8/1/2018

Συμμετοχή σε Διεθνείς Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας: Ο πιο οικονομικός & άμεσος τρόπος Προβολής & Προώθησης για τα προϊόντα του Αγροδιατροφικού τομέα

του Ν. Σπηλιόπουλου
Αρθρογραφία

Το βασικότερο πρόβλημα των ελληνικών προϊόντων του αγροδιατροφικού τομέα δεν είναι σίγουρα η ποιότητά τους.

Τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι εξαιρετικά ποιοτικά και υψηλής διατροφικής αξίας.
Έχουν φροντίσει πριν από εμάς γι΄ αυτό, τόσο το μικροκλίμα της χώρας μας, όσο και οι άριστες καλλιεργητικές τακτικές που εφαρμόζονται σχεδόν από το σύνολο των Ελλήνων παραγωγών.

Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται κυρίως στα στάδια που ακολουθούν την παραγωγή των προϊόντων και κυρίως στον τρόπο προβολής και προώθησής τους στις αγορές του εξωτερικού και αναμφίβολα στο γεγονός ότι οι διεθνείς αγορές επιζητούν προϊόντα τα οποία έχουν αναγνωρισιμότητα και κυρίως πιστοποιημένη ποιότητα.

Τις εν λόγω απαιτήσεις των αγορών του εξωτερικού, έρχεται να υποβοηθήσει σε σημαντικό βαθμό η δυνατότητα (αναγκαιότητα υποστηρίζω εγώ) συμμετοχής των ελληνικών αγροτικών προϊόντων σε Διεθνείς Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας.

Είναι μία διαδικασία η οποία αποτελεί τον πλέον οικονομικό τρόπο προβολής των προϊόντων, ειδικά για όσους ξεκινούν τώρα το εξαγωγικό τους ταξίδι και άρα ο προϋπολογισμός τους σε θέματα marketing, προβολής & διαφήμισης είναι περιορισμένων δυνατοτήτων, τουλάχιστον στην αρχή της επιχειρηματικής τους διαδρομής.

Η συμμετοχή ενός αγροτικού προϊόντος σε Διεθνή Διαγωνισμό Γευσιγνωσίας επιβαρύνεται μόνο με το κόστος συμμετοχής του προϊόντος (από 200-300 € ανά διαγωνιζόμενο προϊόν και ανά κατηγορία) και τα έξοδα αποστολής του προϊόντος στον τόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού.

Οι Διεθνείς Διαγωνισμοί Γευσιγνωσίας είναι είτε γενικής φύσεως, συμπεριλαμβάνοντας στην διαγωνιστική διαδικασία μία μεγάλη γκάμα αγροτικών προϊόντων και λοιπών προϊόντων διατροφής, είτε απόλυτα εξειδικευμένοι συμπεριλαμβάνοντας μόνο ένα προϊόν (π.χ. ελαιόλαδο, μέλι, κτλ.).

Εμπεριέχουν συνήθως 2 διαγωνιστικές κατηγορίες:
α/. Την ποιότητα του προϊόντος (αξιολόγηση περιεχομένου).
β/. Την συσκευασία και τον σχεδιασμό του προϊόντος (αξιολόγηση περιέκτη, ετικέτας, εμφάνισης, καινοτομίας, κτλ.).

Ενδεικτικά, μερικοί αξιόλογοι και αναγνωρίσιμοι Διεθνείς Διαγωνισμοί Γευσιγνωσίας, είναι οι εξής:
- Great Taste Awards – Μ. Βρετανία, διαγωνίζονται πάνω από 150 κατηγορίες τροφίμων.
- International Taste & Quality Institute – Βρυξέλλες, διαγωνίζονται πάνω από 300 κατηγορίες τροφίμων.
- Olymp Awards – Aθήνα, όπου τα προϊόντα διατροφής διαγωνίζονται σε 2 κατηγορίες:
• Ποιότητα-Ανώτερη Γεύση
• Συσκευασία
- BIOLMIEL – Μπάρι της Ιταλίας, όπου το διαγωνιζόμενο προϊόν είναι αποκλειστικά το μέλι.
- Ιnternational Olive Oil Competition – Λονδίνο, όπου το διαγωνιζόμενο προϊόν είναι αποκλειστικά το ελαιόλαδο και τα τυποποιημένα προϊόντα ελαιολάδου διαγωνίζονται σε 2 κατηγορίες:
•  Ποιότητα
•  Συσκευασία

Συμπερασματικά λοιπόν, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η βράβευση ενός αγροτικού προϊόντος σε Διεθνή Διαγωνισμό Γευσιγνωσίας, αποτελεί ένα σημαντικό "διαβατήριο" το οποίο ανοίγει δρόμους και σε κάθε περίπτωση διευκολύνει τα μέγιστα στην προσπάθεια τοποθέτησης του προϊόντος τόσο στην ελληνική αγορά, όσο κυρίως στις αγορές του εξωτερικού, αφού η πιθανή βράβευσή του θα το ξεχωρίσει έναντι των ανταγωνιστικών προϊόντων.

Τέλος, μέσω της βράβευσης του θα αναδειχθούν τα ιδιαίτερα & μοναδικά χαρακτηριστικά του, αναφορικά με την ποιότητα, την γεύση αλλά και με τον σχεδιασμό-εμφάνιση της συσκευασίας του.

Αν λοιπόν πιστεύετε στην ποιότητα των προϊόντων σας,
τολμήστε να συμμετάσχετε σε Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας και θα έχετε την
μέγιστη χαρά να τα δείτε να βραβεύονται και να λαμβάνουν
την υπεραξία και την αναγνώριση που τους αρμόζει!

 

Σύμβουλος Διοίκησης & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
Εισηγητής Σεμιναρίων Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων (Management), Αγροτικής Επιχειρηματικότητας & Εξαγωγών

Διαβάστε επίσης

Καριέρα, τεχνολογία, συνέδρια και νέα σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα. Ενημερωθείτε για θέματα εκπαίδευσης και εργασίας