13/10/2011

Των καινοτόμων οι κοινότητες

Καριέρα

Ανταλλάσσουν ιδέες για το Διαδίκτυο, ψάχνουν ευκαιρίες, ρισκάρουν.

Μια νέα γενιά Ελλήνων κάνει δειλά την εμφάνισή της μέσα από μικρές κοινότητες που φέρνουν σε επαφή τους σύγχρονους εφευρέτες του Διαδικτύου.

Οι εφευρέτες του Internet είναι μορφωμένοι και φιλόδοξοι, μα δυσφορούν ακόμη και στο άκουσμα των λέξεων «δουλειά στο Δημόσιο».

Η οικονομική κρίση, αντί να τους βυθίσει στην απογοήτευση, τους πεισμώνει και τους ενώνει. Γι' αυτούς μια καινοτόμος εφεύρεση είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια οικονομική ευκαιρία. Είναι μια ιδέα που θα αλλάξει τον κόσμο.

Αποκηρύσσουν τα πολιτικά κόμματα, λατρεύουν τις πολυεθνικές επιχειρήσεις και, όσο κι αν αυτό ξενίζει τους νεοφώτιστους, συνηθίζουν να επικοινωνούν μεταξύ τους σε ένα μείγμα ελληνικών και αγγλικών!

«Εξυπνες» εφαρμογές
Ενα πολύχρωμο πλήθος συγκεντρώθηκε την περασμένη Δευτέρα στο πρώτο «Mobile Monday» της Ελλάδας, μια διοργάνωση που φέρνει σε επαφή προγραμματιστές, κατασκευαστές λογισμικού και επιχειρηματίες που ασχολούνται με καινοτόμες διαδικτυακές εφαρμογές για «έξυπνα» τηλέφωνα.

Με διοργανώσεις σε περισσότερες από 100 χώρες εδώ και δέκα χρόνια, το «Mobile Monday» αποτελεί ένα δίκτυο από μικρούς πυρήνες καινοτομίας που για πρώτη φορά διοργανώθηκε και στη χώρα μας από ομάδα εθελοντών.
«Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν πυρήνα όπου οι προγραμματιστές, οι δημιουργοί λογισμικού, οι επενδυτές, οι start-up επιχειρήσεις και όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τον τομέα των mobile εφαρμογών θα μπορούσαν να συναντηθούν και να ανταλλάξουν ιδέες. Η ελληνική αγορά είναι πλέον έτοιμη για μια νέα κουλτούρα» τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Γιώργος Σαρμονικάς, σύμβουλος τηλεπικοινωνιών και τακτικός συμμετέχων στις κοινότητες «Mobile Monday» του Λονδίνου.

Τα λεφτά θέλουν και ρίσκο
Για τους εφευρέτες του Διαδικτύου η ανταλλαγή ιδεών είναι ο «σπόρος» της δημιουργικότητας. Για να αποδώσει καρπούς, όμως, χρειάζεται και κάτι ακόμη: το ρίσκο. Κοινότητες σαν το «Mobile Monday» βρίθουν ανθρώπων που έχουν αφήσει τη βολή της πεπατημένης οδού για να δοκιμάσουν την τύχη τους με μια φαεινή ιδέα στην οποία πίστεψαν με θέρμη.

Ο κ. Κωνσταντίνος Παπαμιλτιάδης, ένας από τους ομιλητές στη διοργάνωση, έχει δουλέψει στη Vodafone, στη Yahoo! και στη Skype, τρία από τα κορυφαία ονόματα της ψηφιακής εποχής. Αφησε ωστόσο τις ανέσεις της συμβατικής πορείας για να δημιουργήσει μια start-up επιχείρηση με έδρα στο Λονδίνο, η οποία κατασκευάζει λογισμικό για μια δραστηριότητα που αγγλιστί ονομάζεται «digital curation» και με απλά λόγια αποτελεί φιλτράρισμα όγκου ψηφιακού υλικού με βάση συγκεκριμένες προτιμήσεις.

«Κάποιοι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν γιατί άφησα μια εταιρεία που θα μου κατέβαλλε εγγυημένα έναν μισθό κάθε μήνα για να αναμειχθώ σε ένα πρότζεκτ που σε τέσσερις μήνες μπορεί να μην υπάρχει! Ωστόσο αυτή τη στιγμή κερδίζω εμπειρίες που ποτέ δεν θα ζούσα μέσα στα στεγανά μιας εταιρείας. Με τη βοήθεια ανθρώπων που έζησαν στο εξωτερικό δημιουργείται και στην Ελλάδα μια νέα κουλτούρα που λέει ότι η κρίση αποτελεί ιδανική ευκαιρία για ρίσκο. Διότι πολύ απλά, όταν δεν έχεις τίποτα να χάσεις, δεν φοβάσαι τίποτα!» τονίζει ο κ. Παπαμιλτιάδης.
Για τους θιασώτες των νέων τεχνολογιών οι δυνατότητες φαντάζουν απεριόριστες ακόμη και εν μέσω κρίσης. «Η σημαντικότερη λειτουργία των κινητών είναι η δυνατότητα γεωεντοπισμού. Αυτή είναι άμεσα αξιοποιήσιμη από τους καταστηματάρχες, αρκεί να έχουν φαντασία και έξυπνες ιδέες.

Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να προσφέρει μια υπηρεσία ειδοποίησης για εκπτώσεις όταν ο χρήστης του κινητού βρίσκεται στην περιοχή ενός καταστήματος» τονίζει ο κ. Νίκος Αναγνώστου, ιδιοκτήτης μιας εταιρείας που ασχολείται με το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Υπογραμμίζει, άλλωστε, ότι η κρίση αποτελεί ευκαιρία για τέτοιου είδους πρωτότυπες πρακτικές ακριβώς διότι απαιτούν ελάχιστα χρήματα και πολλή φαντασία.

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

Το Semifind.gr προτείνει Ιστοσελίδες για νέες επιχειρηματικές Ιδέες
- Springwise.com
- Entrepreneur.com

Διαβάστε επίσης

Καριέρα, τεχνολογία, συνέδρια και νέα σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα. Ενημερωθείτε για θέματα εκπαίδευσης και εργασίας