11/5/2017

Η δύναμη των bloggers

της Χ. Γεωργοπούλου
Αρθρογραφία

To φαινόμενο των bloggers αποτέλεσε σημαντική και ραγδαία εξέλιξη σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας καθώς και της λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Οι bloggers αποτελούνται απο ανθρώπους της διπλανής πόρτας οι οποίοι απέκτησαν ‘’φωνή’’ μέσα απο το διαδίκτυο δημιουργώντας τους δικούς του τόπους και τα δικά τους σημεία αναφοράς. Μέσα σε αυτόν το μικρόκοσμο του διαδικτύου έχτισαν τις δικές τους μικρές κοινότητες οι οποίες στη συνέχεια εξελίχθηκαν και έτσι οι bloggers έγιναν influencers επηρεάζοντας το κοινό.

Όταν οι εταιρείες αντιλήφθηκαν οτι η ύπαρξη των νέων μέσων απο ανθρώπους της διπλανής πόρτας και την επιτυχία που είχε στο ευρύ κοινό, τότε άρχισαν και εκείνοι να τα χρησιμοποιούν. Έπειτα συνειδητοποίησαν οτι δεν είναι τόσο απλό καθώς έπρεπε να γίνει και κάποια διαφήμιση. Έτσι άρχισαν να συνεργάζονται με κάποιες bloggers μέσω των εταιρειών.

Στο εξωτερικό πλέον το να είσαι blogger είναι κανονική εργασία γιατί οι εταιρείες έχουν συνειδητοποιήσει τα οφέλη των bloggers και το κράτος μπορεί να στηρίξει μια τέτοιου είδους εργασία. Βέβαια πολλοί ακόμα και στο εξωτερικό χρησιμοποιούν το blogging ερασιτεχνικά ή και για περαιτέρω απασχόληση.

Οι bloggers με τη σειρά τους δημιουργούν μια καινούρια δημόσια σφαίρα σύμφωνα με την έννοια του Harbermas (1962). Ένα νέο τρόπο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας, εργασίας διαφήμισης καθώς και εκπαίδευσης. Αποτελούν σίγουρο τρόπο διαφήμισης πλέον στην Ελλάδα και αυτό φαίνεται με καμπάνιες μεγάλων εταιρειών.

Γιατί αποτελούν τρόπο επικοινωνίας; Γιατί επηρεάζουν. To λεγόμενο influencer marketing. Επηρεάζουν κυρίως το νεανικό κοινο που τους παρακολουθεί.

Σίγουρα τα νέα πρότυπα αποτελούν οι bloggers και οι digital influencers. Παρόλα αυτά το concept του blog βοηθάει σε μεγάλο βαθμό κάποιον που θέλει να χτίσει μια κοινότητα, να διαφημίσει περισσότερο τη δουλειά του ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Όποιος θέλει μπορεί να γίνει ένας blogger με το δικό του τρόπο είτε κινηθεί στο πλαίσιο του influencer, είτε να χτίσει την επιχειρήσή του, να διαφημίσει ή να διαφημιστεί μέσω άλλων bloggers.

Η δύναμη των νέων μέσω διαφαίνεται στο μέγεθος της επίδρασης στη νέα γενιά και στον τρόπο αλλαγής πλέον της επικοινωνίας των ανθρώπων.

Είναι σα να υπάρχει μια άλλη κοινότητα, ένας άλλος κόσμος που περιμένει κάποιον να τον εξερευνήσει!
Δε μένει παρά να παρακολουθήσουμε το φαινόμενο των bloggers και των influencers και να δούμε πώς θα εξελιχθεί.

Content/PR, Blogger
Εισηγήτρια Σεμιναρίων blogging, επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων και δημοσιογραφίας

Διαβάστε επίσης

Καριέρα, τεχνολογία, συνέδρια και νέα σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα. Ενημερωθείτε για θέματα εκπαίδευσης και εργασίας