17/01/2017

Πώς να ανταγωνιστείτε τους μεγάλους παίκτες της αγοράς

του Σ. Κοσμετάτου
Αρθρογραφία

Είτε δραστηριοποιείστε επιχειρηματικά με καταναλωτικά προϊόντα -είδη ένδυσης, για παράδειγμα- είτε με υπηρεσίες, όπως κατασκευή ιστοσελίδων, ο μακροπρόθεσμος στόχος κάθε νέου επαγγελματία είναι να φτάσει στην κορυφή του κλάδου του.

Πώς θα καταφέρετε να ανταγωνιστείτε τις παγκόσμιου βεληνεκούς εταιρείες που καταφέρνουν να επισκιάζουν τις περισσότερες μικρότερες επιχειρήσεις και να προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό στο άκουσμα και μόνο του brand name τους;

«Θα πρέπει να κάνετε κάτι καλύτερο, φθηνότερο, ταχύτερο ή εκπληκτικά διαφορετικό» αναφέρει σε άρθρο του στη Wall Street Journal ο καθηγητής Επιχειρηματικότητας και Στρατηγικής στο Booth School of Business του University of Chicago, James Schrager. Συμβουλεύει δε, τους νέους επιχειρηματίες να μην προσπαθούν να μπουν «στα βαθιά» προτού επιτύχουν να ειδικευτούν απόλυτα στον τομέα τους. «Η εταιρεία σας δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη για να πετύχει -το μόνο που χρειάζεται είναι να σκεφτείτε κάτι μεγάλο για να ανέλθετε επιχειρηματικά».

Ειδικευτείτε σε μια αγορά
Είναι απαραίτητο να αποκτήσετε ειδίκευση σε μια συγκεκριμένη αγορά, χωρίς να καταπιάνεστε με περιφερειακές δραστηριότητες. Είναι ο μοναδικός τρόπος για να γνωρίσετε τα πάντα σε σχέση με τον κλάδο σας και να μάθετε στην πράξη τι επιζητούν οι πελάτες, τι προτιμούν ή απαιτούν και τι αγνοούν ή αποφεύγουν. Εστιάζοντας στο προϊόν ή την υπηρεσία σας και κάνοντας τις απαραίτητες βελτιώσεις για να προσεγγίσετε τις επιθυμίες των καταναλωτών, θα καταφέρετε να ξεχωρίσετε στα «μάτια» του αγοραστικού κοινού. Θα προτιμούν με το πέρασμα του χρόνου τη δική σας επιχείρηση έναντι των δεκάδων άλλων, μικρών και μεγάλων εταιρειών, ακριβώς επειδή θα νιώθουν ότι αφουγκράζεστε τις ανάγκες τους και ότι μπορείτε να προτείνετε λύσεις σε ό,τι χρειάζονται.

Κάντε την ποιότητα προτεραιότητα
Η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών είναι παγκόσμια και οι καταναλωτές -περισσότερο σήμερα από ποτέ άλλοτε- εκπαιδευμένοι, απογοητευμένοι από τη μετριότητα και ενθουσιασμένοι με την ποιότητα. Γι αυτό οι ειδικοί σε θέματα στρατηγικής συστήνουν στους νέους επιχειρηματίες να θέτουν την ποιότητα ως πρώτη τους προτεραιότητα -«όταν η ποιότητα έρχεται πρώτη, η επιχείρησή σας μεγαλώνει». Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε κάθε στάδιο της παραγωγής του προϊόντος σας ή της παροχής της υπηρεσίας σας για να είστε σίγουροι ότι οι πελάτες που σας εμπιστεύονται θα εξακολουθήσουν να σας προτιμούν και ότι θα διαδώσουν τη συνέπειά σας και την εμμονή στο «καλύτερο».

Να είστε αυθεντικοί
Γνωρίζετε πολύ καλά πως η αντιγραφή δεν οδηγεί πουθενά -η αυθεντικότητα μπορεί να φτάσει την επιχείρησή σας πολύ ψηλά. Από τη στιγμή που συλλάβατε την ιδέα της επαγγελματικής σας δραστηριότητας, να ξέρετε πως αυτόματα έχετε ενεργοποιήσει και την πελατεία σας: υπάρχουν άνθρωποι που περιμένουν συγκεκριμένα εσάς και αυτό που προσφέρετε. Μην κάνετε έκπτωση σε αυτό που θέλετε να παρέχετε, μην το παραποιείτε, ούτε να το προσαρμόζετε στους ανταγωνιστές σας. Επικεντρωθείτε σε αυτό που θέλετε να προσφέρετε στο αγοραστικό κοινό, αφουγκραστείτε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του και ξεχωρίστε!

Διαβάστε επίσης

Καριέρα, τεχνολογία, συνέδρια και νέα σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα. Ενημερωθείτε για θέματα εκπαίδευσης και εργασίας