21/06/2017

Καλύτερο online marketing με τη χρήση buyer personas

του Λ.Ψιλούτσικου
Αρθρογραφία

Πως θα ήταν οι ιδανικοί πελάτες για μια επιχείρηση; Τι φύλου και σε τι ηλικία είναι; Έχουν παιδιά και τι διαβάζουν καθημερινά;

Αυτές είναι μερικές από τις πληροφορίες που συνθέτουν τους buyer personas με τους οποίους μπορούμε να υλοποιήσουμε μια στοχευμένη online καμπάνια με καλύτερα ποσοστά επιτυχίας και μετατροπών (πωλήσεις, επίτευξη στόχων καμπάνιας). Επιπλέον, είναι πολύ σημαντική για τη χάραξη της στρατηγικής μιας επιχείρησης και καθοριστική για όλα τα επόμενα βήματα σχεδιασμού περιεχομένου και επιλογής καναλιών διαδικτυακής προώθησης.

Είναι ένα βασικό στάδιο πριν καθορίσουμε την στρατηγική της προώθησής μας μέσω των online καναλιών προώθησης, όπως το Facebook και η Google.

Πως θα εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά των Marketing personas μιας επιχείρησης;

Για να εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά των πελατών μας και να κάνουμε μια λίστα με αυτούς μπορούμε:

  1. Να συζητήσουμε με τους ανθρώπους της επιχείρησης που έρχονται σε άμεση επαφή με αυτούς (Πωλητές, ταμίες, τμήμα πωλήσεων).
  2. Να ελέγχουμε τα δεδομένα των στατιστικών του website μας. Αρχικά στο βασικό μενού «Διαχείριση» των Google Analytics θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε την συλλογή δημογραφικών στοιχείων αλλά και ειδικών χαρακτηριστικών των επισκεπτών μας. Έτσι θα μπορέσουμε να έχουμε μια σαφή εικόνα των ηλικιών, του φύλου και των ενδιαφερόντων τους. Αυτά θα μπορέσουμε να τα αξιοποιήσουμε στην στόχευση των διαφημίσεών μας στο adwords, αλλά και στην δημιουργία στοχευμένων δημιουργικών και μηνυμάτων.


     
  3. Να αναλύσουμε τα δημογραφικά στατιστικά του κοινού μας στα social δίκτυα.Πλέον τα στατιστικά των social media και ειδικά του facebook γίνονται όλο και πιο πλούσια. Στον διαφημιστικό μας λογαριασμό και στην επιλογή Audience insights μπορούμε να διακρίνουμε τα χαρακτηριστικά του κοινού της σελίδας μας: Ηλικίες, φύλο, ενδιαφέροντα, σπουδές, οικογενειακή κατάσταση ακόμη και σε ποιες άλλες σελίδες έχουν κάνει like, ώστε να διαμορφώσουμε ένα ολοκληρωμένο προφίλ.


     
  4. Να διεξάγουμε έρευνες στους πελάτες με ερωτηματολόγια.

Marketing personas: Ποιο είναι το προφίλ των πελατών και ποιες πληροφορίες μας ενδιαφέρουν;

Οι βασικές πληροφορίες που χρειαζόμαστε είναι:

Τίτλος εργασίας
• Σε ποια επιχείρηση εργάζεται; (Μέγεθος, προφίλ, κλάδος)
• Ποιος είναι ο ρόλος του στην δουλειά του;

Δημογραφικά
• Ηλικία
• Φύλο
• Εισόδημα
• Τόπος διαμονής
• Εκπαίδευση
• Οικογενειακή κατάσταση

Στόχοι και προκλήσεις
• Βασικός στόχος
• Δευτερεύοντες στόχοι
• Πως θα τον βοηθήσουμε να επιτύχει τους στόχους;
• Προκλήσεις
• Πως θα τον βοηθήσουμε να λύσει τα προβλήματά του;

Marketing message
Ποιο μήνυμα θα είναι αποτελεσματικό;
Μπορούμε να έχουμε και μια δευτερεύουσα λίστα επιπλέον χαρακτηριστικών όπως:
• Σχέση με τεχνολογία
• Hobbies
• Τι διαβάζει (blogs, websites)

Είμαστε έτοιμοι να σχεδιάσουμε την διαφήμισή μας ανά κανάλι προώθησης και για κάθε τμήμα του κοινού μας. Η συνέχεια θα είναι πιο επιτυχημένη λόγω του σωστού σχεδιασμού. Καλή επιτυχία!

Σύμβουλος και εκπαιδευτής Digital Marketing | Hotel Digital Strategist
Εκπαιδευτής Digital Marketing

Προτεινόμενες σχολές

1000 Σεμινάρια... Περισσότεροι από 15.000 συμμετέχοντες
Εξειδικευμένη γνώση και
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Σεμινάρια & Diplomas
Αθήνα & E-Learning

Κορυφαία επιλογή εκπαίδευσης
επιχειρήσεων και ιδιωτών
Mediterranean College
Education is about trust

Αναγνωρισμένα Bachelor's
και Master's
Ινστιτούτο Βιομηχανικής και Επιχειρησιακής Επιμόρφωσης
Επαγγελματική κατάρτιση
με εμπειρία 37 χρόνων
Σεμινάρια Λογιστικής - Φοροτεχνικών στην πράξη
Εκπαιδευτικό Κέντρο - Αθήνα
Το μέλλον της Λογιστικής
Σεμινάρια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη
Ηράκλειο και Κύπρο

Έχουμε εκπαιδεύσει πάνω από
12.500 ανώτερα στελέχη!
Σεμινάρια Λογιστικής
28 χρόνια εμπειρίας

40 προγράμματα στην Αθήνα
Τώρα και με E-Learning!
Προγράμματα Εξειδίκευσης Πανεπιστημίου Μακεδονίας
σε όλους τους τομείς
Δια ζώσης και εξ αποστάσεως
E-Learning Προγράμματα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Τμήματος Χρηματοοικονομικής
και Τραπεζικής Διοικητικής