίας σας; Είτε παράγετε ηλεκτρονικές συσκευές, είτε αυτοκίνητα, ή απλώς βίδες, γιατί να μην τις «διαφημίζουν» οι ίδιοι σας οι κορυφαίοι;
18.ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: Γιατί όχι; Να μπορούν να αργήσουν μία μέρα λίγο παραπάνω χωρίς να χρειαστεί να δικαιολογηθούν, ή να μπορούν να λείψουν ενδιάμεσα χωρίς να χρειαστεί να ζητήσουν την άδεια σας. Είναι υπέροχη αίσθηση το να είναι κανείς «αφεντικό» του εαυτού του…
19.ΒΑΛΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΣΑΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΕΙΣ: Με το να παρευρεθούν στο ίδιο meeting με ανώτερα από εκείνους στην ιεραρχία στελέχη, να συνομιλήσουν μαζί τους και να εκφράσουν τις απόψεις τους ως ίσοι προς ίσους, η αυτοπεποίθηση τους θα αυξηθεί κατακόρυφα!
20.ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΤΕ ΜΙΑ ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥΣ: Μην αμείβετε μόνο όσους φέρνουν νέους πελάτες. Εξίσου απαραίτητο για την επιβίωση της εταιρίας σας είναι και το να διατηρηθούν κοντά σας οι παλιοί.
21.ΑΝΑΡΤΗΣΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ: Καθιερώστε το. Για να το κάνουν οι μεγάλες Ελληνικές και διεθνείς αλυσίδες fast food, κάτι θα ξέρουν…
22.ΚΑΛΕΣΤΕ ΕΝΑΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΑΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΠΕΙΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ: Μην ανοίξετε κανένα άλλο θέμα συζήτησης. Ευχαριστήστε τον θερμά και με ειλικρίνεια και μετά προτρέψτε τον να συνεχίσει την «καλή» δουλειά…
23.ΚΑΘΙΕΡΩΣΤΕ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΟΥ ΑΦΑΝΟΥΣ ΗΡΩΑ: H receptionist, η καθαρίστρια, ο θυρωρός, ο courier της εταιρίας σας, ίσως δεν έχουν δεχθεί ποτέ ένα βραβείο. Κι όμως, αναλογιστείτε ποια θα ήταν η απόδοση της ομάδας σας χωρίς τη δική τους συνεισφορά. Επιβραβεύστε τους, ακόμα και αν δεν ανήκουν επίσημα στο δικό σας τμήμα…
24.ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ: Ασυνήθιστο ε; «Κανονικά», θα έπρεπε να περιμένει ανάλογη ενέργεια μόνο από τον δικό του προϊστάμενο; Ναι; Μόνο να ξέρατε πόσο «ανάγκη» έχει την αναγνώριση των δικών του ανθρώπων…
25.ΧΑΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ BEST SELLER ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟ MANAGEMENT: Πληρώστε το με δικά σας χρήματα. Υπογράψτε με αφιέρωση και με μια ευχή.
28.ΔΙΑΘΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΡΑΦΕΙΟ: Σε έναν ομορφότερο χώρο, με ωραιότερα έπιπλα, ίσως και κλειστό. Φανταστείτε την επίπτωση μιάς τέτοιας ενέργειας στην αυτοεκτίμηση τους…
29.ΖΗΤΗΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΕΙΛΕΙ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ: Γράψτε την εσείς αν χρειαστεί (και ναι, θα χρειαστεί), χρησιμοποιήστε τις πιο «δυνατές» εκφράσεις και μετά βάλτε τον να υπογράψει!
30.ΧΑΡΑΞΤΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΝΑ: Δώρο για μια ζωή…

ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΜΚΟΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ BUSINESS SEMINARS

Τα παραπάνω αναλύονται στο Diploma in Human Resources Management της Business Seminars.

Διαβάστε επίσης

Καριέρα, τεχνολογία, συνέδρια και νέα σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα. Ενημερωθείτε για θέματα εκπαίδευσης και εργασίας